57

4.3K 239 11
                                    

DUA HARI KEMUDIAN~

"Awak."

"Ye, sayang. Why?"

"You look so handsome lah today."

"Ada something ke ni?"

"Eh mana ada. Awak nampak macam lain sikit hari ni. Dengan baju awak. Nampak swag."

"Of course lah. You yang pilih baju ni kan?"

"Yelah. Tuan badan yang pakai pun dua punya aura nampak lain hari ni."

"I rasa you ni ada something lah."

"Mana ada."

"Tell me."

"Tak de lah."

"I tak percaya you."

"Awak tak caya saya, sudah."

"Memang pun."

"Suka hati..."

"Assalamualaikum!"

"Halloow!" Ujar gerangan itu dengan gaya ala-ala Mona kampung people. Tak lain tak bukan si Diya lah. Dia je yang gemar buat macam tu.

"Dah sampai dah tu. Haihh." Dia keluh sebab takut member dia buat hal. Mati dia nak menjaga sekor sekor.

"Jom."

"Jom." Nial dan Iqah berjalan ke pintu utama rumah agam itu sambil berpegangan tangan.

SUARA MANGKUK MANGKUK YANG ADA DI LUAR.~

"Burung lah putih meradai.~"

"Apa kau ni! Tutuplah phone kau tu! Dah lah rempit. Eiii."

"Alaaa. Ilek aaa."

'KLIK'

Pintu utama rumah agam itu terbuka luas. Muncullah tuan rumah.

"Arghh! Iqah!!" Maka dengan itu, empat ekor gadis yang berada di luar itu terus memeluk tubuh Iqah dengan ketat, sendat padat.

"Korang nak bunuh aku ke siot?! Tak bernafas bongok! Eishh!"

"Alaa. Kitorang rindu dekat kau. Tu yang kitorang peluk kau ketat-ketat tu." Ujar Diya.

"Burung lah putih meradai.~" Buat kali keduanya, Dayana punya phone berbunyi.

"Engkau boleh silent tak phone kau?!" Marah Aleeya

"Tah! Dah lah rempit bona lagu eh." Ujar Nurin pula dalam loghat Negeri Sembilan.

"Haa. Kau tahu Iqah. Tadi.. eyyyy! Tak guna betullah jammed tadi! Kau tahu tak tadi boleh pulak jammed. Tak ke macam bongok?! Haa?! Lepas tu si Dayana ni dah tahan nak terberak pulak. Tak ke kitorang tak tentu arah waktu tu nak mencari tempat dia nak membuang?!"

"HAHAHAH. Haihh. Macam-macam lah korang ni."

"Apa pulak?! Aku maghohh ni!"

Nial yang turut ada di situ untuk menyambut ketibaan tetamu memandang pelik ke arah kawan-kawan Iqah.

'They want to kill my wife ke apa? I'm the only one who can hug her tightly.'
Jeles lah tu.~ dengan member bini dia pun nak jeles.. pebende?! Tiberr

"Ye ye. Aku tahu. Masuk dulu. Bagik tenangkan hati kau yang tengah berasap tu."

"Ada aircond tak?" Soal Diya

"Ada-ada."

"Haa bagus! Inilah yang kita mahukan wahai anak muda! Kalau nak cari pakwe, cari yang ada 'H' manakala kalau nak cari kawan, cari yang rumah dia ada aircond."

BAHAGIAKAN AKU ENCIK PSIKOWhere stories live. Discover now