Dit hoofdstuk draag ik op aan thijskersten9, omdat hij me al vanaf mijn eerste update volgt en vaak lieve reacties achter laat. Dankje♥
'Maar eigenlijk snap ik het niet' zegt Lisa weer. Tot 3x toe heb ik het uitgelegd.
'Ik moest een M.R.I.scan maken. Daar kwam uit dat ik geen leukemie heb en ook geen kanker, het was verwisseld met Eve Wittenburch met c h en die heeft wel leukemie ik heb vitamine c te kort. Daarvoor moet ik wel medicijnen maar ik heb geen leukemie, ik krijg straks weer haar, maar ik krijg wel schadevergoeding en dat is heel veel geld.'
'Wooww ik ben jaloers, maar wat ga je met dat geld doen?"
'Dat weten we nog niet'Het is avond, wij (pa, ma, Daan en ik) zitten in de kamer.
'Eve en Daan, moeder en ik willen het even met jullie hebben over die grote hoeveelheid geld die Eve heeft gekregen, Eve, moeder en ik hadden al besloten dat 1/2 naar de spaarrekening van Eve ging, maar nu wou Eve de rest aan ons geven. Moeder en ik hebben het daarover gehad en we willen het niet aannemen. Maar Eve was boos geworden en we gingen dus over een betere bestemming denken. We denken dat we er uit zijn. We gaan 3 weken naar Kreta. Zon, zee en strand. Het geld wat overblijft dat komt dan op de betaalrekening van Eve te staan. En omdat het voor Eve waarschijnlijk saai is alleen met haar ouders mogen Daan, Lisa en Bart mee. Vinden jullie het een goed plan?'
'JA geweldig' zeg ik en ik vlieg pap en mam om de hals. Ik zie dat Daan er een beetje slungelig bij staat dus trek ik heb in de knuffel erbij.Nu is het nacht en Daan en ik zitten samen de dag door te nemen. Dat doen we altijd, op de een of andere manier vinden we dat allebei leuk. Natuurlijk komen we weer op het onderwerp Kreta.
'Ik heb echt zo veel zin om naar Kreta te gaan! Ik denk dat ik al weet hoe Lisa gaat reageren! Ze gaat keihard gillen en dan denkt ze dat het een grapje is wedden!'
'Ja' zegt Daan.
'En Bart wedden dat die het helemaal geweldig vind, 3 weken samen met zn chick en zijn beste vriend en met mij' zeg ik.
'Ja' zegt daan.
'Ik hoop dat we een eigen zwembad hebben en dat we vlakbij het strand zitten en ik wil heeeeel bruin worden en ik ga heeeeel veel Griekse yoghurt eten en ik ga Griekse muziek luisteren en zwemmen en shoppen o ik heb er zoveel zin in. En jij?'
'Huh' zegt Daan.
'Of je er zin in heb.'
'Ja' zegt Daan
'Daan, wat is er?' Vraag ik.
'Ik kan dit toch niet aannemen, dat mag waarschijnlijk ook niet van mijn ouders.'
'Echt wel. Jij heb er net als mij ook heel veel onder geleden. '
'Als nog mag het waarschijnlijk niet van mijn ouders'
'Wedden van wel!'
'Eve je kent mijn ouders!' Zegt Daan. En ik weet dat hij gelijk heeft. Zijn ouders zijn nou niet betreft de makkelijkste. Dat wil zeggen zijn moeder is een schat, maar van zijn vader mag hij bijna niks. Dan bedenk ik ineens dat mijn ouders de ouders van Bart, Lisa en Daan al hebben gebeld.
'Daan, je ouders zijn al ingelicht, net als de ouders van Lisa en Bart. Anders hadden mijn ouders het niet gezegd en dat zei pa. Het is omdat ze anders niet zeker wisten of ze al konden boeken. Misschien had iemand al een vakantie. Nu weten we zeker dat iedereen kan. '
Nu ik dit gezegd heb brand Daan los. Het wordt een gezellige nacht en pas tegen de ochtend val ik in Daan zijn armen in slaap.Even een kort hoofdstukje. Prettige paasdagen. Wat vinden jullie van het plan van Eve's ouders?
En wil iedereen please stemmen en reageren♥ en als er nog iets is dat anders moet gewoon zeggen hea.
JE LEEST
Eve
Short StoryEve is 3 jaar als haar ouders overlijden bij een auto ongeluk. Ze is geadopteerd door rijke mensen, heeft veel vrienden en een lief vriendje♥Maar heeft ze leukemie?