1. Verkering

478 18 4
                                    

'Heeyy Eve, ga je morgen mee zwemmen bij 't goude meertje?' Roept Lisa.

'Tis super lekker weer en we hebben vrij omdat het rapportenvergaderimg is, toe ga nou weer eens een keertje mee.'

'Ik ging eigenlijk weer even bij mijn neefje kijken.' Liegt ik.

'Toe dat kan zaterdag ook of vanavond, ga please mee zonder jou is het niks aan.'

'Nee, echt vanavond kan niet het is de enige dag dat het kan. Sorry.'

'En als Daan mee gaat?'

Even staat ik in dubio, dan bedenk ik een grandioze leugen! 'Ik heb een weddenschap met mijn zus dat ik een week zonder zonnen en zwemmen kan, maar ik kan wel gewoon picknicken en toe kijken als jullie zwemmen!'

'Oke, ik ben allang blij dat je mee gaat' zecht Lisa en geeft een dikke knuffel.

'Daantje ze gaat mee hoor' gilt Lisa hard over het schoolplein naar Daan, ik voel me knalrood worden. Ook Bart, de vriend van Lisa, komt aan fietsen. Uiteindelijk staan ze met zn vieren bij elkaar.

'Hoelaat morgen bij 't goude meertje' vraagt Bart.

'10 uur' steld Lisa voor

'Dat is wel vroeg, ik wil wel uitslapen op mijn vrije dag, wat dachten jullie van half 11.' Zegt Daan.

Ik ben blij dat hij dat zegt, ik ben zoo moe de laatste tijd en ik zweet zoveel 's nachts dat ik echt moet douchen.

'Oké doen we dat, allemaal mee eens?' Vraagt Lisa.

Die regeltante ik ben echt weleens jaloers op haar dat ze dat zo goed kan en gewoon zonder schaamte.

'Evee?!!'

'Hè, wat?'

'Ik vroeg of jij het er ook mee eens was'

'Ja, tuurlijk.'

De bel gaat ik laat me tussen de horde mensen naar mijn kluis leiden. Ik leg even mijn hoofd tegen het kluisje, ik ben zoo moe. Nou moet ik wel even opschieten. Auww, mijn been. Ik heb telkens van die pijnlijke botten, misschien heb ik een griepje onder de leden.

Bah ik heb vannacht weer zoveel gezweten, huishoudster Debby werkt zich krom om al die bedden te verschonen. Nou ja daar krijgt ze voor betaald. Ik spring uit mn bed, auw, mn benen. Ik pak snel schone kleding uit de kast, en loop naar mn badkamer, gelukkig Debby heeft al handdoeken neergelegd. Als ik naar mijn benen kijk zie ik dat ik weer een heleboel blauwe plekken heb, waar komen die vandaan? Al weken heb ik blauwe plekken zonder dat ik me heb gestoten, op mijn armen en benen. Toch doe ik een short aan. En een hempje k zeg gewoon dat ik ging proberen Huishoudster Debby en huishoudster Janny te helpen en dat ik met stofzuiger en al van de trap denderde. Gauw doe ik mijb lange haar in een hoge paardenstaart en raced ik naar 't goude meertje. Bij 't goude meertje heb ik Daan leren kennen, mijn favoriete meertje dus. O ja dat is dus omdat ik Daan leuk vind.

Als ik bij 't goude meertje aan kom is Daan er ook al. Ik geef hem een knuffel, dat doen we altijd. Dan geeft hij me een kus.

'Uchh' horen we ineens achter ons. Hey het is Bart.

'Hebben jullie verkering' vraagt Lisa.

'Ja ' antwoord ik.

Na het picknicken, het was een brunch geworden, lig ik naast Lisa.

EveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu