Flashback / droom. *
Sinds dat incident in de ijssalon waren er zeven solide maanden verstreken. En ik zou het niet graag toegeven, maar ik denk dat ik iets voor soufian begon te voelen. Begrijp me niet verkeerd , het was niet een sterk gevoel. Ik voelde me gewoon heel op mijn gemak bij het praten en lachen met hem. Dat was ... totdat hij me mentaal aan het was mishandelen. Hij zei dat ik dik werd en maakte er constant opmerkingen over. Hij zei elke keer dat mijn gezicht lelijk is en zei dat ik meer make up moest dragen. Hij zei elke keer dat niemand van me houdt, en ik geloofde hem. Hij vergeleek me zelfs meerdere keren met mijn zus. Ik werd vooral beïnvloed door zijn woorden, omdat ik mentaal zoveel dingen meemaakte. Ik was erg onzeker en voelde me erg slecht over mezelf. Ik haatte mezelf zo erg. Hij maakte het alleen maar erger. Dan zei hij dingen zoals dat ik geluk heb dat ik iemand zoals hem.
Als Ibo de buurt was, zou hij zoiets niet zeggen.
En het ergste is dat ik verlangde naar alle aandacht die soufian me zou geven. Ik haatte de dingen die hij zei. Hij noemde me een stekelvarken omdat ik mijn abaya en hijab droeg. Dat was hoe erg het werd.
Nee, ik ben niet gestopt met het dragen van de abaya en hijab.
Het was als een onzichtbare kracht die me ervan weerhield ze af te doen.Als puber dacht ik dat soufian het beter wist. Het enige wat ik wilde, was erbij horen, en soufian voedde het verlangen ernaar. Ik realiseerde me dit pas een jaar na het incident in de ijssalon. Ik zat in het park terwijl ik wachtte tot ibo van de universiteit kwam. Toen werd ik begroet door soufian. 'Hoi Fairouz', zei hij, terwijl hij tegenover mij op de bank ging zitten. "Hey soufian" zei ik.
"Dus, wat ben je van plan", vroeg hij. "Ik zit gewoon even naar de natuur te kijken, zei ik. "De schoonheid van de natuur is nooit vergeleken met die van safae", zei hij. Ik zuchtte en reageerde niet op wat hij net zei. Na een korte pauze zei hij iets waarvan ik wou dat hij het niet zei. "Fairouz, waarom kun je niet meer op je zus lijken? Ze is zo mooi en slank. Ze had zoveel geweldige kwaliteiten. Soms vraag ik me af of je wel haar zus bent", zei hij. daarna grinnikte hij in humor. Dit was het moment waarop ik eindelijk antwoordde. Ik stond op en begon uit te flippen op hem. "Mijn zus en ik zijn totaal verschillende mensen, soufian. Je vergelijkt me constant met haar, plaagt, vernederd me, zonder zelfs maar na te denken over hoe ik me voel. Wat voor soort ziekte ben jij? Je bent nog steeds verliefd op haar, en je bent te laf om te beseffen hoe koud ze tegen je was ', zei ik met een blik. Toen gromde soufian liep naar me toe. Hij sloeg me in mijn gezicht en ik viel op de grond.
"Je wilt weten waarom ik überhaupt met je begon te praten destijds? Zo kon ik je kapot maken en het werkte duidelijk. Ik ben blij dat je leed. Ik haat je Fairouz. Je bent een nutteloze persoon. Ik deed dat allemaal om je leven te ruïneren. Ik hoop dat je begrijpt hoe problematisch je bent in deze wereld ", zei hij, voordat hij wegliep, terwijl hij lachte. Ik proefde het bloed in mijn mond van zijn harde klap. Mijn zicht was wazig en ik had nagedacht over wat hij zei Ben ik echt zo nutteloos? Ben ik echt de oorzaak van safae's dood? Ben ik echt de probleem?
Ik had het gevoel dat zelfmoord het antwoord was, ik had het gevoel dat ik niet thuishoorde in deze wereld. 'Fairouz ? Fairouz? Wat is er aan de hand?' Zei Ibo, terwijl hij naar me toe rende. Hij hielp me overeind en ik omhelsde hem. Ik brak in tranen uit.
"Shh, het is oké, alles komt goed, het is oké" fluisterde hij, terwijl ik in zijn armen bleef. 'Fairouz, wie heeft je dit aangedaan? Kom op, we moeten je zo snel mogelijk naar de dokter brengen', zei hij terwijl hij mijn kaak bekeek. En toen we in zijn auto stapten, vertelde ik hem alles. "Ik zal hem vermoorden" gromde Ibo,
'Ibo, ontspan', zei ik. Ik voelde me iets beter, nadat de dokter me had verteld dat alles goed zou komen. Ik vertelde mijn arts alles wat er was gebeurd, en zij adviseerde me niet te luisteren naar wat iemand zegt.
'Hoe kan ik me ontspannen als die sukkel al die dingen tegen je zei en je vervolgens een klap gaf?' hij schreeuwde. We zaten nu in de auto.
het is oké, ik ben in orde. Ik heb Allah" zei ik glimlachend. Zodra ik Allah noemde, vulde een warmte mijn hart en voelde ik me buitengewoon beter. Ibo's blik werd zachter en hij glimlachte even. "Alhamdulilah" mompelde hij. "Ik ga nu even met soufian praten", vervolgde hij. "Ibo, als je met hem gaat praten, word dan niet boos", waarschuwde ik. "Ik zal niet boos worden, ik beloof het", zei hij. Dus ging Ibrahim naar het appartement van soufian, alleen om zijn vriendin of ex-vriendin te vinden die ons vertelde dat hij de stad verliet. Hoe goed nieuws. Dus Ibrahim en ik keerden naar huis terug.
Natuurlijk was ik een beetje getraumatiseerd door wat er was gebeurd, maar ik wist dat het goed zou komen. Ik wist dat ik Allah aan mijn zijde had. Terwijl Ibrahim en ik naar onze kamer gingen, ging Ibrahim de badkamer binnen, ik kleedde me om en ging in bed liggen.
Ik dacht aan die stagiaire in het ziekenhuis. Ze was een erg wijs persoon. Ik wist niet dat ze mijn toekomstige youssra zou worden. Ibrahim verliet de badkamer in zijn pyjama. "Die stagiaire op kantoor was een heel lief meisje", zei ik. Ibrahim glimlachte en antwoordde: "ja." Grijnsde ik. 'Je bent verliefd op haar', zei ik. Mijn broer ging in de verdediging. "Nee", antwoordde hij. Ik lachte. "Ze leek ook gek op jou", zei ik. "Echt?" vroeg hij oprecht nieuwsgierig. Ik plaagde hem ermee.
Langzaam gingen de dagen voorbij en ik kwam er overheen. Natuurlijk had ik talloze flashbacks en dromen, maar ik wist dat het goed zou komen. Al snel gingen er een paar jaar voorbij en mijn ouders begonnen meer aandacht te besteden aan Ibrahim en ik.
En op de een of andere manier werd ons gezin normaal in mijn eerste jaar op de universiteit.
Ibrahim werd verliefd op de stagiaire youssra, en ze trouwden onmiddellijk nadat Ibrahim was afgestudeerd. Het leven werd een beetje gemakkelijker, maar tegelijkertijd moeilijker.
Maar ik was echt gelukkig, voor het eerst in mijn leven, en ik was klaar om aan mijn toekomst te beginnen.Einde droom flashback*
~~~~~~~~~~
Ik werd wakker met een gezicht vol tranen en al mijn herinneringen stroomden terug. Ik begon te huilen. Ik kon er niet tegen. Ik had gedroomd over mijn verleden en alle gebeurtenissen. Het ongeluk, soufian. "Fairouz , Fairouz ?" Zei Karim , terwijl hij wakker werd. Ik keek hem aan en de tranen stroomden eindeloos over mijn ogen. "Shhh, shh schat, het komt wel goed. Shh" zei hij, terwijl hij met zijn vingers door me haren ging.
JE LEEST
Voorbestemd
RomanceNieuw verhaal: Voorbestemd Het meisje Fairouz dat in haar laatste studiejaar zit. Ze heeft een ruig verleden gehad en heeft geleerd dat hard werken beloningen oplevert. Had ik al gezegd dat ze een praktiserende moslima is? Dan is er Karim , die...