Untitled Part 18

833 28 7
                                    

Araz

Amcamın telefonu ile sinirlerim tavan yapmıştı .Mardine gelmek bur da Kalmaya karar vermek benim için ne kadar zor ise konakla Aşiret ile uğraşmak Bir o kadar daha zordu derin bir nefes aldım sonra Derene kalkmamız gerektiğini söyledikten sonra yola çıkmıştık.Yolda gerginliğimin farkına varan Deren "Aşkım kafana hiç bir şey takma bak biz yanındayız ve her ne olursa olsun yanında olmaya devam edeceğiz "deyip öyle bir gülümsedi ki içim eridiğini hissettim  .

Araba konağın kapısına yanaştığında korumalar kapılarımızı açıp dışarı çıkmamız sağladılar .Oğlumu Pusetini arkadan Alıp Yanımda Karım ve kızım ile konağın Kapısı'ndan içeri girdiğimiz de konağın beni hiç sevmeyen hatta nefret eden kadınlarının bakışları içersinde merdivenlerden yukarı odamıza doğru ilerledik.Çocukları ve karımı oda da bırakıp salonda beni bekleyen Aşiret üyeleri ve beni bekleyen babamların  yanına indim.Kapıdan içeri girdiğimde herkes bir anda ayaklanmış bana selam veriyordu o daadakiler  ile tokalaşıp büyük babamın benim için yanında ayırdığı yere oturdum .Oan dikkatimi çeken şey tüm Mardin Aşiret ağalarının da orda olmasıydı.Büyük babam dönüp ağalara"  Ağalar çok şükür soyumuzu ateş parçam devam ettiriyor aslanlar gibi bir oğlumuz var artık aşiretimizin başına Arazım geçiyor duyan duymayana söylesin aşiretimizin yeni Ağası Araz ağadır"dediği anda tüm bakışların üzerine toplandığını hissetim Kafamı kaldırıp zoraki bir tebessüm ettikten sonra ağalara dönerek "evet Ağalar duyduğunuz gibi bundan sonra Genco aşiretinin ağasıyım bu ne demek bundan sonra tüm kararlarınız benden sorulur"dediğim an Ahmet Ağa'nın ayaklanıp Yanıma gelmesi ve bana sarılması hiç beklemediğim bir şeydi Ahmet AĞA"Araz AĞA Aramıza hoş gelmişsin sefalar getirmişsin biliriz ki dedenin gözü karalığı ve merhameti de sende toplanmış ağalığın bereketli Ömrün uzun olsun"dedi tebessüm ile tüm Ağalar beni kutlayıp yerlerine geçtiklerinde söz Sırası gene bana gelmişti"Ağalar bilirsiniz ki yıllardır uzaklardaydım ama şimdi burda topraklarımda olmanın  nasıl bir duygu olduğunu anca gurbette yaşayan bilir ama size Söyleyeyim ben Araz AĞA olarak düzenin bu şekilde devam etmesi taraftarıyım Yalnız kan dökülmeyecek herşey tatlılık ile çözülecek sanmayın  ki gittim törelerimizi unuttum ama herşey kararınca olunca güzel "deyip dönüp büyük babama bir gülümseme gönderdim toplantı bitmiş Ağalar teker teker evlerine dağılmıştı  . Araz aile üyeleri ile baş başa kaldığın da dönüp  ''Bakın biliyorsunuz ki burda kalmamın tek nedeni kardeşim onun asla ama asla bir başkası yüzünden hele ki çok kıymetli oğlunuz Sıraç yüzünden acı çekmesine yada bedel ödemesine izin vermem artık ağa ben isem benim kurallarım geçerli olacak bunu hiç unutmayın'' dedikten sonra Büyük babamın dönüp ''oğlum tabiki senin dediğin gibi olacak sen hiç canını sıkma ''demesinden sonra gülümseyip odama doğru çıktığımda güzeller güzeli karımın oğlumun karnını doyurmakta olduğu gördüm.Neyaparsam yapayım bu kadına olan açlığım hiçbir zaman dinmiyordu kasıklarımdaki baskı da bunun en büyük kanıtıyken kendimi firenlemem gerektiğini bildiğimden yanına oturdum ufaçık bir buse kondurdum karımın ve oğlumun yanağına kızımı aradı gözlerim ama anladımki yeni tanışmalarına rağmen gerçekten halasını benimsemişti halasının odasında olduğunu öğrenince iim rahatlamıştı.Derene bir açıklama yapamam gerektiğini bildiğimden dolayı sözlerime başladım.''Deren aşkım biliyorum ki geçen gece o silahı belimde gördüğünden beri huzursuzsun sizi üzmek korkutmak en son isteyeceğim şey biliyorsun değilmi'' dediğimde usulca başını salladı.Ben sözlerimi zor toparlamaya çalışıyorken be tüm kelimeler ağzımın içinde kayboluyorken Deren Söze girdi.'' Hayatım biliyorum sıkıntı içersinde olduğunu bana herhangibir açıklama yapmak zorunda da değilsin  sen bu evin bu aşiretin ne kadar ağası isen gönlümünde eviminde ağası sen sin sen öl de ölürüm Araz '' dediği anda  karımı kollarımın arasına alıp asıl sen benim başımın tacı bu hayatta başıma gelebilecek mücizem sin dememe kalmadan dudaklarımı yapışması zaten alev almaya hazır kanımı iyice ateşlendirmişti.Ne ara soyunmuş kendimizden geçmiştik hiç farkına varamadım bir birimizn gözlerinde kaybolup son dokunuştan sonra minik yaramazımızın ağlaması ve kapıda sabırsız cadının mızıldanması ile neye uğradığımızı şaşırdık.Hızlı bir toparlanma evresinden sonra kapıya gidip minik presesimi kuçağıma almıştım ki bağırışma sesleri ile olduğum yerde kala kaldım.

ZOR YILLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin