°
Yoongi duduk di hujung katilnya kepalanya pening memikirkan kerja ditambah pula dengan sikap Seulgi yang tiba-tiba sahaja muncul di depan pintu bilik Hotelnya. Dia melihat pembantunya membawa air kosong.
"macam mana ni tuan?" soal Pembantunya. Yoongi mengeluh. Ada sahaja sikap perempuan ini cuba mengambil perhatian dia.
"aku pun pening lah.. Dia ni ada je kat mana aku pergi." kata Yoongi.
"ni mesti pasal pagi tadi kan?" Taehyun cuba menekan. Yoongi mengangguk. Dia memandang keluar bilik Hotelnya.
"dia nak suruh aku kahwin dengan seulgi pulak dah tiba-tiba saja." kata Yoongi memberitahu Taehyun. Terperanjat lelaki itu dibuatnya.
"ish!"
"haih..aku ingatkan hidup aku ni tenang malah makin teruk jadinya." kata Yoongi. Seulgi yang tidur dengan tenang tidak mendengar apa yang Yoongi katakan.
"hem... Aku tidur dengan kau lah malam ni dia biarkan kat sini." kata Yoongi memandang Taehyun. Terus sahaja kepala pembantunya itu mengangguk.
°°
Korea.
"eh?! Dah gila ke apa?"
Terperanjat Namjoon bila dia dengar khabar dari Yoongi. Kalau Seulgi dan Tuan Kang ada di Japan bersama dengan dia. Malahan mereka teman seprojek.
"apa lagi orang tua tu nak?" soal Namjoon dulu dia pernah mahu menyatukan Yoongi dan Seulgi. Tapi tidak jadi sebab Yoongi baru sahaja kehilangan ibubapanya. Dan malah Seulgi pernah mahu berkahwin dengan Yoongi.
Namun dia dan Soo-yeong yang dijodohkan. Tetapi disebabkan Choi Yuju me ganggu perkahwinan tersebut, Keluarga Soo-yeong dan Keluarga Yoongi bertengkar dingin.
"pelik lah kan? Dua hari selepas eomma dan appa kau meninggal dia datang minta kau kahwin dengan dia. Gila ke apa perempuan tu." kata Namjoon. Yoongi diam di hujung talian.
"entahlah, aku taknak pikir sangat kau pun tahu kalau aku pikirkan sangat aku boleh sakit jiwa sebab tu."
Namjoon ketawa kecil. Kenal sangat.
"dahlah kau sambung je lah kerja kau. Aku nak end call ni, aku ada kerja." Yoongi berdehem sahaja.
"eh! Ni.. Aku nak bagitahu kau. Kau cari pembantu rumah kan? Aku dah jumpa."
YOU ARE READING
I LOVE YOU MR. MILLIONAIRE
RomanceMin Yoongi & Choi Yu-na Min Yoongi, Jutawan muda terkenal dengan sikapnya yang dingin. Ketakutannya menghantui dirinya sejak satu kemalangan yang tidak disengajakan. Namun apakah benar ia tidak disengajakan? Semua orang menunding jari pada Min Yoon...