Chapter 5

482 59 12
                                    

Malam itu Eunseung terus masuk ke dalam biliknya setelah makan malam.

Telefon pintar miliknya yang terletak di atas meja kecil bersebelahan dengan katilnya dicapai.

"Apa je yang boleh buat hilang bosan dalam ni?," soalnya pada diri sendiri. Aplikasi yang ada didalam telefonnya ditatap malas.

"Haih, YouTube pun YouTube lah," katanya malas lalu menekan aplikasi itu.

"Huh? Apa ni? Wuish, baru tahun lepas. Tak pernah tahu pun," Eunseung segera menekan video itu.

"Pergh, canggih tempat ni!,"

"Pergh, handsome eh mamat ni,"

"Uish, cutenya!,"

"Oh my goat! Berani siot!,"

Habis satu episod, episod yang lain pula dibukanya. Sehinggalah ke pentas-pentas yang sangat kejam. Ada masanya Eunseung menangis, ketawa dan berfangirling.

"Halamak! Apsal tempat ni kejam sangat eh?

"No! Kenapa dia out?!,"

"Arghhhh! Why?!,"

"Ouh? Ada pt.2 ke? Tahun ni. Yes!," Eunseung segera menekan video itu.

"Kenapa makin kejam eh tempat ni?,"

"No! Why dia out?! Cute doh budak tu!,"

"Eo? Diorang dah nak debut?,"

"En... Hy... Pen. Enhypen,"

"Huhuhu... Tak sangka aku ni lewat jumpa dengan diorang. Dah nak debut baru aku tahu,"

Selesai menonton semua video, Eunseung memandang jam loceng disebelahnya.

"What the human?! Siot ah dah pukul lima!!!,"

Eunseung terus menutup telefon dan meletaknya diatas meja disebelahnya. Matanya dipejam rapat. Seketika kemudian, dia sudah dijemput ke alam mimpi.

(That's me when I saw the video of I-LAND😀. Menyesal jugak jadi orang yang jenis tak ambil kesah ni😀. Tapi Ainil perasan diorang sebelum diorang debut. Dalam 7 episode I-LAND nak tamat rasanya baru Ainil kenal diorang😐)

...

"Eunseung! Hari ni eomma kena pergi pejabat! Kamu tolong jaga rumah eh?!  Kalau ada orang yang nak sewa rumah kamu tahu kan nak buat apa?!," jerit Soomin dari bawah.

"Hmm, Seung tahulah ma!," jerit Eunseung kembali lalu bangun dari tidurnya.

Jam dipandang. 8:30 a.m.

"Lol. Awal pulak aku bangun. Padahal pukul 5 pagi baru aku tidur,"

Eunseung segera membersihkan dirinya dan turun ke bawah untuk menyediakan sarapan.

Selesai menghidangkan makanan, dia kembali nak keatas untuk mengejutkan dua makhluk yang disayanginya.

Bilik adiknya dituju. Pintu diketuk dan mendapat respon dengan pintu bilik yang dibuka.

Terpapar lah wajah Eunkyung yang masih mamai dimuka pintu.

"Kyung. Pergi bersihkan diri lepas tu turun makan,"

Eunkyung hanya mengangguk lalu berjalan masuk kedalam bilik airnya dengan mata yang tertutup membuatkan gadis itu terlanggar pintu bilik airnya.

Eunseung hanya mampu menggeleng kepala. Pintu bilik itu ditutup lalu langkah diatur ke bilik Hanbin pula.

"Han! Bangun!,"

Tiada respon. Eunseung segera masuk ke dalam bilik itu. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat keadaan abangnya itu. Tak, Hanbin tak mati kena bunuh dengan kejam atau buat benda pelik dengan kawan dia.

Keadaan abangnya tu lebih tepat kalau kita letak keadaan BILIK abangnya.

Ianya bagaikan dilanda taufan. Kawan abangnya tidur terlentang diatas lantai manakala Hanbin pula tidur diatas katil dengan dikuburi oleh kertas-kertas yang digunting.

"Apakah...? Seriously? Ni bilik ke kubang tikus? Argh, nak kena mengemas lah pulak hari ni,"

Eunseung segera mendekati Hanbin. Kertas-kertas yang menutupi muka abangnya dialihkan. Pipi abangnya ditepuk-tepuk membuatkan remaja itu tersedar.

"Han, bangun. Pergi mandi lepas tu kita sarapan,"

Han menurut. Dia berjalan menuju ke tandas dan dengan secara tak sengaja, dia terseradung kaki kawannya membuatkan dia jatuh tersembam.

"Auch, mesti sakit," ujar Eunseung perlahan sebelum terus keluar meninggalkan abangnya begitu sahaja.

Meanwhile Hanbin:-

"Zzzzzzzzzzz,"

Tertidur.






Manusia yang berlakon:-
1. AegyoKook
2.smolbeanonaussieboi
3.jenn_jenniferr
4.gwishin_imnida

Nampaknya watak baru tak boleh keluar lagi. Maybe lagi dua chapter kot. Ainil tahu Ainil banyak merapu. So sorry eh kalau tak puas.

❝ENHYPEN NEXT DOOR!❞ || 엔하이픈 || Malayfanfic ✓Where stories live. Discover now