77

3.5K 295 4
                                    

MAKA DENGAN ITU, AAA SILALAH VOTE!~ masehhh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MAKA DENGAN ITU, AAA SILALAH VOTE!~ masehhh

_________________________________________

*Kat sini, author skip lah ekk..~🤧

DUA MINGGU KEMUDIAN~

Seminggu sudah berlalu namun Iqah masih belum melembutkan hatinya untuk menerima peristiwa pahit itu. Fikirannya asyik melayang memikirkan tentang Nial. Entah makan entah tidak. Mesti lelaki itu sedih atas apa yang dia lakukan. Bukan mesti tetapi memang dia sedih atas kehilangan isterinya. Niatnya hanyalah untuk menenangkan fikiran dan juga hati yang telah tergores. Tiada niat lain.

Sepanjang seminggu ini, dia hanya duduk di rumah sewa. Dia tak keluar langsung daripada rumah itu. Makan dan minum pun dia hanya menggunakan atas talian sahaja. Dia takut jikalau 'budak-budak' Nial mencari dirinya. Dia masih memerlukan ruang buat masa sekarang ini.

🦋

"Apa lah yang dia buat sekarang ni agak-agaknya eh?"

"Entah makan entah tidak."

"Dia cari aku ke tak eh? Aku rasa dia mesti cari aku. Kot lah. Itupun kalau dia ada rasa sayang lagi dekat aku."

"Kenapa dia buat dekat aku macam ni eh?"

"Atas katil kot?! Dia dengan Eva berpeluk. Atas katil! Katil yang aku dengan Nial tidur! Hati siapa yang tak berkecai weyh!!"

"Kalau dah tak sayang aku, cakap. Aku boleh pergi jauh dari dia."

"Aku takkan pernah tunjuk lagi muka aku ni dekat dia."

"Tapi kenapa? Kenapa dia sanggup buat aku macam ni? Tahu tak sakit! Aku mula nak bagik semua hati aku, segala-galanya aku nak serahkan dekat dia sebab aku dah mula sayang dia tapi... Dia dah buat aku macam ni. Tahu tak sakit?!"

"Sakit sangat."

"Dah lah aku kena hadap benda ni sorang-sorang. Tak ada siapa yang ada dengan aku kecuali Farisha."

"Tapi dia mana boleh selalu call aku. Kang kantoi pulak dah. Haish"

"Haihh. Tak apa, Iqah. Kau kuat! Ingat Farisha kata apa. Kau kuat!"

"Ye. Aku kuat."

"Tapi aku bosan."

"Kak Liya je lah yang teman aku kat sini. Hurmm."

"Asyik main phone je. Bosan siot."

"Dah lah Kak Liya bawa Amsyar jalan-jalan dengan suami dia. Kalau tak, aku bolehlah main dengan anak dia."

BAHAGIAKAN AKU ENCIK PSIKOWhere stories live. Discover now