Gözlerini açtığında Papaz, ceviz ağacından yapılmış lale işlemeli tabutta ki huysuz ihtiyara bakıp." Beğendiniz mi efendim" dedi.
Rex kısık bir sesle sadece " Evet" diyebildi.
" Yani beğendiniz" dedi papaz.
Rex, " ikinci defa evet dememi mi istiyorsunuz"
Papaz şaşkın bir halde tamamen dökülmüş saçlarını gösterdi.Papaz,''Ellerinizle dedenizin Kas katı kesilmiş saçlarını arkaya doğru yatırmanız gerekiyor efendim'' dedi ve kiliseyi terk etmesi için, söylemem gerektiğini düşündüğü altı sözcüklü cümleyi duyması yeterliydi.
Rex ani bir şokla dedesinin öldüğü günü tekrar yaşadığını fark etti. Hayatının en büyük şokunu fırsata çevirmenin bir yolunu düşünmeliydi,ani bir hareketle papazın yakasını tuttu ve " Kimsin sen ! " diye bağırdı. Papaz bir hamlede Rex'i geriye itti.Ağır adımlarla uzaklaşan papazın kapattığı ahşap kapı sesini duyunca,karşısında aniden beliren kadın''Merhabalar siz Profesör Alexander'ın torunu olmalısınız,ben dedenizin asistanıyım.'' dedi.
İkinci bir zaman sıçramasının içinde uyanıyordu Rex. Bu olaya ''Ruh halindeki bir bozukluğun sebep olabileceğini'' düşündü ve 43 saattir kendini bekleyen kadına dönüp '' O elinizdeki kitabı hemen bana verin lütfen'' diyebildi. Üçüncü sıçrama ile dedesinin çalışma odasında masa lambasının yeliş ışığı altında duran kitap, masayı gereksiz kılıyordu. Hemen kitabı alıp koltuğa oturdu,çünkü yaşadığı şokun bilimsel tüm mantıklı açıklamalarını düşünmeden kalkmak Rex'in delirmesine neden olabilirdi. Masa lambasının yeşil ışığı uzun bir süre sarı renge dönmeyecekti.
İnsanlık daima mutlak zamana inandı. Bizler için,her olay "zaman" denilen bir sayıyla benzersiz bir şekilde tanımlanabilmeli ve doğru çalışan bütün saatler, evren'in neresinde ve hangi koşullarda olursa olsun aynı olmalı bir birleriyle örtüşmeliydi. Ama görelilik kuramı mutlak zaman düşüncesinin sonunu getirmişti.
Kitabın kapağını kaldırdı, ilk sayfasını okuduktan sonra Kafasını kaldırıp karşısındaki portreye saatlerce baktı.
''Aynı gemide yolculuk eden tesadüfleriz,doğuyor,ölüyor,dönüşüyor ve yaşam virüsünü evrene yaymaya devam ediyoruz. İşte bu tam bir yalan,gördüğün her şey sahte. Şuana kadar tek bir görevin vardı, bu hayatı yaşamak çünkü bunu yapman için kodlandın. Bu kitap kodu kırmanı sağlar... BU YOLCULUĞA BEN ÇIKMANI İSTEMEDİM REX, BU KİTABI ÇOCUKLUĞUMDA BANA VEREN DE ISAAC NEWTON'A 330 YIL ÖNCE YAYIMLANMASI İÇİN HEDİYE EDEN DE SENDİN... BURADA AFFEDİLMESİ GEREKEN BİRİ VARSA, O DA BENİM !''
--Alexander Morgan NEWTON.İkinci sayfayı çevirecek cesareti kendinde bulabilmesi tam 7 saat sürmüştü. İkinci sayfayı çevirmesinin hemen ardından,güzel bir yaz gece yarısı, Sahra çölünde kumdan yapılmış bir sarayın büyük balkonunda işlemeli yer yastıklarına uzanmış gökyüzüne bakıyor. Altından yapılmış bir sürahi şarap eşliğinde uçsuz bucaksız çöl karanlığının evreni aydınlatması seyrediyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zamanın Ötesinden
Ciencia FicciónBir dakikalığına uzayla ilgili bildiklerinizi ya da bildiğinizi sandığınız şeyleri unutun. Sonra da gece gökyüzüne bakın. Bütün o ışıklı noktalar sizin için ne? Gerçekte ne olduklarını hayal etmek çok zor, çünkü onların gerçekten ne oldukları sırad...