11. vrienden

166 11 2
                                    

Het is ochtend, vandaag gaan Lisa en ik er een gezellige meidenavond van maken, Sarah komt ook. Ik heb mijn bed extra breed gemaakt, dat het een breed tweepersoonsbed is. Niet dat ik verwacht dat er veel van slapen komt deze nacht, wan uit ervaring weet ik dat het niet zo is.
Lisa en ik hebben afgesproken dat Lisa een uurtje eerder komt dan Sarah, gewoon om een beetje bij te kletsen en alles nog even klaar te zetten. 'Smiddags komen Daan, Bart en Lucas, een goede vriend van Daan, ook nog even langs. Dus dan moet alles er goed uit zien.

'Haii Eef ik ben er!' Lisa komt via de deur binnen, ze heeft de sleutel, dus ik had haar niet aan horen komen.
'Haii lies' zeg ik en ik geef Lisa een knuffel.
'Zullen we brownies bakken? De appeltaart staat al in de oven en die hapjes zijn snel gemaakt' zeg ik.

Alles is gemaakt en Lisa en ik lopen naar boven. Op de zolder zouden nog een paar dekens moeten liggen en die gaan we halen.
'Eef moet jij kijken wat hier nou ligt!' Roept Lisa over de zolder naar mij. Ze steekt een paar dingen in de lucht, maar ik kan niet herkennen wat het zijn. Ik loop naar haar toe.
'Kijk, pruiken' zegt ze. Ik trek een pruik met lange blonde haren over mijn kale hoofd. Daarna één met lange knal paarse krullen met een grote rode strik. We komen bijna niet meer bij als ik een pruik op doe met alle kleuren van de regenboog.
'Hey maar Eef deze heeft de zelfde kleur als je eigen haar had.'
Lisa houd een pruik met lange krullen om hoog. Ik zet hem op en het staat heel natuurlijk.
'Ik heb een idee' roept Lisa ineens en ze rent weg.
Ik gooi de pruik weer in de doos en ga verder zoeken naar dekens. Lisa heeft wel meer van die rare ideeën.

Ik kom ineens een oude foto doos tegen van mijn overleden ouders. Diep in gedachten verzonken zit ik de foto's te bekijken. Altijd als ik die foto's zie word ik weer een beetje emotioneel. Mijn moeder wordt steeds jonger, steeds minder een moeder, steeds meer een leeftijdgenoot. Ze lijkt op mij en mijn vader steeds meer op mijn biologische broer. Mijn biologische broer, Thom, was 15 toen mijn ouders het ongeluk kregen. Hij was aan het oppassen op mij, ik was toen nog maar 3. Mijn broer was helemaal weg van mij, maar ik werd gelijk geadopteerd en Thom ging bij een goede vriend wonen. De rest van mijn biologische familie woont in Engeland en die konden ons niet in huis nemen. Ik zie hun bijna niet meer en ook Thom zie ik maar een paar keer in het jaar. Hij zoekt meestal nog eens contact, dan ga ik met hem is een weekendje weg, hij heeft een lieve vrouw en een lief zoontje, het is altijd gezellig met hen.

'Kijk is' lisa schrikt mij op uit mijn gedachten. Ze heeft de pruik heel kort geknipt en ik zet hem op.
'Wat was je aan het doen?' Zegt Lisa als ze de tranen in mijn ogen ziet.
'Foto's van vroeger.' Zeg ik.
'Gaat het, schat?'
'Ja gaat wel weer! Kom je we gaan in de spiegel kijken hoe het staat.'

Ik doe de pruik goed op.
'Woww Eve, het is zo echt!!' Zegt Lisa. En ze heeft gelijk het ziet er heel echt uit.
'Weetje wat, we houden het op. Kijken of de anderen er intrappen! '
Precies nu horen we het geluid van de intercom, via het schermpje zien we dat het Sarah is en we laten de poort open gaan.

'Heyy Eve, sorry ik ben een beetje vroeg, maar mijn ouders die gingen naar mijn opa en oma en ze wouden liever niet dat ik alleen thuis was, dus dacht ik laat ik eens wat vroeger naar Eve gaan. Nou meid hoe gaat het nu met je? Zo, je haar groeit al behoorlijk aan! Woow dit is best grappig je heb nu echt een beetje krulletjes leuk joh. Het gaat dan wel ineens hard hé?'
'Hahahaha oww Sorry Sarah hahahaha' Lisa en ik liggen helemaal in een deuk. Vragend kijkt Sarah ons aan.
'Hahahaha sorry hahahaha' lach ik en ik doe mijn pruik af, nu snapt Sarah waarom dat we zo moesten lachen en ook zei moet lachen.

Nu zijn Bart, Daan en Lucas er en we zitten op de bank.
'Dus jullie gaan naar Kreta?' Vraagt Lucas
'Ja, mooie mannen kijken zeker?' Zegt Sarah.
'Kijk uit hoor Daan, je ben zo je vriendinnetje kwijt hoor. En jij ook Bart' zegt Lucas.
'Nee joh, zo zijn wij helemaal niet gekkie' zeg ik
'Nee, we doen gewoon net alsof we nog verliefd op ze zijn en ondertussen hebben we daar bij nog een ander' zegt Lisa
'Ja en bij die nog een ander hebben we nog een nog een ander!' Zeg ik.
'Ja, en stiekem hebben Bart en ik ook een ander!' Zegt Daan
'Jup' zegt Bart, hij is een stille jongen, dat moet ook wel met lisa als vriendin.
'Nou ja Bart, doe niet zo raar, heb je niet genoeg aan mij ofzo?' Zegt Lisa
'Ja zeg hé inderdaad' zeg ik:' Je gaat er toch niet nog een ander bij nemen hé Daantje'
'Toch wel' zegt Daan.
'Dat had je gedacht he, nou als jij echt een ander neemt op Kreta mag je niet eens mee, dan ga ik in jou plaats' zegt Lucas.
Het wordt een gezellige middag.

***
Heyy, ik heb weer een hoofdstuk af, maandag hadden we vrij, omdat het natuurlijk Pasen was dus ben ik lekker naar het strand gegaan en heb ik lekker op een terrasje gezeten.

Nu ja onnuttige informatie.

Wat vinden jullie er van? Wat moet er nu gaan gebeuren?

En willen jullie alsjeblieft stemmen?
Xx

EveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu