20

672 17 1
                                    

"Sorry, Papa In lewat. In salah naik Monorail. Turun tah di mana, In kena call grab."

"Grab kan ada?"

"In saja nak experience sesuatu yang baru. Habis kopi?"

"2nd Cups. Lapar papa ni, kita order dulu"

"Perut In pun bunyi dah ni"

"Okay done. Thank you. Tell me How's your study?"

"Okay. Exam habis, In dapat result good. Tunggu next intake baru In ambil A Level. Papa tahu nasib baik otak In ni pandai, mungkin ikut papa. In faham apa yang In belajar. Excited"

"Allahamdulillah. Buat yang terbaik nanti. Lepas tu baru kita pilih jurusan apa yang In mahu"

"Law papa. In nak jadi Lawyer"

"Great. Office papa pun terbuka untuk In"

"Business pun best kan. Tapi In tak mahu. Nanti In mati kena tembak pulak"

"Zafran ada balik cari In?"

"Dah tiga bulan In tak ada berita pun dari dia. Lega hidup In"

"Zaf, down. Dah pindah keluar dari rumah papa. Stay dengan Adelina di Condo. Suami mungkin bukan yang terbaik, tapi seorang daddy yang baik. Zaf cuti sebulan papa bagi. Esok baru masuk kerja."

"Kenapa dengan dia?"

"Dah cerai dengan Adell, Adell dah pindah stay di Paris. Itu yang Adell mahu. Cerai talak tiga. Gaduh teruk di rumah. Nasib papa tak mati. Adell tak tahu apa dah jadi dekat dia. Terllalu kurang ajar. Adell tahu In isteri Zaf, Adelina anak In dengan Zaf. Dia baling adelina nasib baik cepat Zaf, sambut kalau tidak arwah."

"Allahuakbar. She okay papa?"

"Terkejut In, baby baru lima bulan. Asyik terkejut tidur. Papa bawa ustaz buat air. Kesian tengok."

"Sekarang Zaf dengan baby saja?"

"Yes. Semalam papa pergi rumah. Dah jadi macam suri rumah. Bersih jaga rumah. Basuh baju, kemas rumah. Mula papa ingat rumah macam bom. Tapi kemas perfect. Nampak kurus. Muka masih nampak sedih. I know Zaf dia akan okay"

"In no komen"

"In dengan Zaf?"

"In nak cerai."

"Papa tanya Zaf, diam tak jawab"

"In takut dengan dia, nanti angin ingat Adell In jadi mangsa kena pukul"

"Zaf, janji dengan papa, tak akan kasar dengan In"

"Hurmm"

"Zaf, bagitahu In terlalu rapat dengan Adil"

"Papa, tu macam abang In lah. Tu pun lepas putus dengan Dilla, ada jumpa In, lepas ada awek baru lupa In terus"

"Ada girlfriend baru?"

"Lawyer juga. Junior. Pakai tudung. Lawyer syariah."

"Good for him. Dilla another scary person"

"Sama macam anak papa. Adell buat apa di Paris?"

"Tak tahu papa, papa call tak pernah jawab, reply message"

"Mama?"

"Ada disini"

"Terima Zaf, mula hidup baru"

In, diam, tarik nafas.

"Jumpa Adelina, your daughter. chubby, daddy dia suap cereal banyak. Sampai muntah"

Ingrid Aulia (Completed) Where stories live. Discover now