"Bodoh, macam mana buat kerja, budak bodoh tu tak dapat cari?. Fuck! Duit aku berani dia curi 20 ribu. Aku rugi banyak. Mana anak gampang tu bersembunyi"
"Agaknya dia duduk sama mama dia dalam kubur sembunyi situ"
"Not funny Pimm"
"Aku rugi dalam lima hari ini sudah 10ribu. Zafran tak mahu any of you"
"Ala, dia tu mengada saja. Semalam dia fuck aku tak ingat dunia, mabuk macam gila. Mummy ni Sally kawan aku lagi cantik dari Ingrid. Malam ni kenal kan pada Zafran."
"Boleh Sally, I think you sama size In. Banyak baju dia Mummy beli semua seksi, you can wear"
"Yess, mummy janji 50% I punya dari setiap customer. I akan buat terbaik"
Wena senyum, minum whisky.
😁😁😁
"Baby, mama I dah bising sangat ni. Dua tahun kita sama time untuk next step"
"I bukan tak nak sayang. Company I teruk sekarang. Financial down sangat."
"Ayah you?"
"Jangan cakap pasal dia tu. Hantaran mama you letak tinggi sangat"
"Pasal hantaran you jangan worry k. I bagi duit I 50k untuk hantaran. Kenduri Papa sponsor. Lagipun berapa company you perlu duit?"
"You sanggup buat semua ni untuk I?"
"Yes. I love you. I faham business ada naik turun. Sekarang law firm banyak. You kerja dengan Papa I. I anak tunggal you jangan lupa tu, semua harta papa jatuh pada I. Dengar cakap I, work dengan Papa"
"Sometimes I don't deserve to be with you sayang. You terlalu baik"
"I boleh faham semua, jangan hal perempuan, menipu, I paling benci. Just like that I boleh lupa"
"I tahu you jealous"
"I memang kuat cemburu. I akan cemburu bila tengok you dengan perempuan lain. Sebab tu I nak percepatkan nikah kita"
"I malu, nak ambil duit dari you."
"Jangan cakap lagi. Mas kahwin duit you sendiri k. I put as loan nanti you dah okay pay me back"
"Thank you baby. I love you"
"I tak pernah puas dengan you"
"Cepat baby, I ada appointment facial."
"Okay sayang"
😀😀😀
"Abang, saya tak setuju, budak tu jadi menantu saya. Saya tahu kita tak boleh menilaikan sesorang. Bukan ke hendak dia nak jadi macam tu. Tapi saya tak nak bekas pelacur, anak pungut di kahwin dengan anak saya. Anak saya bukan pak sanggup. Bekas berapa banyak jantan dia tidur, asal usul tak tahu. Saya tak setuju. Saya boleh bimbing dia, ke jalan yang benar yang lain saya tak boleh terima. Ini dah cukup bagus saya bagi tumpang tinggal sini. Jangan cakap lagi dengan saya hal ni" In, tarik nafas masuk semula kedalam bilik, tutup pintu bilik perlahan. In kesat airmata, buka pintu bilik.
"Makcik. In dah bersih kan Ikan, sayur dah potong"
"Hurmm. Pergi kemas ruang tamu sapu. Jangan asyik dalam bilik saja"
"Ya, Makcik"
"Panggil Ustazah. Lepas tu mandi nak solat Zohor. Dah hafal?" Ingrid geleng kepala.
"Dah seminggu. Masa tak boleh langsung baca?"
"In, akan cuba lagi"
"In, duduk kejap. Biar Ustazah, terus terang. Pakcik Samad ada tanya kalau nak bagi anak Ustazah nikah dengan kamu, niat dia baik. Tapi Ustazah minta maaf, tak boleh nak terima kamu sebagai ahli keluarga ni. Kamu orang asing. Pakcik Anuar terlalu susah hati dengan kamu. Kamu jangan terlalu menyusahkan dia. Dia tu sakit. Sakit Jantung, kamu tak nampak ke dia lemah selalu"
"In, nampak. Tapi tak tahu Pakcik sakit Jantung. In minta maaf menyusahkan semua orang."
"Kalau boleh kamu jangan lah tinggal lama disini. ustazah tak nak orang datang cari kamu, satu kampung ni susah"
"In maaf Ustazah. In akan keluar dari sini. In kemas depan dulu"
"Nanti ambil baju basuh, jemur, lipat yang kering tu. Serika baju semua dalam bakul tu. Ambil sampah buang. Sapu laman, bakar sikit daun kering tu. Lepas solat baru makan nasi"
"Ya Ustazah"
💐💐💐
"Assalamualaikum, Pakcik. Ni Ustazah beri kuih talam." Ingrid duduk tepi Anuar.
"Kenapa nampak sedih?" Ingrid senyum. Ber air mata.
"Kenapa In?" In geleng kepala.
"Terima kasih Pakcik, banyak bantu In"
"Cuba cakap dengan pakcik?"
"Ya Allah. Tak sangka Pakcik, Ustazah buat macam tu. Tak apa In sabar sikit lagi. Pakcik tahu nak buat apa."
"In memang jijik ke Pakcik?"
Anuar geleng kepala."Mula bagi In basuh, bersihkan Ikan. Lepas tu cakap In jijik tak bagi sentuh barang makan. Makan pun tadi pinggan In asing. Pakcik kalau In tinggal dengan Pakcik tak boleh?"
"Kita hidup dalam suasana kampung, kalau duduk sama nanti jadi fitnah."
"Samad, jemput minum sama"
"In, balik dulu Pakcik"
"Aku sedih tengok In"
"Aku minta maaf Nuar. Apa Ustazah buat. Aku tak dapat nak satu kan In dengan Azwan. Aku suka budak In tu baik,cantik"
"Dah lama Zafran tak balik Nuar?"
"Budak tu, aku tak tahu nak cakap apa. Dari dulu lagi."
"Dia memang tak sedar ke diri"
"Aku tahu pejabat aku makin lingkup dengan dia. Adil call aku semalam. Aku tahu nak buat apa. Minggu depan aku nak ke KL."
😀😀😀
"In, mari sini, ambil minyak picit kaki Ustazah, buat macam reflexology. Buka you tube ikut. Buat sedap sedap. Ustazah nak dua jam massage. Tak sedap nasi tak boleh makan, makan maggie saja" In angguk kepala. Hulur phone pada Ustazah.
"You tube pun tak pandai buka"
"Maaf In tak reti"
"Bodoh" Anuar berdiri di tingkap lihat Ingrid di marah Ustazah.
"Assalamualaikum"
"Wsaalam Nuar, masuk lah Samad ada di dapur"
"Tak apa, nak pulangkan pinggan. Buat apa?"
"Tak buat apa. Saja ajar In tengok Your tube"
"Berdosa kamu menipu, kamu ustazah lagi" terus Anuar jalan balik.
Ustazah pandang Ingrid. "Boleh tak tolong keluar dari rumah ni. Dah bagi tumpang cakap banyak pulak. Abang oh abang. Ni suruh budak kesayangan Dato Anuar keluar dari rumah ni. Saya tak mahu dengar apa lagi. Dah cukup bagus tolong. Nak kita layan dia macam permaisuri ke? In pergi pack baju kamu" Ingrid masuk dalam bilik. Ambil bag.
"Assalamualaikum Pakcik" terkejut Anuar lihat In bersama bag.
"Tak apa masuk dulu. Lepas Isya pakcik bawa kamu pergi duduk hotel"
"In, minta maaf. Salah In pakcik. In tak tahu nak buat baik macam mana"
"Kamu baik Ingrid. Dah jangan fikir lagi. Duduk diatas buka pintu tu, tengok TV. Pakcik pergi surau solat"
"Pakcik In ambil air sikit"
"Pergi ambil"
"In, nak solat juga Pakcik, tapi In tak pandai baca." In buka apps mengaji didalam handphone.
"Moga Allah, bagi In pandai"
😃😃😃
YOU ARE READING
Ingrid Aulia (Completed)
Romance1. Aku tak suka dia. 2. Aku tak cinta dia ayah. 3. Pergi mampus kau! 4. Nyawa kau ditangan aku 5 Tolong jauhkan diri kau 1. Saya tak boleh cakap apa apa. 2. Ayah cakap syurga dibawah tapak kaki suami. 3. Ayah saya tak cinta dia. 4. Pesanan ayah wal...