Tatsız tuzsuz bir sabaha uyandı. Güneş ışığı en az beş saattir odayı aydınlatmıştı, masaya sızan iki demet ters ışının açıları otuz derecenin üstünde görünüyordu.
Rex bunu atlamış olmalı ki tekrar uyandığında Eyfel kulesinin ışıkları, odanın masanın yüzeyini festival alanına dönüştürmüştü . Çoğunluğun aksine bu kuleyi sevmezdi Rex, 300 metrenin üzerine çıkan birinin gökyüzüne dokunabileceğini düşünen insanlar tarafından yapılmıştı. İnsanlar halen sonsuzluğu ve zamanı kavramış değildi. Sonlu hayatlarımızla,sonsuzluğu anlamaya çalışıyorduk. Tıpkı bir bebeğin sicim teorisini anlamaya çalışması gibi.
Evren'in çalışma sistemini formüllere dökerek, Evren'le aynı dili konuşmamızı sağlayan Newton dahi tüm kanunlarını mutlak zaman temeli üzerine kurmuştu. Bu Evrende ne mutlak zaman,ne de mutlak konum vardı. Einstein bu hatayı fark etti, fakat bizler yeni anlayabilmiştik.
Amerikan yerlileri,Kolomb gemileri kıyıya yanaştırana kadar gemileri görememişlerdi.
Yerliler daha önce hiç gemi görmediklerinden, gemiler kıyıya yaklaşana kadar farkına varmadılar.
Evren'in biz insanlara düşünmeyi yasakladığı olguları insan mantığının ötesinde bir düşünce yapısına sahip olan bu adam kavrayabildi. Evren'de dolaşan bu gemileri gördü ama insanlığa anlatamadı. Mantığımız almadığı için, gemiler burnumuzun önüne gelene kadar bunu göremedik.
Bu adamın teorisi aradan 100 yıl geçtikten sonra kanıtlanabildi.Einstein geleceğe yolculuğun mümkün olduğunu kanıtlamıştı. Rex için İşin ilginç tarafı bütün doğru hesaplamaların doğruluğunun kanıtlanamayacağını kanıtlayan matematik ustası bir beyin olan Kurt Gödel 1949'da Einstein'ın denklemlerine yeni bir çözüm keşfetmesi,bu keşfe göre genel görelilik kuramı yeni bir uzay-zamanı olanaklı kılıyordu. Bu geçmişe yolculuğun da bir kanıtıdır.
Eyfel kulesinin sonlu uzunluğu,sonsuz Evren karşısında usulca görünmez oluyor Rex gece yarısı saat birde, on dakika önce başlamış sağanak yağıştan korunmak için kafasını yukarı kaldırmış halde dedesinin evine bakıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zamanın Ötesinden
Ciencia FicciónBir dakikalığına uzayla ilgili bildiklerinizi ya da bildiğinizi sandığınız şeyleri unutun. Sonra da gece gökyüzüne bakın. Bütün o ışıklı noktalar sizin için ne? Gerçekte ne olduklarını hayal etmek çok zor, çünkü onların gerçekten ne oldukları sırad...