23

1.1K 48 10
                                    

Kereta Andi membelok masuk ke dalam parkir berhadapan dengan pintu masuk kelab malam  di Kuala Lumpur.

"Andi, kita nak buat ape kat sini?" Aku menoleh memandang Andi di sebelah.

"Dah jom keluar" Pintu pemandu dibuka, laju Andi meloloskan diri keluar dari kereta.

Aduh, kenapa dia ajak aku datang sini?

Aku mulai rasa tak sedap hati. Tak selesa lah datang tempat macam ni, lebih baik duduk rumah. Lagi syok rasanya, hahaha.

Eh!

Terperanjat aku bila pintu di sebelah aku dibuka secara tiba-tiba. Muka Andi memandang aku tanpa secalit senyuman, serius riaknya. .

"Marisa" Suaranya tegas.

"Haa ye. Nak keluar lah ni" Aku sengih.

Kalau diberi pilihan, aku rela tunggu Andi kat dalam kereta daripada masuk ke dalam tempat macam ni, lagi lagi bila jumpa 'kawan' Andi yang botak tu. Ee, Taknak! Seram!

"Erm Andi, sekejap" Laju lengan lelaki itu aku capai. Liur ditelan.

Terus berkerut wajahnya memandang aku. "Kenapa?" Ujarnya perlahan.

"Kita nak buat ape kat sini? Awak.." Aku diam tidak meneruskan kata kata. Mata aku beralih memandang ke arah pintu masuk Kelab malam.

"Aku ada hal nak selesaikan malam ni. Kau kena ikut aku sebab aku nak bawak kau pergi tempat lain lepas ni" Ujar lelaki itu dengan suara mendatar.

Tangan Andi naik mencapai tangan aku yang masih memegang lengannya dan diletakkan di celahan jarinya. Erat dia menggenggam tangan aku.

Aku sembunyikan senyuman. Alamak, mamat ni sewit la pulak. Hehe..

Kami mengatur langkah masuk ke dalam kelab malam.

"Dino" Tegur lelaki berbaju hitam dan berbadan besar di sebelah kiri pintu masuk kelab malam. Dia menundukkan sedikit kepala sebagai tanda hormat.

Andi berjalan masuk dan terus naik ke tingkat atas. Aku ditinggalkan sendirian di meja bahagian tepi hujung sekali. Katanya taknak ada orang kacau aku, jadi dia pilih tempat yang agak terpencil ni.

"Haih.." aku mengeluh perlahan. Bingit betul lah tempat ni, boleh pekak telinga aku.

Mata aku memerhatikan persekitaran kelab yang semakin sesak. Lampu berwarna warni laju berkelip membuatkan suasana semakin berbahang panas dengan 'rasa' yang semakin sukar di kawal dalam diri masing-masing.

Aku menggeleng perlahan. Tak jauh beza hidup aku dengan dorang semua.

Erk.. Aku nak pergi tandas. Time ni jugak lah nak buat hal! Mana tandas kat dalam club ni?

Aku bangun dari kerusi dan berlalu ke ruang tengah kelab malam yang dipenuhi manusia yang sakan menari.

Oi! Hish! Hampir hampir aku terjatuh kerana ditolak. Ganas betul lah dorang ni..

Mata aku melilau cari kalau-kalau ade sign board simbol tandas. Anak mata aku terhenti di sebuah pintu kecil yang tersembunyi di balik pentas belakang.

Pintu ape tu? Tandas la kot. Ah! Lantaklah. Laju aku mengorak langkah masuk ke dalam ruangan kecil itu.

Prakk.. Bunyi pintu aku tolak.

Tempat ape ni? Aku garu kening yang tak gatal.

Street.. Street..

Bunyi ape pulak tu!? Aku mula gelabah. Asal lembik kaki aku ni? Argh!

Seakan digam kaki aku di atas lantai, aku diam berdiri tidak berganjak.

Dua orang lelaki berbadan sasa dan berbaju hitam sedang menarik dua guni sarat ke ruangan tempat aku berdiri. Mujurlah ada almari di sebelah pintu, tersorok badan aku.

AKUWhere stories live. Discover now