Another Rider (Kuuga)

590 16 19
                                    


Kini, Ali sudah pun tiba di bandar Cyberaya. Dia boleh nampak Another Kuuga membuat kekecohan di situ. Sudah banyak kereta dan bangunan telah di musnahkan olehnya.

Ali: Jadi inilah Another Kuuga. Besarnya. Aku mesti dapatkan kuasa Kuuga balik.😧

DE.. DE.. DE.. DECADE

Ali: Berubah.

SFX: KAMEN RIDE: DECADE

Ali mengeluarkan pedangnya dan berlari menuju ke arah Another Kuuga. Bila dia sudah hampir, dia terus melibaskan pedangnya ke arah Another Kuuga. Tapi tiada satu kesan pun terjadi pada Another Kuuga.

Ali: Apa?! Tak berkesan?!😧

Another Kuuga itu perasan akan kehadiran Ali. Dia terus mengangkat kakinya dan terus menghentak kakinya ke arah Ali. Ali yang perasan serangan itu terus mengelak secepat yang mungkin.

Ali: Kuatnya dia hentak. Sampai retak jalan raya tu.😧

Another Kuuga terbang ke atas lalu terbang menuju ke arah Ali. Ali pun bersedia dengan pedangnya untuk melibas. Tak lama kemudian, Another Kuuga melepaskan satu tembakkan ke arah Ali. Ali tak sempat nak elak. Dia cuma dapat menahan tembakkan itu dengan pedangnya saja.

Ali: Eeerghhh!!!😫

Semakin lama semakin kuat tembakkan itu. Ali tak dapat tahan lagi menahan tembakkan itu terus menerima tembakkan itu. Dia pun jatuh jauh ke belakang.

Ali: AAARGHH!!😫

Ali pun bergolek ke belakang. Sungguh sakit merasa tembakkan itu. Walaupun rasa sakit, dia tetap chba sedaya upayanya untuk berdiri.

Ali: Eerrghh. Sakitnya. Kuat betul tembakkan tu.😖

Dia cuba menggunakan kuasa lain pula. Dia mengeluarkan Ride Cardnya yang lain.

SFX: ATTACK RIDE: BLAST

Ali menembak Another Kuuga dengan laju. Tapi, masih tidak ada kesan baginya.

Ali: Huh?! Masih tak berkesan?!😧

Another Kuuga itu terus terbang dan menangkap Ali. Lalu Another Kuuga membawa Ali terbang dalam genggamannya.

Ali: Aarrghh! Lepaskan aku!!!😫

Another Kuuga itu tidak menghiraukan kata2 Ali. Malah da menurunkan dirinya dan. Menghirit Ali di sepanjang jalan raya.

Ali: AARGHH!! HENTIKAN!!😫

Another Kuuga kembali terbang tinggi ke atas lalu membaling Ali ke bawah. Ali pun jatuh terjunam kebawah dengan kelajuan yang tinggi. Ali pun terhentak di jalan raya dengan impak yang kuat.

Ali: AAARGHH!!😫

Another Kuuga itu mendarat dengan kuat ke jalan raya itu sehingga rentak. Ali cuba untuk berdiri tapi tidak berhasil. Dia kembali jatuh ke tanah.

Ali: Eerghh. Dia sangat kuat. Aku takde cara lagi nak kalahkan dia.😖

Another Kuuga berjalan menghampirinya. Bila sudah hampir, Another Kuuga menggenggam tangannya dan mengangkat tangannya ke atas ingin menumbuknya. Belum sampai tumbukkan ke arah Ali, tiba² seseorang menendang Another Kuuga. Another Kuuga itu pun jatuh jauh ke belakang lalu jatuh ke tanah.

Ali: Huh? Siapa tu?😕

Dia melihat seseorang sedang berdiri tidak jauh darinya. Orang itu berperisai berwarna merah dan hitam. Another Kuuga itu berdiri semula dengan rasa tidak puas hati.


Di situasi MATA...


General Rama dan mentor² yang lain hanya melihat rakaman video. Di sana, mereka boleh nampak keadaan Ali.

EJEN ALI: PEMUSNAH SEMUA EJEN (EA FANFICTION) SLOW UPDATE!!!Where stories live. Discover now