8. waarom

177 13 2
                                    

Ik lig in het ziekenhuis en het gaat slecht. De dokters weten niet hoe het komt dat ik zo plotseling flauw viel, daarom heb ik morgen een scan. ik zie er erg tegen op en ook Daan ziet er tegen op, voor deze ene keer mag hij van zijn ouders, en ook van mijn ouders naar mij toekomen en hoeft hij niet naar school. daar ben ik heel blij mee omdat ik dus zoals ik al zei super zenuwachtig ben. 

'heyy schat, hoe is het nu? Pa heeft vannochtend school gebeld met een soort heel vaag verhaal over dat ik me niet lekker voel omdat ik te veel spanning heb enzo nu zeggen die mensen dat ik misschien beter met iemand moet gaan praten" met gespeelde vrolijkheid komt Daan binnen, maar ik zie aan zijn gezicht de spanning. begrijp ons niet verkeerd. De scan is niet het gene waar we tegen op zien, nee een scan in niet eng, gewoon een poosje stil liggen en dan ben je klaar, maar we zijn zo bang voor wat er uit komt.

"ik ben zo bang daan, wie weet wat er nu is, misschien ga ik wel dood, misschien heb ik nog wel een paar tumors. Ik weet niet of ik het dan ga laten behandelen, misschien ga ik dan door de behandelingen nog eerder dood dan dat ik zou gaan als ik geen behandelingen deed, en dan heb ik tenminste nog haar als ik dood ga, misschien is dat dan ook nog beter voor jou en voor mijn ouders" zeg ik

"Kom op Eve je hebt nog helemaal geen scan gehad het kan nog alle kanten op er is niemand die heeft gezegd dat je dood gaat en er is ook niemand die gezegd heeft dat je allemaal tumorren heb. Je bent flauw gevallen schat, het kan nog alle kanten op."

"Daan we hebben een relatie, in een relatie moet je toch eerlijk zijn, dat vind jij toch ook, ja dat vind jij ook. Waarom zeg je dan niet ook gewoon eerlijk dat jij er ook tegen op ziet en dat jij het ook eng vind wat de uitslag van die scan is. Daan je kan wel zo vrolijk doen, maar het is niet meer leuk. Ik zie dat je bang ben, schat ik wil dat je eerlijk tegem me doet." ik zie de tranen in Daan's ogen en ik weet dat ik dit niet zo had moeten zeggen, dat ik tegen hem had moeten zeggen dat ik zo blij was dat hij zo sterk bleef. Dat ik blij was dat ik altijd op hem kon blijven steunen, maar nee dat kan ik niet. 

"het klopt schat, ik ben zenuwachtig. nee ik ben super zenuwachtig. Oke ik ben gewoon bang, nee doodsbang, ik noem het doodsbang, maar schat, dat is omdat ik je niet kwijt wil, omdat ik niet zonder je kan. Omdat ik jou nodig heb. Omdat wij voor elkaar gemaakt zijn."  Nog voor dat Daan klaar is met zijn verhaal druk ik mijn lippen op de zijne, en zijn we de wereld om ons heen even vergeten en zijn we een moment gelukkig. denken we niet aan mijn ziekte, want ondanks dat ik die heb, heb ik ook mijn gelukkige momenten. Nee, als ik het zo bekijk zijn er mensen die er nog slechter aan toe zijn. Ik heb het goed. Ik heb Daan. 

dankjullie wel voor het lezen, ja dat moet toch ook is afentoe gezegt worden? Ik vraag nog een keer of jullie nog tips willen geven. Van die ene tip ben ik blij maar ik had toen dit hoofdsruk al geschreven. Wat vinden jullie wat de uitslag van de scan moet zijn? Moet Eve uitzaaiingen hebben of moet het juist goed aflopen? X

EveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu