GERÇEK BİR HAYAT HİKAYESİNİ YAZMAK İSTEDİM. UMARIM SİZDE BEĞENİRSİNİZ. KİTAP HAKKINDA DÜŞÜNCE VE YORUMLARINIZI BEKLİYORUM...
Benim hayatım 14 yaşında başladı ve 14 yaşımda sona erdi çünkü ondan öncesi herkes gibi normal bir hayattı.
Ben Ayda
Benim küçüklüğüm Adana'nın kar gibi beyaz, kavurucu güneşinin altında mükemmel(!) tarlalarında geçti. Pamuk ve karpuz ekip biçer masraflarımızı bu şekilde giderirdik. Her sene işçi olarak giderdik Adana'ya . Fakir ve yoksul bir hayatın içinde yuvarlanıp gidiyorduk. Antebin hoşgör mahallesinde bir gecekonduda oturuyorduk. İki gözlü olan evimizde dört kız , üç erkek kardeşim, annem ve babam kalırdık. Ablalarım evlenmiş ve yuvalarını kurmuşlardı. Benim okula gidip okuma yazma öğrenmeye fırsatım olmamıştı. Cahil ama mutluydum . Hayatın bana bu denli oyun oynayacağını bilmeden yaşamaktaydım .
BU HİKAYE KARŞI KOMŞUNUN EVİNE ZİYARETE GİTMEMİZLE BAŞLAMIŞTI ...
'' AA ! Ayda, kız sen mi geldin "dedi Naime abla ve beni iki kolu arasına alarak sıkıca sarmaladı ben biraz utangaç biraz da meraklı gözlerle annemin eteği arkasında ve ince bir ses tonuyla "evet"dedim içeriye doğru ilerledim. Burnuma hoş kokular geliyor aynı zamanda kavurucu sıcak damla damla ter dökmemi sağlıyordu . Uzunca, neşeli sohbetler ediliyor gülüşmeler havada uçuşuyordu . Benden yaşça büyük bir kadın yanıma yaklaştı, yavaşça bana sokuldu sesiz bir ses tonuyla duvarda asılı resmi işaret ederek "sence nasıl " dedi ben o an ki aklımla hoş ve yakışıklı görünen 18 yaşlarında esmer ,siyah gözlü ve siyah saçlı genci beğenmiştim . " Aman abla nereden bileyim "dedim . Kadın bir tebessümle yanımdan usulca ayrıldı. Ziyaret bitmiş eve gitmek için hazırlanmıştık . Tüm gece o genci düşündüm. Acaba adı neydi, nasıl biriydi. Tüm günümü onu düşünmekle geçirmiş o eve misafirliğe gitmek için bahane aramış, belki bir ihtimal onu görürüm diye camdan evine bakıyordum. Zaman geçmiş kış gelmişti hala o genci düşünüyordum acaba içimdeki kıvılcımlaşma çocuk aklıyla olan bir heyecan mıydı yoksa onunla olacağıma dair inanış mıydı .
İşte o gün gelmişti . Kapımız çaldı o an sanki içimde hafif bir korku vardı ama neden olduğunu bilemedim . Bir de baktım ki karşımda o kadın .Kadını görünce biraz afalladım annem onu içeriye davet etti . kadın "ayda nerede " diye anneme sordu annem beni yanına çağırdı ve "Ayda misafir geldi çay koy " dedi. Acaba o kadın niye evimize gelmişti. Hızlıca mutfağa gittim . Ellerim titriyor ayaklarım tutmuyordu .Çayı nasıl hazırladığımı bilememiştim . Usulca kapıya doğru yaklaşıp içeriyi dinledim kadın anneme "ayda' nın yaşı geldi size zor durumdasınız eğer kabul ederseniz kızını oğlum Olcay' a nişanlayalım" dedi . Kadının söylediklerini duyunca çok heyecanlandım acaba resmini gösterdiği genç bu kadının oğlu muydu. Hemen tepsiyi alıp içeri girdim annem "Bunu beyle konuşacağım "dedi. Ben annemin gözünün içine baktım gözlerinde hüzünlü ve korkak bir kıpırdama vardı . Kadın işi olduğunu söyleyip çayı bile içmeden gitti kapıdan çıkarken anneme son kez "Tek bu kızın kaldı. Beyin de yoksul biri bu fikri bir düşün "dedi ve evimizden ayrıldı . Anneme kadının ne dediğini sordum ama annem çok dalgındı ve benim ne dediğimi duymadı . Bende fazla ısrar etmedim .Babamın eve gelmesini sabırsızlıkla bekledim.
Akşam babam kahveden eve döndü. Annemle beraber babamı karşıladım .O akşam yengem ve abimler de bize gelmişlerdi. Yemeğimizi yedik ve sofrayı toparladık annem babamla neden konuşmuyordu . Biraz daha bekledim sonra annem odaya gitmemi söyledi .Ben bunu istemesem de odaya gittim . Annem yengemle içeriye girdi ve babamla konuşmaya başladılar .Ben kapıyı yavaşça aralayarak içeriye doğru baktım .Annem babama olan biteni anlattı. Babam alnını okşayarak anneme ne düşündüğünü sordu annem "Onun yaşı daha 14 nasıl evlendirelim "dedi. O sırada abim "Anne nişanlayalım 16 yaşında da evlendiririz "dedi ben bütün bu olup biteni meraklı gözlerle izledim.Acaba o gençle bir yuva kurabilecek miydim. Babam abim'in dediklerini biraz düşündü ve"tamam git ve söyle gelsin ve kızı istesinler "dedi .Benim fikrimi sormamışlardı ama bu hiç umrumda değildi çünkü bu soruyu bana sorsalardı bende bu evliliği onaylayacaktım. Hemen kapıyı kapayıp o genç hakkında hayaller kurdum . O gece hiç uyumadım acaba nasıl bir hayatım olacaktı diye düşünüp durdum .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SANGSARA (ÇİLE)
Non-FictionGERÇEK BİR HAYAT HİKAYESİ KONU ALINMIŞTIR . Bu kitapta ananemin hayatını anlatıyorum . İnsanlara verdiği değer ve aldığı karşılık, sevgisinden dolayı uğradığı ihanet, ikinci baharını yaşarken çektiği çileler, hiç çocuğu olmazken beş çocuğa da annel...