Memori 10 tahun yang lalu masih jelas terpahat di dalam ingatanku.Segala suasana dan keadaan dalam memori itu aku masih terasa.Sayu hatiku apabila aku teringatkan bapa yang aku sayangi telah pergi meninggalkan kami tujuh beradik.
Namun,semua ini takkan berlaku kalau bukan sebab dia. Kalaulah dia tak wujud di dunia ni...
Halilintar:Oit,Gempa!
Gempa:Hah?Hah?!
Lamunanku terus tersentak.Memori aku tadi terus melayang bagai dibawa oleh angin. Mataku terus tertancap ke arah susuk tubuh yang aku kenali.Geram pulak rasanya sebab dia ganggu aku tengah berfikir.
Gempa:Yang kau Ni kenapa, halilintar?Terkejut tahu Tak bila Aku dengar kau terjerit-jerit panggil nama aku tadi!
Halilintar:Ish,marah Aku Pula!Kau termenung apa hah? Dari tadi Aku panggil kau ajak makan tahu Tak?!
Gempa:Oh,ya eh?Sorry,sorry!
Halilintar:Dah,jom pergi dapur. Layan drama kau ni sampai bila nak habis.
Aku terus mengekori langkah abang aku.Segarang-garang dia pun aku tetap sayangkan dia.Aku tersenyum apabila melihat kesemua wajah adik-adikku...
Kecuali dia seorang...Insan yang berbaju hijau Dan hitam bersama matanya yang bersinar.
Duri:Gempa,jomlah makan!Dah lama kitorang tunggu abang!
Aku terus mempamerkan wajah menyampah. Jelek apabila aku mendengar dia memanggil aku abang. Terasa bernanah Pula organ pendengaran Aku ni.Sungguh,rasa benciku terhadapnya semakin membuak bagaikan air yang melimpah.
Benar,dia tak layak panggil aku abang. Sebab dialah..Ayah yang kami sayangkan selama ni sudah tiada di muka bumi ni!!
Syaitan semakin kuat menghasutku agar terus membenci dia. Ya,aku akan benci dia buat selama-lamanya..sampai mati aku takkan maafkan dia!
Taufan:Wahai abang Gempa yang saya hormati lagi disayangi mahupun dicintai,jemputlah makan. Nanti sejuk pulak hidangan tu.
Gempa:Ahh,,ya okey..okey.(aduh,kena perli pulak..itulah siapa suruh berangan..aduh)
Aku terus menjamu selera.Tanpa dia sedar,mataku terus tertancap ke arahnya yang sedang tersenyum gembira. Aku benci melihat senyuman itu.
Bersambung....

YOU ARE READING
Hadiah Untuk Gempa S1 (Kerana Dendam)
Fanfiction"KEMATIAN AKU ADALAH HADIAH ISTIMEWA KAU!!!" Sebuah warkah akanku tulis untukmu... Kerana kata-kataku ini bermakna.. Untukmu.. "Saat ku berdiri disini,kau sering meminggirkanku." "Di saatku cedera,jatuh terbaring di bumi ciptaan Tuhan,kau tetap m...