21.

607 13 19
                                    

8.8.

Seison peilin edessä ja katson itseäni arvostelevasti. Mietin kauan aikaa mitä puen päälleni, kun ulkona on vielä kuitenkin suhteellisen lämmin. Tyydyn tummaan pitkähihaiseen paitaan ja sinisiin farkkuihin.

Nostan penkillä makaavan kulahtaneen mustan Kånken -repun ja poistun huoneestani. Jätän repun eteiseen ja siirryn keittiöön syömään aamupalaa.

Aamupalaksi otan ruisleivän ja lasillisen vettä. Normaalisti syön aamupalan reippaasti, mutta lähiaikoina se on alkanut tökkimään. Itseasiassa melkein kaikki ruoka on alkanut suorastaan ällöttämään.

Vilkaisen kelloa puhelimestani ja se näyttää 6.40. Linja-autoni lähtee kello 7 lähimmältä pysäkiltäni. Syön aamupalan väkisin loppuun ja siirryn vessaan pesemään hampaita. Tiedän, että hampaita ei kannattaisi pestä heti syönnin jälkeen, mutta minua ei kuitenkaan jaksa kiinnosta.

Hampaiden pesun jälkeen törmään eteisessä iloisesti häntää heiluttavaan Milaan, joten käytän hänet nopeasti ulkona ennen kouluun menoa. Laitan Milan hihnan päähän. Poistun ulos ja aurinko häikäisee suoraan silmiin. Joudun nostamaan käteni otsalleni, jotta näkisin eteeni. Mila tekee tarpeensa nopeasti ja siirrymme äkkiä sisälle.

Vilkaisen puhelimesta kelloa uudelleen ja totean mielessäni, että minun täytyy nyt lähteä. Nappaan repun eteisestä ja sanon heipat vanhemmilleni. Poistun ovesta ulos ja puen takin päälleni. Lähden kävelemään nopeammin kohti bussipysäkkiä ja tungen kuulokkeet korviini. Huomaan bussin olevan jo pysäkillä, joten päätän kiriä tahtia vielä enemmän ja kerkeän juuri bussiin.

Nousen lämpimään bussiin ja tunnen tunkkaisen sisäilman iskevän vasten kasvoja. Moikkaan bussikuskia ja leimaan kortin nopeasti.

Istahdan kolmannelle penkkiriville ja otan puhelimen käteen. Selaan snapchat -tarinoita ja huomaan Nellin laittaneen kuvan tarinaansa Hetan kanssa. Mieleni tekee itkeä, mutta pysyn rauhallisena. Poistun snäpistä yhtä nopeaa kuin avasinkin sen ja tyydyn vain kuuntelemaan musiikkia.

"Anteeks saako tähän istua?" kuulen jonkun sanovan ja ennen kuin kiinnitän henkilöön huomiota nyökkään ja nostan reppuni pois penkiltä. Punahiuksinen, hoikka tyttö istahtaa viereiselle penkille samalla kun yritän asettaa reppuni paremmin syliini. Tyttö on ehkä minua pari vuotta vanhempi, todennäköisesti lukiolainen.

Katsahdan ikkunasta ulos ja tajuan kohta olevani koululla. Otan kuulokkeet pois korvista ja työnnän ne repun etutaskuun. Bussi pysähtyy ja hymyilen pienesti vieressä istuvalle tytölle ja hän tajuaa siirtyä, jotta pääsen ikkunapaikalta pois.

"Mukavaa päivänjatkoa", sanon kuskille, kun poistun ja kuulen kuskin kiittävän ja toivottavan samaa.

Kävelen koulun ovia kohti ja siirryn sisätiloihin. Ensimmäisenä etsin talonmiehen ja annan tälle 10 euron setelin ja saan kaapin avaimen itselleni. Katson kaapin numeron avaimesta ja kierrän koulun uudestaan. Avaan kaapin ja tungen takkini sinne nopeaa. Lukitsen kaapin ja lähden kävelemään kohti ensimmäisen tunnin luokkaa.

Odotan luokan ulkopuolella ja katson useasti kelloa. Kello on paria minuuttia vaille kahdeksan, eli kohta kellojen pitäisi soida. Näen seiskaluokkalaisten kävelevän vanavedessä ohitseni.

Kello soi ja näen luokanvalvojan avaavan oven. Olen luokassa ensimmäisenä, joten päätän mennä takarivin nurkkaan istumaan. Luokkalaisiani alkaa lappamaan luokkaan ja hengitykseni vaikenee hetkellisesti nähdessäni Hetan.

Du hast das Ende der veröffentlichten Teile erreicht.

⏰ Letzte Aktualisierung: Oct 28, 2021 ⏰

Füge diese Geschichte zu deiner Bibliothek hinzu, um über neue Kapitel informiert zu werden!

Kiusattu ja lätkäjätkäWo Geschichten leben. Entdecke jetzt