Kapitola první

661 28 2
                                    

,,Neviděli jste někdo Hermionu?’’

,,Ztratili jsme ji z dohledu, může to být tak půl hodiny. Opravdu jste ji nepotkali?’’

Zoufalé hlasy Harryho s Ronem se prolínali s dalšími přeživšími hledající své přátelé a kolegy.

Celý hrad byl v troskách a plno lidí oplakávalo milované. Velká síň se proměnila na jedno velké pohřebiště, byl to velmi depresivní pohled. Spousta těl zakrytá dekami a dalšími věcmi, které posloužily k zachování jejich úcty.

Nikdo jim nevěnoval pozornost, byl to čirý chaos. Zahlédli hlouček profesorů, jak se o něčem dohadují.

,,Něco se děje, pojď!’’ Nečekal Harry a vydal se rychlým krokem ke skupince učitelů.

,,Počkej, Harry. Musíme najít Hermionu!’’ zvolal Ron ale utíkal za Harrym.

,,Pane Pottere, Weasley,’’ kývla McGonagallová na ty dva, ,,víme, že hledáte slečnu Grangerovou. Uděláme skupinky po dvou a prohledáme celý hrad. Najdeme ji, nebojte se.’’ Stiskla Harrymu rameno.

,,Poslouchejte mě,’’ pokračovala a získala si pozornost ostatních, ,,utvořte skupiny po dvou lidech. Musíme najít slečnu Grangerovou. Ovšem, jestli najdete další přeživší, okamžitě pošlete patrony, a léčitelé se už o vše postarají. Nesmíme nikoho nechat napospas,’’ dokončila hlava nebelvírské koleje a poté, co se utvořily skupiny, každý se rozešel na jinou stranu.

,,Najdeme ji, tak pojď.’’

,,Harry, co když je...’’ nechtěl to ani dokončit.

,,Rone, najdeme ji. Přísahám.’’

,,Tak jdeme.’’

***
,,Hermiono!! Kde jsi? Slyšíš nás?!’’

,,Slečno Grangerová jste tu?!’’

Hradem se nesly hlasy všech, kteří měli ještě zbytek energie na hledání studentky.

,,Zbývá nám západní křídlo. Severusi, pojď se mnou,’’ vyzvala Minerva svého kolegu. Na nic nečekali a vyrazili.

Ron na nic nečekal a křikl: ,,Počkejte na nás, jdeme s vámi! No tak, Harry. Pojď, než nám zmizí z dohledu.’’

Chápal Ronovu obavu. Přál jim, aby byli šťastný. Ron se snažil být statečný, ale bolest v jeho hlase byla nepřehlédnutelná. Povzdechl si a modlil se, ať už je po všem a jsou všichni tři konečně spolu. Rychle začal následovat vzdalující se záda svého kamaráda, než se mu ztratí z dohledu.

***

,,Minervo, asi jsem ji našel,’’ oznámil Severus a urychleně začal zvedat obrovský kus sloupu, který zakrýval spodní část jejího těla. Nebyl to hezký pohled. Tělo dívky bylo nepřirozeně zkroucené pod návalem suti a prachu. Vypadala, jako kdyby se ona sama stala kamenem.

První kdo k nim přiběhl, byl zadýchaný Ron, kolem kterého se prohnal patronus ve tvaru kočky.

,,Je to ona. To ne. Hermiono!!’’
Snažil se dostat do její blízkosti, ale nesmlouvavě byl Minervou zastaven.

,,Pane Weasley, bude teď nejlepší, když se vrátíte a necháte nás pracovat. Pane Pottere odveďte svého kamaráda zpět, prosím. Postaráme se o slečnu Grangerovou, to vám můžu slíbit.’’

Harry popadl Rona a táhl ho zpátky.
,,Pojď, Rone. Tady stejně nic nezmůžeme. Postarají se o ni.’’

Odcházeli, ale zrzavý kamarád se neustále otáčel a se slzami v očích sledoval dívčino tělo, nad kterým začal levitovat velký kus kamene.

***

,,Jak je na tom?’’ zeptala se Minerva jednoho z léčitelů, kteří se dostavili na místo nálezu těla.

Další z nich odlevitoval tělo, aby zajistil co nejvice bezpečný přesun, s co možná nejmenším rizikem dalšího poranění.

,,Paní profesorko, obávám se, že její zranění jsou rozsáhlé. Nachází se v hlubokém spánku. Takzvané kóma. Má zlomená žebra a ruku, natrhlou slezinu, silný otřes mozku a její noha, abych byl upřímný, moc z ní nezůstalo,’’ zakončil a po pár vteřinách nepříjemného ticha se rozloučil a odešel.

Dlouho hleděla do prázdna. Její oblíbená a velmi chytrá studentka bojuje o život. A ona s tím nemohla nic dělat. V místě, kde ještě před pár minutami ležela Hermiona, se už nacházela pouze zaschlá krev. Udělalo se jí špatně a proběhla kolem Severuse.

Ten nehnutě stál opodál a nevěděl co dál. Nikomu nepřál vidět mladou dívku tak moc zraněnou. Když se k ní sehnul a nahmatal velmi slabý tep, nemohl uvěřit, že stále žila. Její vůle se zdála být silnější, než kohokoliv jiného. Nejspíše měla důvod žít.

On by to na jejím místě vzdal.

A ze dvou zbyla jedna. SS/HGKde žijí příběhy. Začni objevovat