'Leukemie??' Verbaasd kijkt Lisa me aan.
'Ja dat is kanker, dat zit in je bloed. De oorzaak er van is dat je lichaam te veel witte bloedcellen gaat aan maken, maar als die nog niet helemaal goed zijn gaat het lichaam al nieuwe maken. Ter bestrijding ga...'
'Ja, dat weet ik best wel.' Zegt Lisa.
Een beetje lachend om Lisa's reactie kijken Daan en ik elkaar aan. Dat is echt Lisa. Die kan soms zoo kattig uit de hoek komen.
'Het is een grapje hè?' Zegt Lisa opgelucht
'Nee' zeg ik en er loopt een traan over mijn wang:' weet je mog die blauwe plekken die ik had en miin tantvlees dat bloede? Dat was van de leukemie. ik heb het die avond aan mijn ouders verteld. Mijn vader schrok heel erg en we hebben voor zo snel als mogelijk een afspraak gemaakt bij de dokter, die verwees ons door naar het ziekenhuis. daar zagen ze door middel van bloed onderzoek dat ik leukemi heb, door een biopt hebben ze het bevestigd"
Ineens barst Lisa in huilen uit ze schokt helemaal, ik snap er niks van en kijk even naar Daan. Oom hij kijkt heel verbaasd. Dan komt Lisa op min aflopen ze geeft me een hele dikke knuffel (ik ben bijna plat) en begint weer met grote uithalen te huilen. Een beetje verbaasd geef ik haar een knuffel terug. 'Ga je dood' zegt ze dan en ze schiet uit. 'Nee natuurlijk niet' zeg ik om haar een beetje te troosten. 'Dat kun je helemaal niet weten. Ik wil jiet dat je dood gaat je ben nog zoo jong.' Zegt ze. Ik vertel haar over de ziekte over de bestrijding en de steeds grotee wordende kans op overleven. En na (zonder overdrijven) serieus een uur stopt ze en doet ze weer een beetje normaal. Ik voel me heel ongemakkelijk. Ik kan haar gewoon niet troosten ik kan toch niet zeggen dat ik beter word. Er is zn grote kans dat ik dood ga.
Elke avond als ik op bed lig krijg ik een whatsappje van Lisa ILY BAE WIL NIET DAT JE DOOD GA XXlISA ik weet dat ze het lief bedield hoor, maar ik word er gewoon een beetje gek van. Daan stuurt mij toch ook niet iedere avond een whatsappje en ik weet dat hij aan mij denkt.
Sorry dat het zo kort is. Ik had het echt druk met school. (Serieus geen smoes) vote en comment ♥
JE LEEST
Eve
Historia CortaEve is 3 jaar als haar ouders overlijden bij een auto ongeluk. Ze is geadopteerd door rijke mensen, heeft veel vrienden en een lief vriendje♥Maar heeft ze leukemie?