18

984 16 6
                                    

"Encik, saya nak ke tingkat 37"

"Mau cari siapa?"

"Dia dengan saya" Terkejut In lihat Zafran dibelakang.

"Mau bagi IC"

"Saya cakap dia dengan saya. Ini anak Tan Sri, atau nak saya cakap dengan Manager awak?"

"Sorry Tuan."

"Ikut aku" In berdiri sebelah Zafran.

"Kau nampak cantik sekarang" In pandang muka Zafran. Diam.

"Kau jangan lupa, aku masih suami kau. Dah lama aku tak sentuh kau"

"Isteri? Hebatkan Zafran, kahwin dengan In demgan kakak In__"

"Kau rasa Adell akan mengaku kau adik dia" Zafran ketawa. Pintu lif buka terus Zafran masuk. In ikut masuk.

"Kau keluar naik lif lain. Aku tak mahu Adell nampak dengan kau." Masam muka In keluar. Tersepit Ingrid. Sengaja Zafran tutup pintu lif sebelum In keluar.

In lihat Zafran senyum dalam lif.

"Are you okay? your blazer kena minyak pintu lif kotor" Ingrid ambil wet tissue lap blazer putih.

"Zafran memang babi!" In masuk dalam lif, tekan tingkat 37. Panas hati ditahan sakit dilengan.

"I, Hairul. Lengan you mesti sakit"

"Ya sakit. "'

"Nama you?"

"Encik, saya minta maaf, saya tak mahu kenal dengan Encik. Hidup saya dah cukup masalah. Encik nak naik tingkap apa?"

"Sama 37." Sebaik pintu lif buka. In keluar cari pejabat Tan Sri.

Hairul berhenti.

"Saya nak ke pejabat Tan Sri"

"Saya juga. Saya peguam Tan Sri. So you are Ingrid Aulia, Tan Sri long lost daughter. Your DNA match with you father. Diam saja pura pura tak tahu k" Makin panik Ingrid, masuk dalam pejabat mewah. Lihat Adell bersama Zafran. Adell peluk lengan Zafran. jeling mata pada Ingrid.

"Ingrid, masuk sini" In masuk dalam meeting room. lihat Tan Sri, Puan Sri, Adell masuk bersama Zafran.

"Apa khabar Ingrid?"

"Khabar baik Tan Sri."

"Duduk semua, kita boleh mulakan"

"Saya, Hairul selaku peguam mewakil Tan Sri._"

"Straight to the point Hairul. Kita semua kenal you. "Adell jeling mata pada Ingrid.

"Keputusan dari Prince Court Hospital saya dah dapat, result keputusan DNA, antara Tan Sri dan Ingrid Aulia adalah sama. Jadi Ingrid adalah anak kandung Tan Sri. "

"Bagi I tengok report tu"

"What's next?"

"In, you are my daughter" Tan Sri bangun peluk Ingrid.

"Welcome to our family, beritahu papa apa yang In mahu" Ketar tangan Ingrid. Bergenang airmata.

"Puan Sri hulur tisu. Mama minta maaf Ingrid" In angguk kepala. kesat airmata.

"In, ada apa apa nak cakap?" Ingrid tarik nafas.

"Bagi Ingrid, Mina is my mama, yang kutip In di tempat buangan sampah. selama ni hidup In dengan arwah mama, dan In dapat kasih sayang dari arwah ayah. Selama ni In tak dapat jalani kehidupan sebagai orang biasa. In tak dapat pergi sekolah, In hidup amat derita. In syukur mama kutip In beri kasih sayang, bela In dari baby tanpa meminta apa apa dari In, cuma mama tak dapat beri pelajaran. Mama In illegal immigrants. In syukur my real father still alive, In tahu hari nie. Cuma satu saja In nak minta dari Tan Sri. Tolong buat Ic umtuk In, declare me as malaysian citizen. In nak bebas bergerak, tanpa takut pada polis. In nak study masuk sekolah, macam orang lain ada education. Hanya itu In mahu, In tak mahu to be a part of this family."

Ingrid Aulia (Completed) Where stories live. Discover now