105

3.3K 157 17
                                    


"NURUL AFIQAH!!!"

Terus tercampak ke bawah gunting yang dipegangnya tadi akibat jerkahan itu.

"You buat apa haa?!"

"You dah gila ke apa haa?!"

"You sedar tak apa yang you buat ni?!" Makin lama, makin dengar derapan tapak kaki yang sedang berjalan menuju ke arah dirinya yang sedang terkaku itu.

"Sayang." Bersinar matanya apabila mendengar perkataan yang sudah lama dirinduinya.

Secara drastik nya, dia menoleh ke belakang dan terus memeluk tubuh sasa Nial dengan erat. Nial terkaku dengan tindakan isterinya.

"Sayan-" kali ini giliran Nial pula yang mengalirkan air mata. Dia membalas pelukan Iqah.

"Awak tahu tak saya rindu dekat awak?!!" Gadis itu menyembamkan wajahnya pada dada Nial.

"I'm sorry."

"Awak tahu tak saya dah macam orang gila bila awak tak ada dekat saya?!!"

"I'm really really sorry, sayang."

"Kenapa awak buat saya macam ni?!"

"I tahu I salah."

"Saya rindu awak!"

"I miss you too, sayang."

"Kalau awak sayang saya, kenapa awak tak tegur saya?!"

"Haihh. Dah lah. Kan sekarang ni, I dah tegur you."

"Hiks hiks hiks."

"Hey, dah lah. Don't cry."

"Hiks hiks hiks hiks."

"Haishhh. Dah lah tu. Janganlah nangis lagi. Tak comellah." Dia mendongakkan kepalanya untuk melihat Nial seraya berkata

"Hubby, awak janji kan yang awak tak akan tinggalkan saya walaubagaimana cara sekalipun, kan?"

"Iyaa, sayang. I never leave you." Kedua-dua belah tangannya memegang wajah suaminya dengan lembut.

"Saya sayang awak."

"I love you too, sayang."

"Iqah."

"Hey. Iqah."

"Bangunlah. Hey." Mak Ros menampar pipi gebu gadis itu dengan pe

"Ahhh!" Terkejut wanita tua itu apabila Iqah menjerit dan dia terus duduk dari perbaringannya.

"Eh.. Iqah, kamu okay tak ni?"

"Haa?!" Tercungap-cungap dia mencari udara.

"Eh. Kamu okay tak ni? Risau pulak Mak Ros tengok kamu ni."

"Eh... Tadi tu...."

"Apa dia kamu ni, Iqah?"

"Tadi tu... Cuma...."

"Mim..mimpi?"

"Mimpi apa ni?"

"Mak Ros." Panggilnya dengan cemas.

"Haa ye kenapa ni? Kamu kenapa?"

"Mana Nial?"

"Nial? Dia belum balik lagi dari tempat kerja dia lah."

"Sekarang pukul berapa?"

"Haihh.. lagi berapa minit je lagi nak berbuka."

"Ouh yeke?"

"Ha'ah."

"Ouh. Hurmm."

"Kamu okay tak ni?" Soalnya buat ke berapa kalinya entah.

BAHAGIAKAN AKU ENCIK PSIKOWhere stories live. Discover now