Episode 5

15 2 3
                                    

Y/N sedang mengemas meja yang ditinggalkan oleh sekumpulan perempuan tadi.

Tetapi akibat tidak puas hati, perempuan tadi kembali semula.

"Ting!" Bunyi loceng bermaksud pintu terbuka.

Y/N mengangkat kepalanya dan perempuan tadi. Y/N tertanya.

Perempuan tersebut menuju terus ke arah Y/N. Tangan perempuan tersebut mencapai cawan yang berisi air. Dia bersedia untuk mencurahnya kepada Y/N.

Y/N dengan refleksi diri yang pantas, dia terus mengelak. Air yang disimbah tadi tidak kena walau setitik pun pada Y/N. Selepas mengelak, Y/N memandang perempuan tersebut. Perempuan itu terkejut.

"Kau buat apa ni?" Tanya Y/N.

"Kau tahu tak siapa aku?!!" Tanya perempuan itu.

"Tak." Jawab Y/N

"Aku anak perempuan CEO terkaya kat Korea ni! Aku boleh buat kedai bankrap!!"

"Ouhh...tak tahu pulak."

"Hish!! Kau memang nak kena!"

"Nak kena apa?" Tanya Y/N

Perempuan itu cuba menampar Y/N, tapi tangan perempuan itu ditahan.

"Hish!!" Perempuan itu memandang siapa yang menahan tangannya itu.

Rupa-rupanya Pak Cik Y/N.

"Cik sila beredar dari sini, sebelum saya panggil polis" kata Pak Cik Y/N

"Panggilah! Aku akan pastikan kedai ni bankrap!"

"Kalau Cik nak buat macam tu silakan tapi, sila jangan buat hal di sini dan ganggu pekerja saya." Kata Pak Cik Y/N lagi.

Perempuan tersebut menepis tangan Pak Cik Y/N dan terus beredar di situ.

"Y/N? Kamu ok tak?" Tanya Pak Cik nya sejurus saja perempuan tersebut pergi.

"Hm..ok" jawab Y/N

"Haih.. risau Pak Cik tadi..." Kata Pak Cik nya sambil mengusap kepala Y/N.

Y/N mengangguk.

"Kamu balik lah...." Kata Pak Cik

"Pak Cik tengok kamu macam penat.... jadi balik dan rehat" sambung Pak Cik.

Tanpa membantah Y/N menukar pakaian nya dan pulang

(Hiatus) Knock My Door~𝐒𝐊𝐙 𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠~Where stories live. Discover now