Latihan

786 29 1
                                    


Sebulan kemudian...

Kini prestasi Ali semakin naik. Lagi tinggi dari semua ejen2 muda yang lain. Ketua² teras, General Rama, mentor², Alicia, Iman, Khai, Moon dan Zass berasa sangat bangga dengan kamajuan dan prestasi Ali. Tetapi geng² buli masih tak puas hati dengan kejayaan Ali terutamanya si Rudy.

Rudy kini di dalam biliknya berseorangan. Dengan rasa yang tidak memuaskan, dia hentak mejanya sehingga meja itu terbelah dua.

Rudy: ISH! MACAM MANA DIA BOLEH KALAHKAN PRESTASI AKU?! INI TAK BOLEH JADI! AKU TAK BOLEH TERIMA SEMUA NI! RANCANGAN YANG AKU BUAT SEBULAN YANG LEPAS TU PUN TAK MENJADI!!! DIA MESTI PERGI DARI SINI! AKU AKAN BUAT DIA PERGI! AKU AKAN BUAT! AKU AKAN BUUAAAT!!!😠

Di padang luar Akademi...

Ali, Alicia, Iman, Khai, Moon dan Zass tengah belatih bersama². Dengan skill yang mereka ada, mereka cuba untuk kalahkan Ali.

Moon mengeluarkan klonnya untuk menyerang Ali. Begitu jua dengan Ali mengeluarkan klon²nya.

ATTACK RIDE: ILLUSION

Setiap sorang lawan sorang kecuali Ali yang sebenar. Ali yang sebenar hanya memfokuskan dirinya ke arah Alicia Iman dan Zass. Zass berlari laju ke arah Ali. Kemudian Ali pun ikut melajukan diri.

ATTACK RIDE: CLOCK UP

Dengan kelajuan yang pantas, mereka bertarung dengan hebat. Di pandangan mereka berdua, mereka bartarung seperti biasa. Di pandangan mereka yang lain pula, mereka berdua bertarung dengan sangat laju bahkan mereka tak dapat tangkap pergerakkan mereka.

Alicia cuba untuk menembak Ali tapi tembakkannya semuanya tak kena. Lalu dia keluarkan peluru gravitynya dan menembak ke arah Ali. Akhirnya, Ali terhenti berlawan dengan Zass. Alicia terus menembak Ali lagi dengan peluru yang banyak. Ali yang perasan dengan tembakkan Alicia mengeluarkan salah satu Ride Cardnya.

ATTACK RIDE: BARRIER

Semua tembakkan Alicia terpampan dengan barrier Ali. Ali terus mengeluarkan salah satu Ride Card yang berwarna Cyan.

KAMEN RIDE: IBUKI

Lalu muncul seseorang yang berwarna hitam biru. Mukanya seperti iblis. Dan dia mempunyai gadget iaitu pistol berbentuk trumpet. Dia menembak Alicia, tetapi Alicia dengan cepatnya mengelak dan menembak balik ke arah Ibuki

Di situasi Ali, dia masih lagi berlawan dengan Zass. Pertarungan mereka sangatlah sengit dengan kelajuan yang pantas. Zass yang tak dapat berlawan dengan lama akhirnya jatuh juga. Dia berasa letih sangat kerana berlawan dengan Ali menggunakan kelajuannya.

Ali berdiri di depan Zass yang tengah letih itu. Lalu fia menghulurkan tangannya ke arah Zass untuk support dia berdiri. Dengan kelakuan Ali itu, Zass pun mengambil kesempatan untuk mengunci Ali dari belakang.

Iman yang dari tadi bersedia pun terus serang Ali dengan kunai shawlnya. Hampir saja kunai ke arah Ali, salah satu Ride Cardnya dengan sendirinya terbang dan masuk ke dalam Decadrivernya.

ATTACK RIDE: INVISIBLE

Ali pun hilang dan terlepas dari kuncian Zass. Dengan itu, kunai Iman pun terkena muka Zass. Tiba², muncul beberapa hologram berbentuk card berwarna ungu yang besar bersusun tingkat di atas menghadap ke arah  belakang Iman. Zass pun turut terkejut dengan apa yang dilihatnya

FINAL ATTACK RIDE: DARK DE.. DE.. DE.. DECADE.

Iman memusing kebelakang dan ternampak hologram ungu itu tetapi tak nampak kelibat Ali. Iman dan Zass bersiap sedia untuk mengelak tapi malangnya mereka terlambat. Mereka terkena tendangan Ali dan tercampak jauh ke belakang. Dan mereka pun jatuh ke tanah. Mereka berdua pun kalah.

EJEN ALI: PEMUSNAH SEMUA EJEN (EA FANFICTION) SLOW UPDATE!!!Where stories live. Discover now