Poezii

57 3 2
                                    

Autor: AndreasDiavolul

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Autor: AndreasDiavolul

Critic: maryxis

Titlu

     Titlul unei cărți nu se scrie niciodată cu literă mică!

      Pe această platformă există multe lucrări cu titlul ,,Poezii". Părerea mea ar fi să aduci ceva special, care să îți definească într-un mod aparte scrierile!

Coperta

     Coperta nu mi se pare deloc potrivită pentru un volum de poezii. E doar o poză luată de pe internet pe care ai scris autorul și titlul (unde ai mâncat o literă, mai exact ,,e"-ul), iar faptul că le-ai întors pe diagonală (în sus) și că ai scris textele cu albastru, nu te avantajează deloc din punct de vedere estetic. Da știu, nu e bine să judeci o carte după copertă, dar asta nu înseamnă că acesta poate fi un subiect pe care să-l neglijăm.

      Sfatul meu ar fi să apelezi la un Cover Shop, pentru că sunt sigură că vei fi ajutat/ajutată cu drag de cineva care se pricepe în acest domeniu!

Descriere

,, Poezii scrise din iubire
Scrise din teamă...
Sunt scrise din emoții.

     Fiecare poezie are rostul ei, înțelesul ei. Fiecare scrisă, sau interpretată cu un rost."

     Un prim lucru pe care l-am remarcat atunci când am citit descrierea a fost faptul că multe dintre diacritice lipsesc, un lucru deloc bun. Acestea ajută la citirea mai ușoară a textului și este și mult mai estetic. Din această cauză, te rog pe tine să le adaugi acolo unde este nevoie!

     O greșeală de tastare se află chiar în primul cuvânt al descrierii, ,,poezii". Atunci când l-ai scris, ai mâncat ,,e"-ul.

     Legat de primul paragraf, aș mai avea de făcut trei comentarii.

     În primul rând, acest fragment (cel dintâi) mi se pare cam forțat, adică nu pare ceva scris din inimă, ci mai degrabă ca să fie acolo.

     În al doilea rând, la al doilea vers, nu cred că trebuia să pui la sfârșit puncte de suspensie, ci mai degrabă vrigulă. La al treilea vers (cel care face să pară forțat întregul fragment), sună cam ciudat ,,Sunt scrise din emoții." Mai bine ar fi fost: ,,Scrise din pure emoții." (poți și fără acel ,,pure").

     Legat de al doilea paragraf, pot spune că nu ai adus acel ceva care să-l facă pe cititor să-ți citeastă poeziile. Mai bine l-ai reface și încearcă să te legi de titlu (care să-ți reprezinte scrierile) și să-ți ,,definești" cartea , astfel încât să îl faci interesat pe cei ce dorești să-ți lectureze cartea.

     Între virgulă și cuvânt, întotdeauna se lasă spațiu. Am precizat acest lucru pentru că am văzut că ai pus mai multe virgule, iar imediat după cuvântul următor, fapt ce nu avantajează esteticul lucrării.

Conținut

     Pe subiectul ,,sentimente transmise de poezii" nu voi comenta, deoarece ceea ce am citit în cartea ta m-a dus într-o stare de neutralitate în această privință și chiar nu știu ce să spun.

     Continuând cu restul conținutului, vreau să precizez că niciodată, dar niciodată, titlul unui capitol nu se scrie cu literă mică și nu se pune vreun semn de puntuație (excepție făcând titlurile care sunt un citat din capitol, dar în cazul tău nu se pune)! Și încearcă să pui ori un titlu, ori o cifră, nu pune o dată așa și altă dată în alt fel!

     Următoarea temă care trebuie neapărat dezbătută este ,, Esteticul cărții". În lucrarea ta sunt două mari cauze din vina cărora, și această parte este grav afectată.

     Prima cauză: alineatele (știu că sună ciudat, dar ai să înțelegi imediat de ce). În lectura oferită de tine (primele două capitole), ai strofe scrise cu alineat, iar altele nu. În capitolele trei și patru, ai totul scris de la capăt. Soluția în acest caz, ar fi să pui și primele șase strofe (capitolele unu și doi) tot de la capăt.

     A doua cauză: lipsa diacriticilor. După cum se înțelege, multe dintre diacriticile tale lipsesc, iar cum am precizat și la descriere, acestea ajută la citirea mai ușoară a cărții și oferă un aspect mult mai îngrijit. De aceea, te rog să le pui acolo unde este nevoie, iar în viitoarele poezii, încearcă să le pui din prima!

     Am văzut mai multe greșeli gramaticale, însă am să precizez doar de prima pe care am văzut-o. Mai exact ,,m-ie". Nu există această formă a cuvântului, corect ar fi fost ,,mi-e"!

Concluzie

     În concluzie, mai sunt multe lucruri de reparat, dar cu multă muncă sunt sigură că vei reuși! Nu uita, pentru a realiza ceva, e nevoie de 90% muncă și 10% talent!

Nota

     1.40/10

Nota criticului

     Aceasta a fost strict opinia mea, îmi cer scuze dacă te-am deranjat cu ceva, nu aceasta a fost intenția mea!

Plată

     Follow permanent grupului și follow permanent contului meu personal.

     Follow permanent grupului și follow permanent contului meu personal

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.
Critici și sfaturi - ÎNCHISUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum