N I N E

10 2 0
                                    

°

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

°

Petang dengan cepat berlalu sekarang Yuna sedang bekerja dia dan Hyejin sama-sama sif malam hari ini.

Pintu kedai mereka dibuka menapak tubuh tinggi dengan pakaian serba hitam tidak lupa juga cap di kepalanya. Mask menutupi mulut dan hidung lelaki itu hanya matanya sahaja terlihat.

Lelaki itu mengambil dua botol solju dan diletakkan diatas meja kaunter.

"2000 won (rm7.28)"kata Yuna menyatakan harga dua botol solju itu. Lelaki itu terus mengeluarkan wang dan melirik Yuna.

"lama tak jumpa" sapanya, Yuna buat tidak dengar. Wanita itu berfikir kalau lelaki itu bercakap dengan orang lain.

"Yuna" panggil Hyejin.

Yuna berpaling semula kearah pelanggan tadi, bila dia toleh lelaki aneh tersebut sudah tiada disana.

"Yuna!" terpekik Hyejin memanggil dari dalam dia berjalan mendekati kaunter.

"aku keluar jap, nak balik bilik sewa." kata Hyejin, Yuna mengangguk sahaja.

"hati-hati." pesan Yuna menyerahkan wang baki pada lelaki tadi dia pun keluar. Telefon berdering beberapa minit kemudian.

Unknown.

Berkerut dahi Yuna dengan bibirnya muncung. Tangan mencapai telefon dan menarik punat hijau.

"hello?"

"kau kau free?"  eh? Macam pernah dengar suara ni? Oh! Encik jutawan.

"encik Min?" kedengaran lelaki itu bergumam di hujung talian. Bibir Yuna mengulas senyuman.

"free tengah hari je, pagi saya tidur." jawab Yuna. Yoongi berdecih.

"pemalas."

"eh?! Saya kerja lah malam, memang wajar lah saya tidur pagi. Tengah hari baru bangun kot?" ujar Yuna ragu-ragu. Dia selalunya bangun pukul 1 petang tak pun pukul 2 terlajak tidur hehe..

"takpalah.. Aku taknak susahkan kau" kata Yoongi pula. Yuna mengerut dahinya.

"kenapa ada masalah ke?" tanya Yuna.

"aku nak kau hantar duit kat nenek dan datuk aku."

°


I LOVE YOU MR. MILLIONAIREWhere stories live. Discover now