°
MY COMPANY.
Yoongi yang baru sahaja pulang keluar makan bersama dengan Namjoon merebah kan tubuhnya diatas sofa empuk. Susana dalam bilik pejabat lelaki itu sunyi dan ditambah pula penghawa dingin yang dihidupkan.
"sebab kamu lah orang tua kamu mati tau! Anak derhaka!"
"berani kamu datang ke kubur anak aku!? Kamu tak sedar diri? Kamu lah penyebab anak dan menantu aku mati!!"
Suara itu muncul dalam benak fikirannya, Yoongi membuka matanya perlahan setiap tahun lelaki itu tidak lupa datang ke pusara ibu dan bapanya. Dia tidak pernah membenci mereka meskipun mereka membencinya kerana memalukan kedua orang tuanya.
"mianhe eomma appa, sepatutnya Yoongi yang mati bukan eomma dan appa" ujar Yoongi berbicara pada dirinya sendiri. Nenek dan datuk Yoongi membencinya kerana dia berjaya dan kaya raya sekarang tetapi mereka berfikir kalau Yoongi membawa malang ke dalam keluarga mereka.
"selepas kau pindah keluarga kami bahagia, sekarang kamu kaya raya eloklah tembus kesalahan kamu dengan menerma duit pada pusat anak yatim? Heh! Kamu tetap anak derhaka tau!!"
Kata-kat ibu saudaranya itu cukup membuatkan Yoongi membencikan dirinya termasuklah perempuan yang membuatkan hidup penuh luka berdarah begini.
"aku akan cari kau, sebab kaulah hidup aku macam ni"
°
Yuna berjalan menuju ke 7eleven tempat dimana dia bekerja hari ini dia bekerja sif malam. Sebenarnya dia sudah lama bekerja disini sejak kakaknya Choi Yuju meninggal setahun yang lepas.
"hai.. Awal datang?" sapa pekerja sif siang. Yuna tersenyum.
"tak, kau nak balik dah? Dating lah tu dengan Namjoon!" usik Yuna. Hyejin ketawa kecil. Benar dialah kekasih Kim Namjoon pelik bukan dia hanya pekerja 7eleven malah kekasihnya seorang pemilik syarikat.
"kenapa kau tak kerja je dengan buah hati kau kan senang tak perlulah sibuk nak susahkan dirik kerja kat sini?" kata Yuna.
"kau tak suka ek? Aku kerja kat sini?"
"eh! Bukan.. Maksud aku Namjoon kan kaya kau kerja saja dengan dia, atau kau tak perlu kerja" usik Yuna disela tawa. Hyejin mencebik dengar usikkan rakannya itu.
"eh.. Dia boyfriend aku bukan daddy sugar" kata Hyejin, Yuna ketawa dengar jawaban Hyejin. Keduanye berhenti ketawa selepas mendengar pintu 7 eleven dibuka.
YOU ARE READING
I LOVE YOU MR. MILLIONAIRE
RomanceMin Yoongi & Choi Yu-na Min Yoongi, Jutawan muda terkenal dengan sikapnya yang dingin. Ketakutannya menghantui dirinya sejak satu kemalangan yang tidak disengajakan. Namun apakah benar ia tidak disengajakan? Semua orang menunding jari pada Min Yoon...