Bab 3

1.2K 78 11
                                    

Ain't the weirdest thing about this life is it will always get weirder even you wish just for a simple life?

Hidup tak pernah senang untuk aku dan kalau sebelum ini aku tak pernah bersungut, well now I do.

"Seriuslah, nyah?"

Aku mengangguk pertanyaan Mandy itu. Bagiku, lebih bagus kalau aku jujur. Supaya kalau ada apa-apa, ada yang tahu cerita sebenar.

"Habis apa jaminan mak datin tu yang tu anak kau?"

"Dah tu kau nak bual yang laki dia tua ganyut tu buntingkan dia ke?"

"Taklah, bodoh! Kau ni, aku baru test sikit. Betul what soalan aku tu? Apa yang confirm itu anak kau?"

"Sofea tak fuck anyone else selain aku. Itu jaminannya."

"How confident are you?"

"Of course. Mak datin muda tu dah memang angau dengan aku kut. Batang mana lagi dia nak henjut?"

"Kau lupa ke Puan Sri Zahrah bini Tan Sri Shukri tu? Kan dia pakai frozen sperm laki dia sampai satu kali punya stok mani boleh produce lima anak sekali? Kau tak rasa si Sofea tu buat macam tu?"

"Aku tak rasa Sofea tu sepandai tu. Dia tu dulu promoter kat Pavi je. Puan Sri Zahrah tu student medic kut."

"Whateverlah. Kau kena hati-hatilah, nok. Aku tengok kau ni banyak sangat masalah. Kau tu budak lagi. Kalau dah kertu macam aku ni lain cerita."

"Kertu ke?"

"Yalah. Bendanya aku dah dekat 40 dah muda apanya lagi."

Aku senyum sahaja. Bagiku, Mandy tetap muda. Customer dia ranging from 20an to 70an kut.

"So sekarang kau nak buat apa?"

"To be honest, aku tak pasti. Samada nak lari or take the responsibility."

"Bodoh ke apa kau ni, nok?! Semata sebiji puki kau nak korban hidup kau?"

"She sacrificed her life..."

"That's her choice! Boy, she's married."

Aku diam saja. Malas hendak melayan Mandy lebih-lebih lagi. Selain perempuan, pondan pun nak selalu menang jugak.

Aku keluar dari bilik itu dan nampak boyfriend aku tengah menaip sesuatu di handphonenya. Ketika aku pergi ke arahnya, dia nampak tersentak dengan teguranku.

"Terkejut semacam. Mesej siapa tu?"

"Hisy, mana ada siapa. Syaf tengok video Tiktok jelah."

"Ya ke video Tiktok? Boleh caya?"

"Bolehlah. I'm your boyfriend, right?"

Aku senyum saja sebelum menariknya ke dalam rangkulan. Aku kucup dahinya.

"What did you talk about with Mandy? Beriya sangat sampai tak nak bagi Syaf dengar."

"Something private."

"Even more private than us?"

Aku mengangguk malas. "Wow! Pandai dah sinpan rahsia dengan Syaf sekarang."

"Not really a secret. I just think you better to now know about it."

"Eeeiii dia ni kan!"

Banyak sebab aku tak nak bagitau dia. Unlike Mandy, aku baru kenal dia ni. Pengalaman cukup untuk mengajar aku untuk tidak terlalu percayakan sesiapa.

"Weekend ni I balik Singapore. Your passport should be siap by this week kan?"

"Yup. Eh dah siaplah. Kan tadi Syaf ambik. Tulah tidur je tahu kat rumah."

To Die For... (LHSM 2)Where stories live. Discover now