17

893 17 2
                                    

" Senyum apa Zaf?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Senyum apa Zaf?"

"Papa, nie Adell baru hantar gambar, cantik drawing macam real"

"Ya,hantar juga dekat papa. She seems to love her sister baby"

"Papa, Zaf ada hal nak cakap"

"Tutup pintu nanti Adell masuk, susah" Zaf tutup pintu.

"Ada apa Zaf? Masalah dengan Adell?"

"No. Iya ada juga walau bukan issue yang besar. Cuma kadang kadang Zaf sebagai lelaki, rasa di control Pa, Adell nak tahu apa Zaf buat. Handphone Zaf check selalu. Pasal Zaf, sayang, cinta Zaf sabar. Apa yang Zaf nak beritahu papa ni hal Penting, Zaf harap papa tak marah atau beritahu Adell. Zaf tak sanggup nak pendam lagi"

"Cakap Zaf, apa dia. Insha Allah papa akan pegang rahsia ni."

"Papa, Zaf minta maaf terlebih dulu. Apa yang terjadi bukan kehendak Zaf__"

"Zafran, papa tahu Ingrid Aulia is your wife, and that is your baby with In" Sesak nafas Zafran.

"Mana papa tahu?"

"Papa tahu Zaf. Arwah ayah beritahu papa, sebab apa dia nak Zaf nikah dengan In. Papa tahu juga Zaf kerap ke Kelab.I did my study too about you. Adell memang cintakan Zaf."

"Zaf, minta maaf papa, tak niat nak dua kan Adell."

"Semua terjadi ni dah tertulis. Papa tahu cara Zaf pandang In. Cuma papa tak tahu apa perasaan Zaf pada Ingrid"

"Tak ada. perasaan pa"

"Are you sure my son?" Zafran ketawa.

"Papa tak sabar juga nak tunggu results DNA. Tapi wajah Ingrid iras wajah Ibu dia"

"Boleh Zaf tahu pasal Emily?"

"Rahsia kita. Emily very beautiful woman. Papa kenal dia sebelum dengan mama. Cuma papa kahwin dengan mama, jodoh dari keluarga. I have no choice masa tu papa masih muda. Papa cuba jadi anak dan cucu yang baik. Papa ikut. Zaman dulu tak berani nak tinggi suara. Ikut sahaja, asalkan orang tua kita gembira. Majlis kahwim papa dulu kala kira grand habis. Lepas kahwin papa cikgu sekolah rendah merantau merata tempat. Tapi mama tak ikut tinggal di kampung. Pendek kan cerita. Selepas tujuh tahun papa kahwin, masa tu Adell baru usia setahun, papa jumpa semula dengan Emily di KL, dia kerja di kedai kasut. Papa setiap hari Zafran beli kasut. Kasut baby dekat Adell tah berapa pasang. Walau papa tak berkenan papa beli juga. Sebab Emily ni susah nak pikat. Mula dating dengan dia, bawa makan satay. Dari situ papa betul betul suka cinta Emily macam first love. Papa ambil keputusan kahwin dengan Emily lepas tu nak cerai dengan mama, sebab papa tak ada hati. Sikap angkuh mama buat papa banyak kali fikir. Kalau Zaf kenal mama yang dulu. Sure Zaf tak mahu jadi kan mak mentua. Suka menghina orang. Sekarsng kurang banyak. sejak mama tahu papa kahwin dengan Emily, mama jadi macam cacing. Sampai masuk wad, sampai tahap gila. Salah papa masa Emily nak lahir papa terpaksa ke luar negara. Tak tahu mama buat cerita. Kata anak mati. Rupanya dibuang."

Ingrid Aulia (Completed) Where stories live. Discover now