"Bapak besar rumah ni!" jerit Heeseung.
"Bapak cantik!" jerit Jake pula.
"Bapak---!!"
Pak! Pak!
Baru sahaja mereka berdua ingin menjerit ayat seterusnya, kepala mereka berdua tiba-tiba diluku membuatkan mereka berdua terdiam.
"Apelah korang berdua ni. Main bapak-bapak pulak dia. Meh sini hah, tolong aku angkat barang-barang ni," ujar Jay setelah meluku kepala dua manusia itu.
"Meh sini tolong. Tadi pun, pinggang aku macam dah nak patah. Dah, jangan fikir korang boleh lari," Jay terus mengheret mereka berdua ke bonet kereta.
Mereka berdua pout.
"Jay kejam," ujar Jake sambil merelakan dirinya diheret.
...
"
Ada orang baru ke tu?" soal Hanbin. Dia mengintai dari tingkap.
Eunseung yang sedang menonton televisyen hanya mengiakan.
"Hensem jugak diorang tu," ujar Hanbin membuatkan Eunseung tersedak.
"Hensem? Tua kerepot je yang datang minta kunci tadi," ujar Eunseung.
"Kalau kau tak percaya, kau tengoklah sendiri,"
"Malas ah aku nak bangun. Orang nak tengok Enhypen ni," balas Eunseung pula.
Hanbin yang masih mengintai terus menoleh ke arah Eunseung.
Matanya terlekat pada skrin tv seketika sebelum kembali melihat ke luar.
Hanbin menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Eh Seung, diorang tu bukan orang yang sama ke dengan yang dalam tv tu?"
Kata-kata Hanbin membuatkan Eunseung terkejut.
"Kau biar betul? Kalau aku tau kau kelentong aku, hilang pipi gebu kau tu nanti," ujar Eunseung tidak percaya.
Hanbin terus menekup pipinya. Wajahnya cemberut.
"Kau kejam. Pipi aku jugak nak jadi mangsa. Tuh, tengoklah sendiri kalau kau tak percaya. Aku nak keluar jumpa Yungi,"
Hanbin terus berlalu pergi dari situ.
Eunseung hanya tergelak kecil. Comel je Hanbin ni.
Eunseung kembali menumpukan perhatian pada tv. Namun, waktu rehatnya terganggu dengan suara dari rumah sebelah.
"Aaah, Jin Hyung! Tengok Tae tu! Dia curi biskut kookie!"
"Tae! Jangan buli kookie!"
Eunseung memicit kepalanya.
"Haih, buat lagi jiran sebelah ni," keluhnya perlahan.
Tidak lama kemudian suasana kembali sunyi. Hanya suara tv sahaja yang kedengaran.
"Hah, senyap pun. Barulah ada feeling gitew nak tengok Enhypen. Ouh, puteraku Sunghoon! Kau tersangatlah hensem! Mahukah kau menjadi pasa----!"
"Hyung! Bagilah balik roti fav Noo!" jeritan seseorang itu membuatkan Eunseung frust.
"Hahaha! Meh la ambil sendiri!"
"Haih, payah betul lah hidup macam ni," ujar Eunseung menahan geram.
"Yah! Sunghoon-ah! Tolong aku !"
"Sunghoon? Wait, suara yang jerit tadi macam suara Sunoo.... Betul ke tu diorang?"
Tiba dia teringat kata-kata Hanbin.
"Diorang tu bukan orang yang sama ke dengan yang dalam tv tu?"
"Ish! Tak mungkin!"
Eunseung mula berpeluh-peluh. Perlahan-lahan dia bangun dari sofa dan berjalan kearah tingkap.
Dia mengintai sedikit.
Kelihatan ada manusia yang tengah main kejar-kejar. Ada yang tengah buat kerja sendiri. Ada yang tengah angkat barang. Ada juga yang tengah menikmati pemandangan.
Eunseung terkaku saat dia terlihat susuk tubuh yang sangat dikenalinya. Ultimate bias nya.
Sunghoon.
Dunia Eunseung tiba-tiba berubah gelap.
TBC...
Pergh! Eunseung sampai pengsan nampak Enhypen. Kalau korang yang nampak Enhypen in real life, agak-agak apa reaksi korang eh? Cer komen sikit.
YOU ARE READING
❝ENHYPEN NEXT DOOR!❞ || 엔하이픈 || Malayfanfic ✓
Fanfic[] C O M P L E T E D [] Oh My Goat!!! ENHYPEN ARE MY NEIGHBOURS?!! I CAN'T BELIEVE IT!!! Apa jadi kalau ada idol tinggal sebelah rumah kau? Tambahan pulak, group kegemaran kau. Setiap kali berjumpa mesti tulang bergetar punya! Eh tu kau dah kena Par...