"En wat vind je van dit kleedje?" Die zin vraagt Mia voor de duizendste keer vandaag sinds we aan het shoppen zijn. Ik draai me om en... Wow, hij is echt prachtig. Ik pak het vast om het beter te bekijken. "Mooi hé." zegt ze weer. Ik knik alleen. "Ik weet het, volgens mij staat het je echt prachtig. En oh, kijk precies jouw maat. De goden zijn goedgezind vandaag." Ze geeft me het kleedje en duwt me het pashokje in. Het kleedje zit echt als gegoten. Als ik het pashokje uitkom begint Mia te klappen. "Perfect, echt om van te huilen. Deze moet je gewoon kopen." Ik draai me om naar de grote spiegelwand die bij kleedkamers staat en moet toegeven dat het echt een heel mooi kleedje is. Het is er één met een blauwe kanten bovenkant met een open rug een mooie witte rok in laagjes.
"Ben je nu niet super blij met dat kleedje?" ik zucht "Ja Mia ik ben blij." we zitten al een halfuur op een terrasje in de stralende zon. En de zin 'vind je dit kleedje mooi?' is verandert in 'Ben je ni super blij met het kleedje?' Ze vraagt het zo vaak dat ik er gek van word. Normaal draag ik geen kleedjes, maar sinds ik hier woon begin ik ze toch vaker te dragen waarschijnlijk komt dat door Mia en Nim. Maar rokken ga ik nooit maar dan ook echt nooit dragen, want mijn menig is 'niks past op een rok.'
"Lisa?" Ik draai me om. "J...," Wow, wacht, wat? Nee! "PJ!" Ik spring recht "Omg." Ik spring hem in de armen. "Pj, ik kan het gewoon ni geloven. Wat doe jij hier?" "Maya zij dat ik eens moest langs komen bij mijn bestie, en ik dacht waarom toch ni." Ik vlieg hem weer om de arme. "uh, uh" ik grinnik "Mia, dit is Pj mijn beste vriend uit België. Pj dit is Mia mijn fantastische nicht." "En ook je enige." Mia geeft hem een knuffel "Hoi." "uhm, PJ ik wil niet moeilijk doen, maar je komt een beetje heel ongelegen. Het is nichtjes tijd. Ik heb iets recht te zetten." "ja dankzij haar loverboy." vulde Mia mij lachend aan. Ik keek haar met een nu even niet blik aan en draai me om naar PJ "wanneer ga je weer?" "wilt ge me weg ofwa?" lacht hij. "Maya en ik gaan morgen samen terug naar België." Ik knik en geef hem een knuffel. "Ik wandel eerst nog samen met Mia naar huis. Tot straks." En geef hem nog mijn staat en huisnummer voor we vertrekken.
"Dat is dus jouw bestie?" ik knik. "Lenn zal wel jaloers zijn he." zegt ze lachend terwijl ze me een plagend duwtje geeft. "Hij heeft geen reden om jaloers te zijn. Ten eerste Lenn en ik zijn geen koppel. Ten Tweede ik hou alleen van Lenn. En ten derde Pj is mijn beste vriend meer ni. " "Waarom heb je het nog steeds niet gezegd tegen Lenn?" "Wat heb je nog steeds ni gezegd ?" Lenn springt tussen ons in "Mijn uhm mijn bestie is daarnet aangekomen." Geef ik vlug antwoord met een help blik naar Mia. "Oh leuk, die wil ik wel ontmoeten." antwoordt hij. "Hé Mia, sorry voor alles. Dat Lis mij moest komen redden." zij hij liefelijk. "Kan je het me vergeven ?" vroeg hij met een pruillipje en een baby face. Ik begin te lachen. "Het is al goed Lenn." Lenn begint te smile en draait zich terug naar mij. "Ik ben eigenlijk gekomen voor iets belangrijk." "Pak haar maar mee." Mia duwt Lenn in mijn armen en zegt plagend "Haar schuld is afgelost." Lenn geeft haar een knuffel "Je bent een schat." nadien pakt hij mijn hand (Aah, hemel!) met zijn warme zachte hadden vast en trekt hij me mee. Ik kan nog net dag zeggen tegen Mia en haar bedanken natuurlijk.
"Lis ik heb met Stenn gepraat en het is allemaal terug oké. Het spijt ons zo. Echt sorry lisa." Ik kijk hem aan en smeld voor zijn liefde volle blik waar ik snel een foto van pak. "Mag ik nog een paar nachtjes bij jouw blijven?" ik dacht na "Misschien." waarna ik hem mee trek en zeg "kom je moet PJ ontmoeten."
JE LEEST
Just A story of Lisa!
RomanceHeeeeeey allemaal. we vallen ineens met de deur in huis.(Yolo , paashaas) Mijn boek gaat over Lisa, ze is 14 en haar mama is net overleden. Ze verhuist naar Engeland, Brighton de geboortestad van haar moeder. Waar ze alles over haar echte achtergron...