Di Castle Doran...
Kini Wataru dan Kivatt membawa k dalam Castle Doran. Wataru membawa Ali, Alicia, Mika, Khai & Rudy ke ruangan takhtanya. Pintu itu pun terbuka dengan sendirinya.
Ali, Alicia, Mika, Khai & Rudy meliat ruangan yang luas itu dengan kagum. Ternganga mereka meliat ruangan takhta kepunyaan Wataru.
Mika: Wah! Luasnya tempat ni.
Rudy: Haah lah.
Khai: Warna Merah
Alicia: Macam Tahun Baru Cina.
Ali: Tahu lah kau cina. Tahun Baru Cina dah limpas lah.
Alicia: Habistu nak macam apa? Halloween?
Wataru: Ehem, tahu lah aku ni Rider kelawar.
Alicia: Hehe sorry.
Sedang mereka berjalan, Garuru, Bassha & Dogga berdiri bersedia untuk menghadap Raja mereka yang baru pulang. Lalu mereka bertiga pun tunduk hormat ke arah Wataru.
Garuru: Selamat kembali Tuanku.
Wataru: Terima kasih
Bassha: Tuanku tak apa²? Tuanku ada cedera kat mana² ke?
Wataru: Takde. Saya okay je.
Dogga: Tuanku, Siapa yang Tuanku bawa masuk?
Wataru: Kenalkan, mereka adalah Ejen MATA. Alicia, Mika, Khai, Rudy dan Ali aka Decade.
G, D, B: DECADE?!
Ketiga² Fangire itu pun bersedia untuk menyerang Ali. Wataru dan Ejen² muda terkejut dengan kelakuan mereka.
Wataru: Kenapa korang ni?
Dogga: Dia lah yang kita lawan tadi!
Bassha: Berani kau masuk ke istana ni!!!
Garuru: Kau akan kami hapuskan! SERANG!!!
Wataru: Tunggu dulu!
Ketiga² Fangire itu tidak menghiraukan arahan dari Raja mereka sendiri. Ejen² Muda pun tak tahu apa nak buat dengan mereka bertiga. Apabila ketiga² Fangire sdh dekat dengan Ali, mereka terus serang Ali. Ali hanya dengan mudahnya mengelak semua serangan mereka bertiga. Ali langsung tidak membalas serangan mereka.
Ali: Wataru. Perlu ke aku hentikan mereka?
Wataru: Ya. Hentikan mereka, tapi jangan cederakan mereka.
Ali: Okay
Apabila Garuru hendak menumbuk muka Ali, Ali dengan pantas menghentikan dan menahan tumbukkan Garuru menggunakan satu tangannya. Garuru pun terkejut. Ali menurunkan tangan Garuru secara perlahan lalu...
Ali: Henshin
KAMEN RIDE: DECADE
...Ali pun berubah tanpa menggunakan Decadrivernya. Decade pun terus menepis tangan Garuru lalu menolaknya. Garuru berundur ke belakang tetapi tidak jatuh. Garuru mula rasa hairan. Bassha dan Dogga hendak menyerang Decade tetapi di hentikan oleh Garuru. Wataru dan Ejen² muda pun turut berasa hairan.
Wataru: Garuru?
Bassha: Wei! Apesal kau hentikan kitorang?!
Dogga: Kau ni dah kenapa?!
Garuru tak hiraukan mereka berdua. Dia berjalan kearah Decade dengan perlahan. Dia pun berhenti dihadapan Decade. Decade hanya diam menunggu kata² dari Garuru.
Decade: ...
Garuru: Kau bukan lah Decade yang sebenar.
Dogga: Apa?
YOU ARE READING
EJEN ALI: PEMUSNAH SEMUA EJEN (EA FANFICTION) SLOW UPDATE!!!
FanfictionSelepas kejadian niki, Ali masih lagi sering dibuli oleh ejen² muda MATA. Tetapi pada suatu hari, Ali telah berubah dari Ali yang lemah menjadi Ali yang kuat. Disebabkan Ali menjadi semakin hebat, ejen² muda mula cemburu dengannya dan mencari cara u...