T E N

10 2 0
                                    

°

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

°

Seperti biasa Yuna akan berkerja untuk syif malam, dia lebih suka waktu malam tidak tahu kenapa. Mungkin pagi hari dia boleh pergi kemana sahaja dia mahu. Malam pula takda tempat yang menarik untuk dikunjungi, tutup.

Pintu masuk kedai jagaannya dibuka menampakkan seorang lelaki yang mengambil cup ramen dibuka lalu di isikannya air panas.

Yuna yang tadi menjadi pemerhati mengalihkan pamandangnya ke arah telefonnya hang berdering.

"Encik Min?" tangannya menarik punat hijau.

"hello?"

"ha.. Macam mana kau dah hantar dah duit itu. Jangan kau yang songlap dia pula." kata Yoongi.

"hem.. Dah, saya dah transfer je. Kenapa Encik m-"

Tut.. Tut..

Yuna memandang telefonnya dia mengerut dahinya. Dia mengeluh perlahan.

"mamat ni memang macam ni ek?" Yuna belum habis cakap lagi dah tuttut..

"hai.." sapa lelaki tadi. Yuna mendongak memandangnya. Lelaki itu lelaki yang datang tempoh hari.

"y-ya? Encik?"

"bayar." Yuna mengangguk menekan mesin dia mengambil ramen yang tersedia lalu discan.

Selesai bertukar kepingan wang, lelaki tersebut tersenyum pada Yuna. Menyebabkan Yuna juga turut menghantar senyuman manis.

"tak takut ke kerja seorang waktu malam macam ni?" tanya lelaki itu. Yuna senyum tipis dia kemudian mengeleng.

"tak.. Sebab saya ada kawan temankan tapi dia kat bilik staff tidur." ujar Yuna.

"nama siapa?"

"Choi Yuna." ucap Yuna. Dia sebenarnya ragu-ragu dengan lelaki itu. Dia harus berwaspada tiba-tiba sahaja dia menyapa.

"saya Jeon Jungkook. Jangan risau saya baik, saya cuma suka warna hitam saya tahu ramai orang takut dengan saya. Diaorang kata saya macam penjahat." kata Jungkook. Yuna tersengih. Macam mana Jungkook dapat merasa itu yang dia ragukan.

Tidak pernah orang jahat mengaku dia baik. Pasti ada makna tersembunyi.

"okey.. Saya balik dulu."

°°

Namjoon berjalan mendekati rumah Yoongi lelaki itu keluar negara untuk beberapa hari ini. Sudah seminggu juga rumahnya tiada penghuni. Pembantu rumahnya juga pulang ke kampung halaman kerana masalah keluarga. Namjoon yang terpaksa mengupah orang untuk membersihkan rumah.

I LOVE YOU MR. MILLIONAIREWhere stories live. Discover now