Chapter 11

328 50 8
                                    

Eunseung's POV for the first time in forever~

Ketidakselesaan yang menggangu tubuhku membuatkan aku terjaga. Kepalaku juga tiba-tiba terasa sakit.

Sebaik sahaja aku membuka mata, tiga wajah manusia mengelilingi aku.

Eunkyung, Hanbin dan Yungi.

Aku terus bangun secara terkejut apabila satu memori tiba-tiba muncul dalam ingatan aku.

Mimpi rupanya. Lagipun tak mungkinlah kalau Enhypen betul-betul datang sini, kan?

"Seung? Kau okey tak?" soal Kyung.

Aku cuma mengangguk lemah.

"Ah--Kyung! Hari ni ada siapa-siapa tak yang baru pindah masuk rumah sebelah?" soal aku.

Dahi Eunkyung berkerut bagaikan nenek kebayan. Hey cik adik, kalau ye pun nak berfikir, muka tu janganlah over sangat.

"Aha! Ada! Diorang tu bapak hensem giler weyh! Baru je sampai tengahari tadi," ujar Eunkyung teruja.

"Berapa orang?" soal aku lagi.

"Ermm..tujuh kot kalau tak silap. Nape? Kau nak try eh?"

Taklah Kyung. Diorang semua tu memang dah jadi aku punya pun. Tak perlu nak try² dah Ho Ho Ho--ehek uhuk uhuk! Tersedak pulak.

"Eunseung, kau mesti ada agenda tak baik kan kat diorang tu,"

Eh eh eh, Hanbin ni. Sedap mulut dia je cakap main lepas. Aku cili nanti kang nangis pulak.

"Hish kau ni, aku tanya je. Tak yah ah nak melebih," ujar aku acah marah tapi sebenarnya otak aku fikir lain😝

Well yeah, aku tak delah inesen sangat.

"Eh Seung, tak baik lah kau ni. Si Yungi tu dah bertahun menunggu cinta kau, kau pulak senang-senang je nak cari kat rumah sebelah," ujar Kyung sekadar melawak.

"Ehhh! Mana boleh. Yungi tu kan Hanbin punya. Tak pasal-pasal aku kena tembak dengan senapang gajah nanti," balas aku membuatkan kami berdua tertawa kuat.

Dua makhluk tu dah saling menjeling dah.

"Alololo nak main lawan mata pulak dia. Tempah bilik plis," ujar aku serentak dengan Eunkyung. Tawa kami meletus lagi.

"Eeii! Tak selera aku dengan Yungi ni," ujar Hanbin seraya menjarakkan dirinya dengan Yungi.

Hahaha yelah tu. Dasar YunBin tak sedar diri. Well, ketahuilah bahawa menganjing sibling sendiri memang best.

Hey! Macam mana aku boleh lupa pasal Enhypen a.k.a. hasben² engene?

...

"Weh, korang dengar tak berita pasal anak pemilik homestay ni?" soal Jake pada yang lain.

Sunghoon and Jay main game.

Sunoo and Niki makan.

Heeseung tengok tv.

Jungwon... Errr...dah jadi sleeping beauty.

Kesimpulannya, Jake kena ignore dengan semua orang. Kesiannn.

"Yah! Tolonglah jangan jadi member hanat hanya buat sementara demi aku yang cumil ni,"

"Ya, kenapa Jake? Apa dah jadi dengan budak tu?" serentak mereka semua membalas.

"Yah, janganlah cakap serentak macum tu. Seram tahu tak? Btw, aku dengar budak tu pengsan. Katanya sebab nampak hantu huuuu~," ujar Jake. Sengaja ditambahkan aura seram dengan membuat suara berbisik.

"Aish jjinja! Hajimasaeyo! I don't want to hear about gwishin!" - Heeseung

"Now I'm scared to be alone this night," - Sunoo

"Kalau aku takleh tidur malam ni, siaplah hyung aku kerjakan," - Niki

Yeah, hantu yang sangat hensem iaitu Enhypen. Good night everyone!
A little chu😘💕 from................anyone you want.



TBC...

That's all for now.
Sorry cuz it is neomu short😔

Saja tak nak buku ni sepi. Sepatutnya Ainil hiatus nak 2 minggu tapi dah tak ingat ni hari yang ke berapa and rasanya dah lama tak update buku ni so...that's it. Jadilah chapter ni. K bye.

❝ENHYPEN NEXT DOOR!❞ || 엔하이픈 || Malayfanfic ✓Where stories live. Discover now