Pagi esoknya, Kasyaf masih bad mood. Aku pelik dengan dia ni. Bilamana aku yang hendak attack dia, dia akan buat benda tu centered pada dia. Jadi bilanya aku nak counter dia apa-apa?
Tapi itulah. Moody pun sempat dia masakkan aku Mac n Cheese pagi tu. Spicy creamy pulak tu.
"Sayang..." Aku memanggilnya lagi.
"Apa?!" Dia menjawab seraya menyuap makanan dimasaknya ke dalam mulut.
Aku diam saja. Tak jadi hendak bertanya soalan itu.
"Orang dah jawab kan!? Tanya jelah apa dia nak."
"Kenapa kau nak garang sangat dengan aku tiba-tiba ni?" Aku pula yang macam nak hilang sabar.
"Oh, Abang pergi peluk perempuan lain kat Les Mecs, Syaf tak boleh marahkan Abanglah? Apa benda tu?"
"Syaf, she's just a safe sex advocate je. Tak ada apa yang lebih pun."
"Hah, yelah tu. Syaf ni dulu pun Abang punya assistant je kan? Lepas tu kita jadi apa ek?"
Aku menghela nafas berat. Malas hendak bergaduh dengan dia pagi-pagi buta.
"Orang punyalah setia dengan dia tapi dia steady je nak cari orang lain. Babi betul."
"Hey! Kalau betul aku nak cari orang lain, kenapa kau kat sini lagi? Tak reti lagi nak blah!?" Suaraku tak tinggi tapi aku tegaskan nadaku itu. Tak mahu dia terlalu naik lemak.
Dia diam saja apabila aku meninggikan suara. Aku kemudiannya mengangkat pingganku dan bawanya ke singki untuk dibasuh. Ketika itulah, aku merasakan pinggangku dipeluk oleh seseorang. Aku pegang tangannya itu.
"Abang ni... Syaf saja test je. Itu pun dah balas balik."
Aku diamkan saja. Ingat semudah itu ke Syahid Zachariah mengalah?
"Abang, jawablah Kasyaf ni."
"Apa?!" Aku memulangkan paku buah keras kepadanya.
"Yelah, Syaf sorry sebab buat macam tu. Syaf patutnya fikir panjang sebelum buat tu semua."
"Syaf, kalau nak ikutkan, aku ni lagi banyak sebab nak marah kat Syaf tapi ada aku buat benda tu semua?"
"Apa yang Syaf dah buat?" Buat-buat tak tahu pulak budak ni. "Sebab Syaf balik kampung sebab makcik Syaf meninggal? Abang pelik kenapa Syaf balik kampung sebab takut jumpa Abang Syaf yang tak guna tu?"
Aku berpaling memandangnya, memeluk tubuh dan mengangguk.
"Family Syaf, Bang. Itu pun Syaf duduk dengan sepupu Syaf. Bukannya balik rumah mak ayah Syaf pun. Abang sendiri tahu mak Syaf macam mana?"
"Oh ya ke? Kalau macam tu, telefon sepupu Syaf tu sekarang. Bagi aku cakap dengan dia sekejap."
Dia tersenyum kambing kepadaku. "Abang ni dah kenapa? Nak outkan Syaf kat family Syaf pulak? As if hidup kita berdua ni tak cukup complicated, Abang lagi nak bagi huru-hara keadaan? Abang okey ke tak?"
"Aku suruh kau call sepupu kau je, Kasyaf. Susah sangat ke nak faham? Kenapa nak bersorokkan sangat? Cakap jelah yang aku ni kawan kau ke apa?! Nak menipu dah tak pandai?! Dah tak reti nak tipu aku macam mana kau tipu umur kau kat aku dulu!?"
Mendengarkan itu, dia terus menundukkan mukanya. Aku nampak air matanya bergenang. Dia cuba berpaling tapi pantas aku menghalangnya.
"Dengar dulu cakap aku, Kasyaf..."
"Betullah tu. I'm sorry I'm not as open as you, Abang. I'm sorry also pasal tipu umur tu. Memang salah Syaf kan?"
Alah, dia ni... "Dah tu kenapa tipu aku? Kau tak percayakan aku ke, Kasyaf?"
"Percaya. Macam Syaf cakap, memang salah Syaf. Syaf yang selfish. Tapi Abang pernah fikir tak kenapa Syaf buat semua tu? Kenapa Syaf sorokkan semua pasal Syaf ni?"
"Kenapa?"
Dia kemudiannya tolak tangan aku dan berjalan pergi menjauh dariku. "Abang takkan faham apa Syaf rasa."
"Then try me, Kasyaf." Aku memegang tubuhnya.
"I need time."
Aku anggukkan sahaja. Aku hormati keputusannya.
"And yeah, there is one thing that I dearly missed about you."
"Apa benda?"
Dia merapat denganku sebelum leherku diciumnya lembut. Tangannya kemudian diselukkan ke dalam bajuku sebelum nippleku kemudiannya dimainkan. Lidahnya masih lagi bermain leher dan collarboneku.
"I miss this." Dia terus grope dick aku dan memainkan jari ya di situ. "Can I?"
"Are you tryig to seduce me so that I will not get mad at you anymore, Kasyaf?"
"Maybe. And I know this it always work."
Aku ketawa kecil. "Sekarang ke?"
"Well, we just had a breakfast so maybe I will have you for my lunch. Tapi itulah, I still feel hungry."
"A blowjob?" Aku mencadangkan.
Dia menjongket keningnya gatal. Aku kemudian melurutkan seluarku sebelum menarik kepalanya untuk mengulum batangku mengikut rentaknya. Aku sehinggakan terduduk di atas sofa dek kesedapan dia berbuat demikian.
15 minutes kemudian, batangku itu memancutkan air putih yang kemudiannya ditelan kesemuanya oleh Kasyaf. This boy is good at doing this untuk bagi aku tak marah kepadanya.
"Marah lagi ke?" Dia bertanya dengan muka nakalnya.
"I hate you, Kasyaf."
"Ditto to that."
"Kau tahu tak betapa jijiknya aku kena telan air mani dia tu?! Tak termuntah aku masa tu!"
"Kasyaf, kau boleh tak jangan banyak merungut. Sekarang ni aku nak tahu. Papa kita nak cekik ke si bohjan tu?"
"Tak tahu dan aku malas nak tahu. Kau dengan Papa dua-dua dah boleh pergi mampos! Aku tak kira. Kalau by hujung bulan ni still takde apa-apa, aku nak balik duduk dengan Mama. Kau dengan Papa dua-dua boleh ikut Sofea mampos dalam kubur tu!"
"Eh palat, kau apa pasal!? Buat jelah ikut plan! Dah, cau!"
Dia membaling handphonenya ke atas tilam. Mujurlah 'teman lelaki'nya keluar sekejap untuk membuang sampah. Kalau tak memang dah dengar dia carut bagai tu.
Amarahnya ditambah lagi apabila dia menerima panggilan daripada seorang perempuan. Teman wanita, as one may say.
"Haa, baru reti nak call?! Handphone tu campak mana selama ni? Bagi pelacur-pelacur you tu main ke?!"
"Hoi! You ni dah kenapa nak emosi sangat ni? Malam tadi I buat outreach and I bagitau you pasal tu, Kasyaf! Jangan nak immature sangat boleh tak?"
"Macam mana aku tak immature kalau dapat girlfriend yang kerja dia asyik berkepit dengan pelacur je? Ya ke kau pergi advocate je bukan melacur sekali."
"Look, Kasyaf. I don't have time and energy to accept your verbal abuse so once you know how to control your temper, call me, okay. I ada banyak lagi kerja lain."
Sekali lagi, handphone yang tak bersalah itu diambil. Dia kusut. Jujur dia kusut. Jujur dia bingung. Nak tahu kenapa?
Dia tahu dia sukakan perempuan. Tapi dia buat benda yang kaum dia benci lakukan. Dan dengan itu, dia malu pada dirinya sendiri.
Complicated kan hidup ini, tuan puan?
____________________
YOU ARE READING
To Die For... (LHSM 2)
ActionBagi dirinya, dibenci tidak pernah membawa maksud apa-apa. Paling kurang pun, sakit di hati saja. Tapi apabila dibenci pada tahap orang mahu membunuhnya, dia juga harus belajar untuk menanam rasa yang sama. Cumanya, mampukah dia berbuat perkara ya...