الاوتيل المسكون🖤2

235 47 10
                                    

فوت قبل قرات البارت ⭐

ازاى بابا يقولى انتى ميته .......................!!
...رايت شيء غريب  والدتى التى توفيت من ثلاث سنوات  بتقرب منى  وهى طلعه من البلكونه مديه ايديه وبتقولى تعالى فى حضنى ياا حبيبت ماما...
انا بصراحه فرحت عشان شوفته جريت عليه علطول...مامى وحشتيني اوووى بس بابى قالى انك ميته...!!
لقته بتكلمنى وبتقولى وهى مبتسمة ابتسامه غريبه....انا مش ماما انا جيه عشان اوديكى عند ماما

...خوفت وبعدت عنهاا...وقولتلها.. انتى شبه ماما اووى»

هى... بنبرة  حنيه  قبل ان تتحول  ... تعالى معايا ياا فيروز اجبلك الشكولاته اللي انتى بتحبيه ...
بصتلها قولتها انا اسمى شهندا مش فيروز انتى مش عارفه اسمى...؟
لقته بصتلى جاامد وبحده وبتكلمنى بغضب ومسكت ايدى وقالتلى.... انتى اسمك فيروز وتعالى معاياا زاى ماا بقولك ...
خوفت جاامد اوووى...وقولتلها بخوف وترجى...!! ونبى سيبينى انا خايفه منك»

بصت جاامد علياا وشكلها اتغير تماماً..... عيونه اتحولت بقت كله سوداء ...وجسمها طول جداا....وشعرها كلو وقف للفوق ولبسه اتحول بقاا عباره عن فستان طويل اسود واسع جداً متقطع
...وشكله كان مخيف اوووى ونور لاوضه اتقفل وانا فضلت اصوت جاامد واندها على بابا قربت منى هى بشده وانا جيرت لقته ايديه مسكتنى وهى وقفه مكنها وشلتنى بايد واحده ورفعتنى لفوق..وانا فضلت اعيط جامد  ...  ولقته بتكلمنى وبتقولى بصوت مخيف....تعالى معايا يااا فيروز انا ماما يااا ماما ياا حبيبتي.!!

فضلت اصوت بصوت طفولى... واقول-- الحقنى يااا باباا انا اسمى شهندا مش فيروز انتى عايزه منى ايه....!!
وفجاءه..وقعتنى على لارض ولقيت كل حاجه اختفت من قدامى ولاوضه رجعت زاى ما هي...!!

بابا..ايه اللي موقعك على لارض كده ياا شهندا...
اول مااا لقيت بابا جيرت عليه وفضلت اعيط وقوله انا عايزه اروح ياا بابى وفضلت اتنفض واتنفس بسرعه اووى»

بابا...اهدى ياا حبيبتى ده انا دخلت الحمام دقيقه وطلعت ومفيش حاجه حصلت ايه اللي وقعك كده..!!

انا...لا يااا بابي انت قعدت كتيرر اووى فى الحمام وقمت وشورت على البلكونه.....واردفت... وكان فى واحده شبه ماما جت كلمتنى وقالتلي تعالى معايا ياا فيروز واول ماا قولت انا اسمى شهندا لقته اتحولت ياا بابى بقت عفريت يااباابى عفريت عععععععععع بابى الحقنى انا خايفه من هناا مشيني
وكنت مسكه فى رقبت بابا وسمعت صوت قريب من اذنى يقول فيروز فيروز ..!!

بابا قام بسرعه وشلنى على حجرو هو مفكر انى متخيله ماما وبعمل كده وفضل يسكت فياا لحد مااا نمت من كتر العياط والخوف من هذه الشخص....المخيف
..!!
(طبعاً  لازم قبل النوم نقراء  المعوذتين  وانا بقرا أيضاً اية  الكرسي من صوره البقره جميله جداً  تحفظنا من اي شيء وذكر الله ديماً أيضاً 😌🍀)

البارت ده خلص ده تانى بارت عاوزه ليكات ورايكو فى الكومنتات🔥❤......""

«فى رعاية الله💙»

مكتمله.. الاوتيل المسكون#بقلمي علياء عادل♡حيث تعيش القصص. اكتشف الآن