Öykü hanım dan ricalarımız sonucunda ( tamam biraz baskı yapmış olabilirim : Ölümü öp, ölümü kemir v.s.) o yoğunluğunun arasında bir iki bukle kopara bildik. Biz feyz aldık şimdi sıra sizlerde :)
Orijinal kurgu.. tamam bazı temalar aynı olabilir kabuldür... Mesela intikam, aşk, şefkat, mahrumiyet, en nihayetinde insan hayatında nasıl absürd bir şeyler yapabilir ki günümüz gerçekliğine bağlı kalabileceği ama bambaşka olacak bir hikaye yazsın. Tabi ki bu anlamda benzerlikler olacak ama kurgu, yani o hikayenin oluşmasını sağlayacak karakterlere ait duyguların işlenişi ve o duyguların açığa çıkarılacağı sahnelerin yansıtılması ne kadar benzersiz olursa o kadar iş yapar...
Bunu yanı sıra kesinlikle anlatım çok önemli... Yani ifade, kullanılan dil, diyaloglardaki gerçeklik..
Betimlemelerin dozu iy ayarlanmalı; insanlar artık eskisi kadar yoğun ve bunaltıcı betimlemelerden hoşlanmıyorlar bu arada gerçekliğe kaçacağım diye karakterlerin hareketleri abartılmadan anlatılmalı.. Adam tuvalete girecekse tuvalete gittim ya da gitti yazarsın biter... eşofmanını nasıl sıyırdığından ya da o anki hazzından bana ne misal :)
Sonracımaa.... klişelerden kaçmalılar artık.. kötü çocuklar iyi güzel de abi hep kötü çocuk iyi değildir her kötü çocuk kesinlikle iyi değildir biraz da gerçeklerden bahsedelim... her kötü çocuğun bir acıklı hikayesi ve ying yang kurguları bıktırdı misal... ne kadar farklı olursa o kadar iyi ... bu slogan olmalı aslında..
Bir de fantastik yazma hali var... kesinlikle asıl onların desteklenmesi gerekiyor.. çünkü kalıplara katılamıyorlar özellikle dünya oluşturanlar ya da mitoloji... vampir ya da kurt adam fantastik eserlerinde belli kalıplar hakim ama mitoloji oluşturmaya çalışmak bence fantastik yazıda her daim miaddır..
Ve anlatım.. karakter ağzından da olsa epik de olsa diyaloglardaki gerçekçi konuşmalar iç seslerin yanısımasında kullanılmamalı
gibi aklıma gelenler :)
Maşşallah diyelim bu yazıyı yaklaşık 30 sn de yazmış bir insanı okudunuz. Devamının gelmesini temenni edip saygı ve hürmetle uğurluyorum sizi :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazar'ın Kullanma Kılavuzu
RastgeleYazmaya yeni başlayanlara veya yazmak isteyenlere yol göstermek için kar amacı gütmeyen, bilimsellikten uzak olmayıp yine de mizahi üslubunu koruyabilen, ara ara konuklar ağırlayacak bir yazı dizisi. Uyarı! Eser miktarda tanıdığınız, tanımadığını...