"Nok..." Mandy datang kepadaku dengan senyuman meleret di bibir.
"Kau nak apa?" Aku yang sedang kira headcount pekerja bertanya. "Gaji kau cukup dah kan?"
"Siyal je ingat pasal gaji. I'm not that shallow, hoccay!"
"Dah tu?"
Dia menarik nafas berat. "Well, kau tahu duit Les Mecs yang dalam locked drawer tu kan? Aku kira petang tadi. Ada short RM300. Kau ambik ke?"
Aku terus menjelingnya tajam. "Mana ada!"
"Haa itulah sebabnya. Aku pun pelik jugak sebab kalau kau ambik, mesti kau story kat aku kan?"
"RM300 je kan?"
Mandy mengangguk.
"Malam kang kalau aku dapat any customer ke aku cover balik. Adalah tu mungkin aku terambik ke. Aku ada pergi drawer tu hari tu. Maybe aku tak sedar."
"Kau seriuslah?"
"Alah, takat RM300 tu aku fuck orang setengah jam je boleh dapat dah."
Mandy mencebik. Alah pondan seorang ni.
"Mana anak ikan kau? Aku ingat dia ikut kau."
"Ada tu rehat kat lounge. Nak cuci mata katanya."
"Dia straight ke apa?! Malam ni kan Ladies' Night?! Semua cikki puki je yang datang. Dia nak cuci mata cari apa."
"Manalah aku tau. Biar jelah. Naluri dia jantan jugak kan?"
Mandy menampar bahuku. "Ha'ah lepas tu nanti bila dia tergila ikut cikki, kau meghoyan kat aku macam mati laki. Koserr sangat!"
"C'monlah! Jantan boleh carilah!"
"Benda tak jadi seronoklah cakap, kan?"
Aku ketawa sebelum mula melangkah ke luar bilik itu.
"Wait, Syah! Kau sure kau nak keluar sekarang?"
"Why? Ada harimau ke apa kat luar tu?"
Mandy ketawa sinis. "Worse."
"Polis ke?"
"Eh, bodohlah kau ni! Pergilah tengok kalau tak percaya!"
Aku membuka pintu bilik itu dan apabila melihat apa (atau lebih tepat siapa) di luar itu, aku terus rasa nak hempas pintu itu sekuat mungkin semula.
"Told you." Mandy mengajuk.
Aku memandang manusia yang sedang duduk di atas kerusi di hadapan muka pintu bilik itu. Ini adalah sangat fuck ya.
"You nak apa datang sini?"
"Cari youlah. Apa lagi?"
"I don't recall any appointment we have."
"Of course no appointment because you blocked me everywhere!"
Aku berpaling memandang Mandy. Mandy mengangkat tangan menandakan dia tidak tahu-menahu apa-apa mengenainya.
"Okey so apa yang you nak sangat jumpa I ni? I dah tak nak ada apa kaitan dengan you, okey? I thought I made it clear before."
"We need to talk somewhere. Fine, name the price! I pay you."
"It's not about the money, Sofea!"
"Then what?!"
Aku masuk ke dalam bilik tadi dan ambik kunci salah satu bilik yang ada. Aku tarik tangan perempuan itu dan masuk ke sebuah bilik lain. Aku menolaknya ke atas katil sebelum bercekak pinggang memandangnya.
"Gila ke?!"
"Apa yang gilanya?! I ke you?!"
"You psycho!"
"Psycho?! You said you love me, Syahid?!"
"Love you? I said that to every woman when I'm about to cum, Sofea!"
Dia terdiam. Kemudian dia terus terduduk. Alahai dramatiknya perempuan seorang ni.
Dia ni merupakan salah seorang klien aku. Datin muda. Baru 32 umur dia tahun ni. Memamg tak sampai 10 tahun pun tua dia dengan aku tapi bini orang kut.
"Last we met two months ago, I already give you a good fuck for you let me go! Apa lagi you nak?!"
"Yes, because of that good fuck I datang cari you."
Aku terdiam sebelum mataku memandang ke perutnya.
"No! Fuck you, no!"
"Yes, Syahid. It's yours."
"No! What's your proof that's mine? You ada suami. It could be his baby."
"He's 60 something! His dick won't even stand anymore. Of course this is yours!"
Aku terduduk. Aku pandang dia yang nampaknya mengharapkan sesuatu daripada aku. Sesuatu yang aku takkan berikan kepadanya.
"So you nak apa? I kahwin dengan you, macam tu?! Benda tu takkan settle apa-apalah!"
"Please jangan tinggalkan I, Syahid. We have our baby together, we can make a new life together. I tinggal suami I. Kita lari jauh. Balik Singapore pun tak apa."
"You ingat ni apa? Main masak-masak! I tak tahu what's going on in your mind but I won't live with you. I dah cakap awal yang I'm just a dick for you to fuck yourself, pay and then go. Jangan attach apa-apa!"
"You tak nak responsible apa-apa ke pasal ni, Syahid?! I love you, Syahid!"
"I nak you berambus before I panggil security."
Dia terus bingkas berdiri memandang aku tepat di mata dan terus berlalu pergi.
Ini akan jadi satu masalah dan aku tak tahu kenapa aku boleh terlibat? I don't like it but seems like it is happening.
Kalau betul itu anak aku pun masalah dan kalau bukan pun, ianya akan jadi masalah jugak.
Datin Tengku Sofea. Aku tak tahu kenapa dia kahwin dengan lelaki yang hampir 40 tahun tua daripada dia. Dia asalnya keluarga berada kut, bukannya miskim daif sangat.
Ah! Bukan hal aku nak fikirkan masalah rumah tangga orang lain. Masalah aku adalah dia yang nak mengheret aku ke dalam masalah keluarganya. Babi! Kenapa hidup macam pantat?!
YOU ARE READING
To Die For... (LHSM 2)
ActionBagi dirinya, dibenci tidak pernah membawa maksud apa-apa. Paling kurang pun, sakit di hati saja. Tapi apabila dibenci pada tahap orang mahu membunuhnya, dia juga harus belajar untuk menanam rasa yang sama. Cumanya, mampukah dia berbuat perkara ya...