Chelsea Graham bor för mestadels i London. Det som skiljer henne från vissa andra är att hon driver en stor välgörenhets-organisation världen över och reser därmed runt till olika länder. Hon samlar in flera tusen pengar per år som hon donerar till behövande. Men trots allt detta är hon en helt vanlig person, en ung tjej på nitton år som lever på att hjälpa andra som har det svårt. Det sista hon vill är att vara igenkänd som en snobb som tror att hon kommer bli världskänd ifall hon donerar pengar till fattiga. Det enda hon vill är att göra det som känns rätt.
Det skulle bli fel ifall man beskrev Liam som Chelseas raka motsats. Han levde inte på att bli kändas i världen, trots att han på något vis lyckats hamna i världens mest kända pojkband. Men han var inte längre den godhjärtade nallebjörnen som han brukade vara. De senaste åren hade varit de bästa i hans liv, allt hade gått utför i den bäst önskade riktning man kunde tänka sig, men plötsligt vände det och Liam började bete sig annorlunda. Ingen visste varför, men hans liv spårade totalt och festerna tog övertag. Inte förrän han grävde så djupt som till att testa droger och utföra brott, blev hans liv till en katastrof. Media skrev om skandalerna i flera veckor och månader, det spelade ingen roll vilken tidning man läste, Liam hade en klar och tydlig rubrik i alla.
Detta drev hans management till vansinne, vad skulle dem göra för att hjälpa Liam? Om han fortsatte med alla brott och dumheter så kanske han skulle bannlysas från landet. Det kunde inte hända, framförallt inte på resten av bandets bekostnad.
Vad kunde ge en badboy som Liam sitt goda rykte tillbaka? En utskällning eller kanske hot. Dock skulle det inte lösa några problem, att han skulle lyssna vore helt vansinnigt. Framförallt när han inte ens visade hänsyn och respekt till sina bästa vänner. Det var där Chelsea kom in i bilden.
Vad kunde möjligtvis vara bättre än en flickvän med bevisat gott hjärta, god själ och gott rykte. Om media fick reda på det nya förhållandet skulle skvallret vända riktning. Om Liam inte förändrats så skulle han aldrig dejta en sådan godhjärtad fin, ung kvinna. Åtminstone var det vad media skulle få äta upp. Vad som låg bakom sanningen var inte det viktiga, men i slutändan skulle kanske de fejkade paret lära sig av varandra och Liam kunde bli sitt vanliga jag igen. Han behövde påminnas om livet, få se den riktiga världen, komma ur sin fas. Och när pengarna dök upp i spelet var det inte mycket tvekan - inte ens från Chelsea som inte längre skulle kunna hålla sitt löfte om icke-kändisskap.-
Damn god, är verkligen verkligen verkligen exalterad över denna fanfiction nu. Tycker jag har planerat den väl & kände för att lägga upp en liten "handlings"-del så att ni får lite förståelse över hur den kommer vara.
När det gäller uppdatering kan jag inte lova nåt. Som ni vet är det ju mitten av terminen nu (typ) & skolarbetet är rätt intensivt. Har ju även egen häst som jag måste ta hand om & rida, så kan inte garantera att kapitlen publiceras jätteofta. Men jag ska försöka så gott det går, det lovar jag.
Nu vart det ju ett kort "kapitel" oxå, men mycket längre kommer det bli. Ska verkligen jobba på min grammatik och leka mer med ord. Dialogerna kommer också vara på engelska, vet inte vad ni tycker om det, men jag känner att det blir mer levande på nåt sätt då. Plus att jag brukar tänka allting på engelska och känner då hur mycket bättre det låter. Kritik på det? Kommentera!Annars, vad tycker ni om berättelsen - anar ni några tankar & åsikter så skicka gärna iväg en kommentar. Det skadar aldrig :)
Då säger jag väl att vi kör igång nu, heja heja. Hoppas verkligen att ni gillar denna, vore så underbart om vi alls gjorde det. So excited. (Har ni några idéer eller önskemål så kommentera gärna det också, vill ha så mycket kritik & feedback som jag kan få. You're the best and you know it!)
- Charamelle
VOCÊ ESTÁ LENDO
Fool's Gold (L.P | svenska)
FanficLiam. Chelsea. Chiam. Hur enkelt som helst. Trodde hon. Men när sanningen bröt ut blev det plötsligt ännu värre än väntat. Han var ingen badboy som låtit alkoholen styra över sitt liv, han gjorde inte misstag, han gjorde det med flit. Ordet badboy...