Capitolul 1

5.8K 173 25
                                    

         Eram in camera mea, intr-o zi de miercuri, dupa scoala. Eram intinsa de-a lungul patului, uitandu-ma pierduta la micile, neglijatele crapaturi de vopsea de pe tavan. Vopseaua verde pal fusese aleasa de mine in urma cu doi ani, insa acum se cam vestejise. Dulapuri mari, inalte pana in tavan si captusite cu oginzi pe exterior se aflau in fiecare colt, iar pe podea, intins de-a curmezisul era un covor din acela pufos, placut la atingere. Imi petreceam fiecare dupa-amiaza aici. Devenise un obicei ca, imediat dupa scoala, sa imi fac o ciocolata calda si sa urc cu ghiozdanul pentu a-mi face temele inainte ca paritii sa-mi ajunga acasa. De obicei, ma intalneam cu Lily dupa scoala si veneam in camera mea pentru a ne face temele impreuna sau pentru a discuta (Lily este, apropo, cea mai buna prietena a mea). Deseori mergeam la Lily acasa, unde parintii ei ne intampinau mereu cu o farfurie cu briose sau cu prajituri. Bineinteles ca adesea pierdeam notiunea timpului, stand la povesti tolanite in fotoliile comode in forma de para din camera lui Lily.

        Era miercurea de dinaintea ultimei saptamani inainte de vacanta, iar eu imi scriam tema la franceza. De fapt imi puneam in ordine caietul si imi aranjam insemnarile de pe parcursul anului, pentru ca mai aveam nevoie de o nota buna. De faapt, mai mult cautam pe internet modalitati ca eu si Lily sa ne petrecem vacanta, mai ales ca in prima saptamana de vacanta urma sa fie ziua mea. Ma gandeam foarte des la modalitati uimitoare de a-mi petrece aniversarea de 16 ani, si ii ceream, bineinteles, sfatul lui Lily, care si-o serbase in urma cu trei saptamani. Eram foarte entuziasmata, dar totusi asta nu ma ajuta cu gasirea unui curs, sau a unei activitati pe parcursul vacantei.

         Deodata am auzit un zgomot puternic si am intors automat capul in directia sa. Fereastra camerei mele era trantita de perete. Ma gandeam ca poate fi vorba despre o rafala de vant. M-am ridicat precauta de la birou si am pasit incet spre fereastra larg deschisa, ca sa-mi pot da seama ce anume o facuse sa se deschida. Am coborat capul pe geam. Nu batea vantul chiar deloc, de fapt, afara era foarte cald. Am intins mana spre manerul ferestrei pentru a o inchide, dar chiar in momentul acela, am zarit un biletel mic zburand prin dreptul ferestrei mele. Datorita reflexelor mele, am reusit sa prind din zbor biletelul. Am inchis fereastra si am mers la birou pentru a citi misteriosul bilet. Era un link oarecare, care parea a fi pentru o excursie sau o vacanta, nimic neobisnuit. Decat micul detaliu ca inainte ca acest bilet sa apara din senin zburand deasupra casei mele, fereastra de la camera mea s-a deschis singura. Mai ales ca biletul si fereastra deschisa nu aveau nicio origine. Scrisul era caligrafic, dar nu il puteam recunoaste.

        De curiozitate am deschis link-ul care era scris pe bilet si a avut o mare surpriza sa constat ca este vorba despre o tabara. Insa nu orice fel de tabara, era exact ceea ce cautam eu cu Lily de atata timp. M-am decis sa o sun imediat pe Lily. Mi-am luat mobilul care era aruncat la intamplare intre asternuturile pufoase ale patului si am format in graba numarul lui ei:

- Alo! Buna Annie, ce mai faci? Stai sa ghicesc, tema la franceza pe care trebuie sa o predam maine, dar tu abia acum o faci, nu-i asa?

- Ma cunosti prea bine! In fine, uite ce e. Am gasit o tabara foarte tare, dar partea foarte ciudata este cum am aflat de tabara asta.

- Ai gasit-o in timp ce te straduiai din rasputeri sa-ti faci tema la franceza.

- Termina, Lily, vorbesc serios! Era scris un link pe un biletel care zbura deasuprea ferestrei mele imediat dupa ce aceasta s-a trantit de perete. Iti trimit link-ul acum, stai putin. Gata!

- Este uimitor! Tabara asta e geniala! a spus Lily citind pagina taberei. Dar avem o problema, Annie.  Nu este specificata locatia.

- Stiu. O sa-mi rog parintii sa se intereseze. Dar in rest, suna foarte bine. Incepe din prima saptamana de vacanta si dureaza o luna! Super!

- Bine, Annie, te las sa-ti termini tema la franceza. Pa!

- Pa, Lily!

        Eram foarte curioasa sa aflu mai multe despre tabara misterioasa, si nu puteam sa nu-mi imaginez toate peripetiile si aventurile de care urma sa avem parte eu si Lily. Am incercat sa-mi readuc concentrarea necesara pentru a termina tema la franceza, dar era imposibil din moment ce mintea imi zbura la tabara si la originea biletelului cu link-ul salvator.

                                                                                   *

        In dupa-amiaza zilei urmatoare, ma intorceam de la scoala impreuna cu Lily.

- Tu ti-ai intrebat deja parintii? am intrebat-o eu.

- Da, aseara imediat dupa ce au ajuns acasa. De fapt, a fost foarte usor. Au spus ca oricum aveau de gand sa ma trimita intr-o tabara si nu gaseau nici una potrivita, si ca se bucura ca am gasit eu una. Au mai spus si ca daca vii si tu cu mine, fara indoiala ca ma lasa. Or sa sune in seara asta sa se intereseze in legatura cu locatia.

- Eu urmeaza sa-i intreb in seara asta, nu am apucat aseara.

        Tot discutand am ajuns la mine acasa, unde nu era nimeni. Ne-am petrecut dupa-amiaza vorbind despre tabara si facandu-ne temele impreuna. Dupa ce ne-am terminat temele, am rugat-o pe Lily sa mai caute informatii despre tabara, stiind ca se pricepe la informatica. Se pare ca am avut dreptate, deoarece Lily a mai gasit o pagina intreaga cu informatii in doar 5 minute. Pe langa ce stiam de aseara, am aflat ca tabara este structurata pe modelul unei competitii, se pot inscrie pana la 100 de copii care vor fi impartiti in 5 grupe, iar fiecare grupa va avea o cladire a sa. Echipele vor face diferite activitati, pe baza carora vor primi puncte. Suna foarte bine, ceea ce i-am spus si lui Lily, iar ea era intru totul de acord cu mine. Eram amandoua foarte entuziasmate si nu vroiam sa o dezamagesc pe Lily cu un raspuns negativ din partea parintilor.

        Mai pe seara, Lily a plecat, iar parintii mei au ajuns acasa. Speram sa fie bine-dispusi, pentru a ma putea intelege cu ei, si am avut noroc. Au intrat pe usa cu un zambet larg pe buze, parca aducand o veste buna.

- Annie, avem ceva foarte important de discutat cu tine. a spus mama asezandu-se pe un scaun din fata canapelei pe care stateam eu. Eram incantata de dispozitia lor buna, asa ca am decis sa profit de ea, asa ca am raspuns entuziasmata:

- Despre ce e vorba?

- Stim ca ultimele saptamani de scoala au fost foarte grele pentru tine, si stim ca ai depus mult efort ca sa faci fata. Asa ca am decis sa-ti organizam o petrecere de ziua ta.

        Zambetele de pe fetele lor inghetau simultan cu al meu. Stiam ca nu puteam avea o petrecere, pentru ca, oricum ar fi, s-ar fi suprapus cu tabara. Incercam sa gasesc o modalitate de a-mi convinge parintii sa renunte la petrecere. Dar cum? Mintea imi zbura printre milioane de posibilitati, insa toate erau nepotrivite si exagerate. Cred ca singura solutie era sa le spun adevarul pur si simplu. Expresia de pe fata lor trecea treptat la ingrijorare.

- S-a intamplat ceva, Annie?

- Da. Am gasit ieri o tabara in care vrem sa plecam eu si Lily. Ea si-a intrebat deja parintii si o lasa. Tabara asta dureaza o luna si asta inseamna ca se suprapune cu petrecerea pe care vreti sa o organizati. Stiu ca trebuia sa va spun mai devreme si nu vreau sa va dezamagesc, dar eu chiar vreau sa merg in tabara asta.

- Intelegem. mama s-a uitat cu subinteles la tata si dupa aceea a continuat: Daca este chiar asa de important pentru tine, o sa te trimitem in tabara cu Lily.

- Chiar? Multumesc! Este cel mai frumos cadou!

        M-am ridicat si i-am imbratisat pe rand pe parintii mei. Nu ma asteptam sa fie asa usor. Ma asteptam sa fiu nevoita sa le arat link-ul, pagina taberei, sa sune organizatorii sau chiar sa-i sune pe parintii lui Lily, dar e mult mai bine asa. Am urcat fericita in camera mea. Totusi, imi parea destul de rau pentru parintii mei, deoarece chiar mi-ar fi placut o petrecere si eram surprinsa ca s-au gandit la asta si eu le-am retezat toate planurile. Insa toate acestea nu puteau sa ma opreasca, pentru ca urma sa plec in cea mai uimitoare tabara din viata mea.

TabaraUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum