2. fejezet

107 10 3
                                    

Bucky kikönyökölt az autó ablakán és hagyta, hogy a sivatagi szél a hajába kapjon, miközben 130 al robogtak a 66-os úton. ~Egész kellemes most minden. Már-már idilli. Végtelen pusztaság, szél, száguldás, majdnem teljesen szabadnak érzi magát az ember. Igazából tényleg végig akartam menni ezen az úton. Nem fogom már tudni újra érezni a hazaszeretetet, mint egykoron, de kellemes emlékeket hoz vissza. Kellemesebbeket, mint amiket mostanában tapasztaltam.~ A hőtől gőzölgő aszfaltra bámulva ifjúkori emlékek derengtek fel Brooklynból. ~Amikor, még nem fogtuk fel, milyen is a világ igazából, és csak futkostunk a poros utcákon és Steve mindig lefulladt és úgy tettem, mintha én sem tudnék már többet futni, hogy ne érezze gyengének magát. Régen azt akartam volna, hogy együtt utazzunk végig a 66-os úton. Jó kaland lett volna. De a világ néha kegyetlen, és tudom, hogy már nem lenne jó, azután a sokminden után ami történt. Még mindig úgy akar kezelni, mintha a jó öreg Buck lennék, aki a legcsinosabb lányokat kéri fel táncolni, és aki mindig kihúzza a csávából, ha összeverekedik az igazság nevében nála háromszor akkorákkal. ~keserűen felnevetett~ De már nincs szüksége rám. Nem úgy, mint régen. Megváltoztunk. Így működik az élet. De Steve ezt nem akarja elfogadni. Azt hiszi, meg tudnak gyógyítani, hogy olyan legyek, mint régen. De engem nem lehet meggyógyítani. Mert nem is vagyok beteg. Egyszerűen ilyen lettem. Ilyenné tett az élet.~

A mellette ülő isten lélegzetvisszafojtva hallgatta a férfi önmagának tett vallomását, és nem mert hangot kiadni, mert tudta, hogy most túl vékony jégen táncolna bármilyen beszólással.


A következő órát mindketten a gondolataikba merülve töltötték, régi és nem annyira régi emlékek visszaidézésével. Bucky közben rájött, hogy az asgardi végig hallgathatta az egész kitárulkozását, de látva, hogy az feltűnően úgy tesz, mintha nem figyelne rá, megnyugodott. Tudta, hogy veszélyes a férfi és ismeretes arról, hogy visszaél mások személyes információival, de pillanatnyilag megelégedett azzal, hogy nem most basztatja vele.

- Meg kéne állni egy benzinkúton. - szólalt meg Loki.

- Miért is? Van elég benzin. – horkant fel gondolataiból kizökkenve a tél katona.

- Annak ellenére, hogy isten vagyok, néha nekem is kell mosdózni. Tudod pisilni. - mondta szemforgatva az asgardi.

- Le tudok állni az út mellett is. – válaszolta unott hangon.

- Az nem jó. - mondta zavartan a fekete hajú férfi- én nem tudok és nem is vagyok hajlandó mások előtt vizelni. -

Bucky megemelte egyik szemöldökét. - Szégyenlős vagy. -

- Nem. - felelte Loki színlelt magabiztossággal. - Nem, egyszerűen csak ÉN isten vagyok, és nem vagyok hajlandó emberek előtt mutatkozni. -

- Szóval szégyenlős vagy- Bucky szája sarkában vigyor játszott.

- Mit nem értesz azon, hogy nem. - háborgott az „isten".- Ostoba halandó!- Egészen kipirult az idegességtől. - Most pedig keress egy kibaszott benzinkutat. -

Bucky beleegyezőleg felsóhajtott. ~Makacs anyámasszony katonája.~

- Telepata vagyok Barnes. - sziszegte a kisebb férfi.

- Tudom. -

Bucky már lassan tíz perce várakozott a benzinkút parkolójában, amikor Loki végre kilépett az épület ajtaján, egy halom dologgal a kezében. Gyanúsan széles mosollyal szállt be az autóba, majd felbontotta egy újonnan vásárolt chipset, majd ártatlan fejjel bámult Buckyra.

-Ha már úgy is megálltunk, úgy gondoltam veszek pár dolgot. –

-És honnan volt erre pénzed?- kérdezte a barnahajú.

- A hazugságok és a csínytevés istene vagyok Barnes, tudok szerezni, ha akarok. – válaszolta sejtelmes mosollyal a férfi.

Bucky hirtelen befékezett.

- Basszus, ugye nem loptad?! –

- Nem, Barnes, nem loptam, nem vagyok inkompetens, és tisztában vagyok vele, hogy feltűnést keltene az ilyesfajta viselkedés. Még Antony hitelkártyájáról szedtem le pénzt, mielőtt elindultunk. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján nem is tűnik fel neki.-

- Ja, az úgy oké. – könnyebbült meg a férfi.

Loki felnevetett.

- Szóval az teljesen oké, ha mások hitelkártyájáról veszünk le kisebb nagyobb összegeket?- vonta fel nevetve szemöldökét az asgardi.

- Stark milliárdos. Mindenki szedett már le a pénzt a számlájáról. - vigyorodott el Bucky.

A 66-os útWhere stories live. Discover now