《 Cafeteria 》
"What is with those rumors about the evil spirit of a mad scientist?" ʀɪᴅᴅʟᴇ ᴀꜱᴋᴇᴅ ᴀꜱ ʜᴇ ᴛᴀᴋᴇꜱ ᴀ ꜱᴇᴀᴛ ʙᴇꜱɪᴅᴇ ᴜꜱ.
"We should probably do an exorcism..." ᴅᴇᴜᴄᴇ ᴍᴜᴛᴛᴇʀꜱ.
"Pfft- Exorcism uses thaumaturgy and martial arts to conquer evil. There are other means to the same end, but they are not the true way." ɪ ꜱɴɪᴄᴋᴇʀ.
"Hey, isn't that one of the character in Legend of Teyvat say?" ᴄᴀᴛᴇʀ ᴀꜱᴋꜱ, ʟᴏᴏᴋɪɴɢ ᴜᴘ ꜰʀᴏᴍ ʜɪꜱ ᴘʜᴏɴᴇ.
'Cater knows Legend of Teyvat? Huh...Didn't think he was the type.'
"ehem..." ʀɪᴅᴅʟᴇ ᴄᴀᴛᴄʜᴇꜱ ᴏᴜʀ ᴀᴛᴛᴇɴᴛɪᴏɴ ʙʏ ᴄʟᴇᴀʀɪɴɢ ʜɪꜱ ᴛʜʀᴏᴀᴛ. ɢʟᴀʀɪɴɢ ᴀᴛ ᴜꜱ ꜱʟɪɢʜᴛʟʏ ꜰᴏʀ ᴄʜᴀɴɢɪɴɢ ᴛʜᴇ ᴛᴏᴘɪᴄ.
"How was the progress yesterday while I was gone?" ʜᴇ ᴀꜱᴋꜱ, ʀᴇʟᴀxɪɴɢ ʜɪꜱ ᴄᴏᴍᴘᴏꜱᴜʀᴇ.
"We weren't able to do any since we had some homework to do." ᴅᴇᴜᴄᴇ ʀᴇᴘʟɪᴇᴅ ᴡɪᴛʜ ᴀɴ ᴀᴘᴏʟᴏɢᴇᴛɪᴄ ʟᴏᴏᴋ.
"I see..." ʀɪᴅᴅʟᴇ ᴛʜᴇɴ ᴛᴜʀɴꜱ ᴛᴏ ᴍᴇ, "ᴅᴏɴ'ᴛ ꜰᴏʀɢᴇᴛ ʏᴏᴜʀ ʀᴇꜱᴘᴏɴꜱɪʙɪʟɪᴛɪᴇꜱ ᴀꜱ ᴀ ꜱᴛᴜᴅᴇɴᴛ.
ɪ ʟᴏᴏᴋ ʙᴀᴄᴋ ᴀᴛ ʜɪᴍ ᴡɪᴛʜ ᴡɪᴅᴇ ᴇʏᴇꜱ, ᴛʜᴇɴ ɴᴏᴅᴅᴇᴅ ᴡɪᴛʜ ᴀ ʜᴜᴍ.
《 Hall of Mirrors 》
ᴇᴠᴇʀʏᴏɴᴇ ʜᴀᴅ ᴄʟᴜʙ ᴛᴏᴅᴀʏ ꜱᴏ ᴡᴇ ᴇɴᴅᴇᴅ ᴜᴘ ꜱᴛᴀʀᴛɪɴɢ ʟᴀᴛᴇʀ ᴛʜᴀɴ ʏᴇꜱᴛᴇʀᴅᴀʏ.
"Continuing from yesterday...The student on my "Cater Check" for today is Jack Howl, Savanaclaw First Year. He's super good at physical activity." ᴄᴀᴛᴇʀ ᴍᴏᴠᴇꜱ ᴄʟᴏꜱᴇʀ ᴛᴏ ᴜꜱ ᴀɴᴅ ᴀ ɪɴ ᴀ ᴡʜɪꜱᴘᴇʀ ʜᴇ ꜱᴀʏꜱ, "I heard a rumor that he got a flood of invitations from every sports club."
"Ah! He's my clubmate. I think he went back to his dorm..." ꜱᴀɪᴅ ᴅᴇᴜᴄᴇ, ᴘʟᴀᴄɪɴɢ ᴀ ʜᴀɴᴅ ᴜɴᴅᴇʀ ʜɪꜱ ᴄʜɪɴ, ᴛʀʏɪɴɢ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ.
"Well then, off to Savanaclaw we go!" ɢʀɪᴍ ᴄʜᴇᴇʀᴇᴅ ᴀꜱ ʜᴇ ʀᴀɪꜱᴇᴅ ᴀ ᴘᴀᴡ ɪɴ ᴛʜᴇ ᴀɪʀ.
《 Savanaclaw Dorm 》
ᴀꜱ ꜱᴏᴏɴ ᴀꜱ ᴡᴇ ꜱᴛᴇᴘᴘᴇᴅ ɪɴᴛᴏ ᴛʜᴇ ᴅᴏʀᴍ, ᴡᴇ ᴡᴇʀᴇ ɢʀᴇᴇᴛᴇᴅ ʙʏ ꜱᴀɴᴅ, ʙᴏɴᴇꜱ ᴀɴᴅ ʀᴏᴄᴋꜱ ᴀʟᴏɴɢ ᴡɪᴛʜ ᴛʜᴇ ᴏᴄᴄᴀꜱɪᴏɴᴀʟ ᴛʀᴇᴇꜱ ʜᴇʀᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜᴇʀᴇ...ɪᴛ'ꜱ ʟɪᴋᴇ ᴡᴇ ᴛᴇʟᴇᴘᴏʀᴛᴇᴅ ᴛᴏ ᴀ ʟᴇɢɪᴛ ꜱᴀᴠᴀɴɴᴀ.
"Woah...so this is the Savanaclaw dorm." ᴅᴇᴜᴄᴇ ʟᴏᴏᴋꜱ ɪɴ ᴀᴡᴇ.
"It's rugged and look like it's made out of rocks! Hey, where do ya think those animal bones come from?" ɢʀɪᴍ ᴄᴜʀɪᴏᴜꜱʟʏ ᴀꜱᴋꜱ.
"It's probably just props to fit the atmosphere..." ɪ ʀᴇᴘʟʏ.
"It's got a completely different vibe from our dorm." ꜱᴀɪᴅ ᴀᴄᴇ, ɪᴍᴘʀᴇꜱꜱᴇᴅ ʙʏ ᴛʜᴇ ꜱᴄᴇɴᴇʀʏ.
"Right~? It's got a completely rough and wild atmosphere." ᴄᴀᴛᴇʀ ᴀᴅᴅᴇᴅ.
"We're looking for Jack Howl, right? What does he look like?" ɪ ᴀꜱᴋ.
YOU ARE READING
𝓣𝔀𝓲𝓼𝓽𝓮𝓭 𝓦𝓸𝓷𝓭𝓮𝓻𝓵𝓪𝓷𝓭 || Shattered Glass
FanfictionA runaway kid stumbles upon a mysterious mirror. She enters in not knowing what would be on the other side. Once she fully enters, the Mirror Shatters making no one being able to go in nor go back. She can't go back, but what adventures will await i...