E. Ganz: BERTINDAK SEGERA!!!😡Mereka terus memecut ke depan untuk menyerang Ali. Ali pun turut memecut ke depan untuk menyerang mereka. Dengan itu, bermula lah perlawanan mereka.
Ali mengeluarkan pedangnya lalu melimbas mereka sambil berlari ke depan melintasi mereka. Mereka pun jatuh.
Mereka bangkit semula sambil menahan sakit. Mereka takkan menyerah begitu mudah. Ali tersenyum sini dan lalu berubah.
KAMEN RIDE: KABUTO
ATTACK RIDE: CLOCK UP
Ali dengan lajunya berlari dan menyerang mereka. Mereka jatuh semula dengan kesakitan yang amat.
E. Karya: Lajunya dia. Lagi laju dari Zass.😨
Khai: Dia pernah gunakan kuasa ni masa kami berlatih dulu.
E. Leon: Dia pun boleh berubah macam Rudy?😨
Moon: Ini kali pertama kami tengok dia berubah.😨
Ali tersenyum lagi bila dia dapat serang mereka dengan mudah.
Ali: Macam bosan pulak laju² ni. Tak payah guna tu lah.😏
KAMEN RIDE: RIOTROOPER
Ali memanggil tiga orang rider lalu mereka pun serang ejen² MATA. Ali pun menyerang mereka. Setiap seorang melawan empat orang, tapi Ali berlawan dengan Ejen Ganz dan Ejen Dayang. Ketiga2 Riotrooper kalah terlebih dahulu. Kini tinggal Ali saja melawan mereka. Ali kini berlawan dengan Ejen Ganz. Ejen Ganz cuba untuk menumbuknya tapi Ali elak dengan senang. Tanpa Ali sedar, Ejen Dayang serang dia menggunakan Bebolanya lalu Ali tercampak ke belakang.
Ali: Boleh tahan. Cuba ni pula.😏
KAMEN RIDE: RYUKI
Ali pun berubah lagi. Dia mengeluarkan Ride Cardnya yang ada gambar naga dan memasukkan ke dalam Decadrivernya.
Ali: Keluarlah dan bermain.😏
ATTACK RIDE: ADVENT
Lalu muncul seekor naga yang besar mengelilingi Ali. Dia melompat dan menunggang naganya.
Alicia: Dia ada naga? Bila masa?😨
Naganya pun melanggar mereka semua dengan mudah. Lalu Ali melompat dan mendarat ke tanah.
KAMEN RIDE: DEN-O AXE
Ali berubah lagi. Kini dia menggunakan kapak.
E. Ganz: Berapa kali dia nak berubah?😡
E. Dyg: Itu tak penting. Kita kena cari jalan untuk kalahkan dia.
Ali berlari ke depan dan menyerang mereka. Ali melibas ke arah Ejen Rajesh tapi dia menahannya dan melibas kapaknya di perut Ejen Rajesh dengan kuat sekali. Lalu Ejen Rajesh pun jatuh. Kemudian Ejen Rahul ingin menghentak Ali dari atas dan sekali lagi dia menahan batang besinya dan melibas dada Ejen Rahul.
KAMEN RIDE: HIBIKI
Ali berubah lagi dan mengeluarkan dua senjata drumnya. Ejen Razman ingin melibas Ali menggunakan kedua² pedangnya tapi Ali menepis kedua² pedangnya dan menghentak senjata drumnya ke dada dan perut Ejen Razman serentak.
Tak lama selepas itu, kaki Ali tersekat dengan gravity hijau oleh peluru Alicia. Dia tak boleh lari ke mana². Ali ternampak Iman, Moon dan Khai berlari ke arah Ali untuk menyerang.
ATTACK RIDE: ONIBI
Ali terus menghembus api berwarna ungu ke arah mereka. Lalu mereka bertiga pun jatuh kehangusan. Muka mereka kini hitam terkena api ungu itu. Dengan kekuatan yang Ali ada, dia pun melompat sekuat yang boleh dan keluarlah dia dari gravity itu. Dia berlari ke arah mereka bertiga dan menyerang mereka. Mereka bertiga pun tercampak jauh kebelakang.
YOU ARE READING
EJEN ALI: PEMUSNAH SEMUA EJEN (EA FANFICTION) SLOW UPDATE!!!
FanfictionSelepas kejadian niki, Ali masih lagi sering dibuli oleh ejen² muda MATA. Tetapi pada suatu hari, Ali telah berubah dari Ali yang lemah menjadi Ali yang kuat. Disebabkan Ali menjadi semakin hebat, ejen² muda mula cemburu dengannya dan mencari cara u...