Gecenin sonunda bugünün iç muhasebesini yaparken buldum kendimi. Benim hayat felsefem ne olursa olsun"sen yine de susmayı seç, konuşur kırarsın kırıklar sende esaret olur.Susar kırılırsın mahşerde günahına kefaret olur.
Hal böyleyken her ne kadar o mendeburun takındığı tavır yanlış olsa da ben kendimi geri çekmeliyim. Benim amacım kavga etmek değil.Amine öğrencilerinin düşün, onlara öğretmek istediklerini, çabalarını düşün. Unutma ki Allah sabredenlerle beraberdir.
Yeni güne gözlerimi açmama vesile olan horoz sesi ile bir an şaşırırsam da Ankara'da olmadığımı anlamış oldum. en azından alarmın sesinden kat be kat güzel.
-kalk kızım Amine kalk gidip tanışalım şu horoz beyle!
üzerime feracemi geçirip eşarbımı takınca odandan koşarak çıkıp kapıya geldim .etrafı kolaçan edip evdekilerin uyanmadığını anlayınca kapıyı yavaşça açıp dışarı çıktım. Evin sınırları içerisinde gezen horozu görmemle horoza sinsi sinsi yaklaşmaya başladım.ani hareketle horozu yakalayıp kucağıma alınca çırpınmaya başladı.
-dur horozcuk dur çırpınma len! Yemeyeceğim seni .ya da yesem mi ki? ehe eheee.
Ben horozu teselli ederken horozun elimden kaçması bir oldu.
-niye kaçıyorsun ya afff ?
sabah sabah ne kafası yaşadığımı bilmesem de horozun peşine düşmekten alı koyamadım kendimi.
"Horozumun tüyü Kara
Sesi gider Üsküdar'a
Bugünlerde düştüm dara
Geh bili bil bil çilli de horozum gel ya!
Niye kaçıyorsun ya o kadar serenat yaptım. Hayır sesim de güzeldir neyini beğenmedin ki?
Ben dudağımı büzerek hain horoza bakarken arkamdan hönkürme sesi gelince hızlıca arkamı döndüm.abim üzerinde pijaması,elinde telefonuyla acayip ne olduğunu çıkartamadım sesleriyle sanırsam güldüğünü zannediyor ,Allah affetsin Bu nasıl gülmek ya !her neyse beni çekiyor.
-ne beni mi çekiyooo? Hayır ya!
abim
-Allah seni napmasın amine! Horoza serenat yapmak da nedir?Kusura bakma kardeşim ama o horoz sana bakmaz ehe eheee.
Ben abime öldürücü bakışlar atarken o hala gülmeye devam ediyordu.
-abiciğim güzel abiciğim hadi o videoyu sil! hem senin amacın ne ? günahtır etme eyleme.-sana müstahak Amine!sen unutmuş olabilirsin ama kartımda açmış olduğun cari açık benim yüreğimde yaradır .hem ne derler bilirsin kardeşim intikam soğuk yenen yemektir.ehe ehee.ben gideyim de diğer aile fertleri de bu güzel videodan nasiplensin ,ayrıca ayıp ayıp 23 yaşında kızsın vallahi senin yaptığını Asel yapmıyooo
-bak hala gülüyor ya! kara listemdesin Aden Yılmaz kurtuluşun yok benden.Abim göz devirerek eve geçerken ben sinirden yerimde tepinmeye başladım.ne var ki sanki hiç mi horoza şarkı söyleyen insan görmemiş gerçi görmemişse de sayemde gördü artık.
Azıcık eğleneyim dedim sonuç rezillik.kafamı sallayarak eve geçerken Yılmaz ailesi kahvaltı masasında ağabeyimin gösterdiği videoyu izleyip gülüyorlardı.benim geldiğimi fark eden annem babamı çimdikleyerek beni gösterdi babam gülmemek için dudaklarını bastırırken annem gözlerini mutfakta gezdiriyordu.
Bu konunun daha fazla uzamaması için sessizce kahvaltımı yapmaya başladım kahvaltımı yaparken her kafamı kaldırışımda bizimkilerin bana bakıp gülmemek için kendilerini zorladıklarını gördüm. Yılmaz ailesi kendilerini sıkmaktan renk değiştirirken artık dayanamayıp
-Allah aşkına gülün ya gülün! bir daha bu konu açılırsa bozuşuruz ona göre deyip mutfağı terk edip odama geçtim.
Hala mutfaktan gülme sesleri gelince sabır çekip hazırlanmaya başladım. Abdest aldıktan sonra üzerime mavi kot jilemi giyip vişne rengi şalımı taktım evde olacağım için feracemi giymedim.
Badegül teyze gelene kadar Bir cüz okumaya karar verince kuranımı okumaya başladım. Cüzümün son ayetini okurken kapının çaldığını duydum.
Sadakallahülazim (de ki Allah en doğruyu söyledi).
İçimdeki huzurla kuranımı yerine koyup salona geçince
annemle Bade Gül teyzenin çoktan hoş geldin faslını geçip koyu bir muhabbete daldıklarını gördüm. ben biliyordum ki anlaşacağınızı ehe ehe.
-o hoşgeldin badegül Sultan. Nasılsın iyisin inşallah?
-hoşbuldum Güzel kızım iyiyim elhamdülillah sen nasılsın?
-şükür teyzem ben de iyiyim malum okul başlıyor heyecanlıyım biraz. neyse siz oturun ben çayları getireyim kuru kuruya sohbet mi olur ayol?
Hemennn getiriyorum.
annem dedi kızım dercesine kafasını sallarken Bade Gül teyze gülüyordu ben de gülerek mutfağa gecince ikramlıkları hazırlayıp içeri geçtim.
annemler ne ara muhabbeti temizlik konusunda getirdiler bilmiyorum ama Bade Gül teyzenin
-ben de bahar geliyor temizliğe başlayayım diyorum. sobalı ev ,duman olunca duvarları batıyor el mecbur her sene boyatıyorum. Dediğini duydum
Annemin
-tek başına yorma kendini badegül birlikte hallederiz inşallah.
-Allah razı olsun Hatice düşünmen yeter ben hallederim siz zahmet etmeyin.
-aşk olsun Bade Gül Sultan ne zahmeti? dediklerimi ne çabuk unuttun hem kurtulamazsın demedim mi ben sana. Senin içinde uygunsa hafta içi dersim var ama Hafta sonu senin evini hallederiz. İnşallah.o kadar kişiyiz iş mi kalır hem annemin içine sinmez senin gibi bir arkadaş bulmuş vallahi uyku girmez gözüne.
-vallahi badegül Amine ilk defa haklı
-anne ya!
-sen sus Amine
-Allah razı olsun Hatice mahcup ediyorsunuz beni
-darılırım badegül ne demek mahcup olmak ben çağırsam gelmeyecek misin? hem komşuyuz illaki birbirimize ihtiyacımız olacak hem senden başka kimi tanıyorum .
Allah nasip ederse uzun süre buradayız bulmuşum seni bırakır mıyım hiç.
-öyle Hatice sen kusuruma bakma öz evlatlarımın yapmadığını yaptınız.
Bade Gül teyze göz yaşlarını silerken yerimden kalkıp badegül sultan'a sarıldım
-bak badegül Sultan bu saatten sonra sen de benim ikinci annemsin. bundan sonra atsan atılmam satsan satılmam .ki Hatice sultan'a sor tecrübeyle sabit.
-ah badegül aldınmı başa belayı ,ben yaktım başımı sana da Allah yardım etsin.
-aşk olsun anne ya demek öyle bela mıyım ben?
Küsüp kollarımı bağlayıp arkamı dönerken annemin
-sen benim tatlı belamsın aminem
anneme Emin misin bakışları atarken annemin kafa sallaması ile annemle badegül Sultanın ortasına geçip ikisini de kollarımın arasına aldım.-Allah eksikliğinizi göstermesin.ne ballı kızım iki tane annem var. biri evden atsa biri var ben bu işi biliyom ya.ehe ehe
Annemle badegül teyze aynı anda birbirlerine göz kırpıp kafama vurdular.
-demek öyle deli kız gel badegül gel biz mutfağa geçelim! biz de kızımız var diye seviniyorduk ne günlere kaldık ya rabbi
annemler salondan çıkarken onların ittifak kurmasına mı aynı anda duygu sömürüsü yapmasına mı şaşırayım bilemedim
-şaka yapmıştım ki hanımlar!
Mutfaktan ses gelmeyince ben de ağlayan aseli kucağıma alıp oynamaya başladım.
Saatler ilerlerken annemle badegül teyze hafta sonu için anlaşınca Bade Gül teyzeyi yolcu ettik.
ertesi gün okul için hazırlıklarımı tamamlayıp alarmı mı kurdum. erkenden yatıp kendimi uykunun kollarına bırakırken son hatırladığım yarının güzel geçmesi için ettiğim duamdı.
Güne ezan sesi ile uyanırken kendimi çok şanslı hissettim. size de oluyor mu bilmiyorum ama alarm sesi ile uyanmak işkence gibi bir şey. Sanki kalbimin kapısı varmış da biri hunharca çalıyormuş gibi korkuyla uyanıyorum.
Okul için heyecanlanırken kalkıp abdestimi alıp seccademi serdim.namazımı kıldıktan sonra heyecanımı yenmek adına bir cüz Kur'an okuyup okul kıyafetlerimi hazırlamaya başladım.
Kendimi daha rahat hissettigim siyah feracemi çıkarırken , üzerine de bebe mavisi kenarları işlemeli bir şal çıkardım. Şalımla aynı tonlarda bir saat de alınca yeterli olduğunu düşünüp hazırlanmaya başladım.
çantama kalemlik ve kitaplarımıda koyunca hazır olduğuma kanaat getirip son kez aynadaki silüetime tebessüm ederek kahvaltı için mutfağa geçtim.
-hayırlı sabahlar Hatice Sultan bizimkiler kalkmadı mı?
Diyip yerime oturdum
-baban gelir birazdan, sen başla abinin dersi öğleden sonra geç kalkacakmış.
annemin sözünü bitirmesi ile babam mutfağa girip
-hayırlı sabahlar Hanımlar diyerek başımın üstünde öpücük bırakıp yerine oturdu. Anneme de göz kırpınca kıkırdamadan edemedim.
-hayırlı sabahlar babacığım
Annem utanıp salatalık doğramaya devam edince saate bakıp acele etmem gerektiğini anladım.
Çayımdan son yudumu alıp ayaklanınca annem
-kızım doyursaydın karnını aç açına nasıl ders anlatacaksın?
-yedim annem yedim geç kalmayayım şimdi ilk günden anca giderim hadi Allah'a emanet olun .
diyerek hızlıca evden çıktım.
15 dakikalık yürüyüşten sonra okulun önüne gelince öğrencilerin tören için toplandığını gördüm ben de adımlarımı hocaların olduğu tarafa yönlendirip
-selamünaleyküm deyip baş selamı verdim. Hocalarda ilk günün verdiği heyecan belli olurken hep bir ağızdan selamımı aldılar ardından törene yöneldik.
öğrenciler tek sıra halinde beklerken müdür yardımcısı müdür ile birlikte merdivenlerde durdular.
müdür Bey'in konuşmasına başlaması ile konuşmaya odaklanırken gözümün anlık kayması ile müdür yardımcısı ile göz göze geldik. Bakışlarında garip bir ifade yakalasam da daha fazla günaha girmeden gözlerimi müdür beye çevirdim.
törenin ardından öğrenciler sınıflara dağılırken bizde öğretmenler odasına yöneldik.hocalarla kısa bir tanışmanın ardından eşyalarımı dolaba koyup önlüğümü giydim aklıma gelen ani fikirle öğrencilere ufak bir şakanın güzel olabileceğini düşündüm.
Bu bölümü de güzel bir sözle bitirelim ozaman"Ha elif
Ha vav
Ha mim
Hepsinin duracağı nokta
bir cezim
Ama sönmez ümitler
Çünkü sözün sonu
SADAKALLAHÜLAZİM"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZEMHERİ DE UMUT
Teen Fictionseni alan yandı,ya da almadı, anam başımıza mı kaldın sen? Abime ters ters bakıp kapıyı sertçe kapattım oh olsun. Neymiş başına kalır mışım, çok meraklıyım zaten evlenmeye, bu yaştan sonra koca dırdırı mı çekecem, bak gene sinirlendim ya. Abim pis p...