Bab 9

304 33 2
                                    

Keesokan paginya...

Solar bangun daripada tidurnya. Dia hairan mengapa dia mendengar bunyi kecoh di bawah. Dia mengambil keputusan untuk mandi dahulu.

Dia melihat duri masih tidur nyenyak di atas katil. Biarlah, kesian pula dia rasa.

Usai mandi, solar pun turun ke bawah. Dia berasa hairan kerana semua adik-beradik elementalnya bergaduh.

Solar:Ke.. Kenapa korang bergaduh ni? Aa.. Apa dah jadi?

Taufan:Ahh, nampaknya si pembelot sudah sampai...

Solar:Pembelot?Siapa yang kau panggil pembelot?

Gempa:Haih. Dia buat-buat tanya pulak... Dia ni memang tak sedar diri betul...

Taufan terus mendekati solar lalu dia merentas rambut solar dengan kasar.

Taufan:Oii, kau yang lepaskan duri kan?

Solar:Urghhh.. Kenapa kau tanya, Huh?

Blaze:Kau yang lepaskan diri kan? Kau lepaskan dia sewaktu kami tidur bukan?

Solar:Heh, kalau ya kenapa? (senyum sinis)

Halilintar:Hah?!

Ais:Biar betul! Solar, apa kau buat ni? Kau cari padah ke?

Taufan menarik rambut solar dengan kuat.

Taufan:Aku dah agak dah! Kau ni memang sengaja cari fasal eh?

Gempa:Oii, kau ni memang tak serik-serik eh cari fasal dengan kami? Kau nak ke aku ikat kau dekat tiang leepastu jemur kau dekat tengah panas?! Kau nak ke hah?!!

Solar:Kalau kau berani kau buat ah..

Gempa:Budak ni...

Gempa terus menghentakkan kepala solar dengan kasar pada dinding. Solar hanya menahan kesakitan.

Solar:Kenapa? Salah ke apa yang aku buat? Aku cuma nak selamatkan duri je, korang tu yang tak sedar diri yang korang semua ni kejam! Korang semua ni manusia tak berperikemanusiaan! Korang semua memang kejam mengalahkan syaitan!! Korang ni memang syaitan!!

Halilintar:Solar, stop cakap macam tu!

Taufan:Tak guna punya adik... Berani kau biadap dengan kami eh?!

Pangg!!!

Solar terduduk lemah di atas lantai, bibirnya mula mengalirkan darah. Dia terus mengesat darah itu lalu tersenyum sinis.

Solar:Heh, betul kan apa aku cakap? Kenapa kau tak mengaku ke?

Blaze:Eighhh.. Dia ni kan..

Ais:Solar, berhenti cakap macam tu! Kau jangan berani nak cari padah!

Blaze:Kau diam!! Jangan nak masuk campur!!

Ais:Huh?

Ais terkejut apabila mendengar blaze menengkingnya.

Duri P.O.V...

Duri terus terjaga daripada tidurnya apabila dia terdengar bunyi jeritan daripada bawah.

Duri:Hah, bunyi apa tu? Apa dah jadi?

Duri melihat solar tiada di sisinya. Wajahnya terus bertukar menjadi pucat.

Duri:Alamak!! Solar!!! Aku kena selamatkan dia, baik aku mandi cepat-cepat!

Duri terus bergegas pergi ke bilik air. Hatinya bertekad mahu  mempertahankan solar.

End P.O.V...

Halilintar:Hoi, berani kau tengking macam tu dekat ais! Mentang-mentanglah dia adik, kau fikir kau abang kau boleh cakap kasar sesuka hati eh dekat dia?!

Hadiah Untuk Gempa S1 (Kerana Dendam) Where stories live. Discover now