Episode 4

15 3 7
                                    

Selepas pulang dari membeli barang dapur, Y/N mula memasak untuk mengisi perut kosong nya.

Siap sudah makan semua itu. Y/N bersiap untuk pergi bekerja. Sampai di cafe. Y/N terus mula lakukan kerja tanpa apa-apa arahan.

Y/N P.O.V

Hari ni cafe penuh dengan manusia....

Haihh....hari macam ni lah paling saya tak suka.

"Emm...Y/N boleh tolong saya jaga counter tak? Sebab tiba-tiba ada emergency." Pinta Hana.

Saya hanya mengangguk. Bersedia di kaunter. Agak lama berdiri di situ tidak lakukan apa-apa.

Seorang perempuan masuk ke dalam kedai bersama beberapa orang yang pastinya kawan dia.

Mereka duduk di meja yang kosong manakala salah seorang dari mereka datang ke kaunter untuk order.

Selepas mengambil order, saya terus menyediakan pesanan.

Siap! Saya membawa nya ke meja mereka, sampai sahaja perempuan yang nampak seperti 'ketua' mula berbisik bersama. Saya tidak mengendahkan nya, teruskan menghidang minuman dan makanan mereka.

"Emm...excuse me?" Perempuan tu mula membuka mulut.

"Ya." Jawab saya

"Ni bukan yang saya order..." Kata dia sambil tersenyum jahat.

Saya mengeluh dan menggulingkan mata (roll my eyes out).

"1 Afogato,3 Latte with caramel topping, 2 cheesecake, 1 choco cake and 1 croissant. This green one is Afogato, this 3 is Latte with caramel topping, this one is cheesecake that have 2, If you can't tell which one is chocolate cake, this is a chocolate cake that is quite black. Last but not least, this is croissant." Terang saya dengan suara agak lantang.

Membuatkan mereka semua terkedu. Akibat malu, mereka semua cepat ii beredar.

Saya hanya berdiri disitu memandang mereka keluar.

End of Y/N P.O.V

(Hiatus) Knock My Door~𝐒𝐊𝐙 𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠~Where stories live. Discover now