18.

572 11 1
                                    

"Joonas?" kysyn varmistaakseni pojan henkilöllisyyden.

"Sanni", Joonas vastaa hieman naurahtaen, mutta silti vakavana. Hän istahtaa sängyn reunalle.

"Se oot tosissas sie?" kysyn ja kyyneleet alkavat taas kirveltämään silmiäni.

"No joo olen. Haluaks nähä henkkarit vai?" Joonas naurahtaa ja alkaa jo kaivamaan taskujaan.

"Kiitos. Ihan oikeesti jos et ois tullu niin-"

"Ei mitään", Joonas keskeyttää ja hymyilen pienoisesti itkuisilla silmilläni.

"Mitä sie täällä teet?" kysyn hetken hiljaisuuden jälkeen.

"Tulinpahan vaan käymään.. hakemassa nuuskaa Haaparannalta", Joonas vastaa ja hymyilen huvittuneena. Kuitenkin hän vakavoituu hetken päästä. "Veeti laitto viestii et on huolissaan sust."

"Missä mie oon?" kysyn, koska minulla ei ole mitään muistikuvaa.

"Mä en ees tiiä kenen bileet nää on", Joonas vastaa rehellisenä.

"Mistä sie tiesit tänne tulla?" jatkan kyselytuokiotani.

"Löysin jodelista keskustelun ja sain jotenki osoitteen tietooni", Joonas naurahtaa ja hieroo niskaansa.

"Haha aijaa", vastaan hiljaisesti.

"Ooksä ihan yksin tääl?" Joonas kysyy huolestuneena.

"En, kai... mie todennäkösesti tulin mun kavereiden kaa. En tiiä mis ne nyt on", vastaan ja ihmettelen Joonaksen käytöstä.

"Kuka se jätkä oli?" Joonas kysyy ja istahtaa lähemmäs minua.

"Se- se oli yks Aleksi", vastaan hieman väristen.

"Kuka Aleksi?" Joonas kysyy ja silittää kättäni. Heilautan itseni otteesta irti ja katson pahoittelevasti.

"Se on kai Hetan ja Sampon kaveri", vastaan ja katson ikkunasta ulos.

"Kuka Heta?" Joonas jatkaa kyselyä, mutta ystävällisesti. Hän osoittaa, että minun ei ole pakko kertoa jos en halua.

"Mun yks kaveri vaan",  vastaan lyhyesti.

"Okeii", Joonas vastaa kiusallisena ja hetken päästä jatkaa kyselyä. "Veeti kerto et se on sairaalassa, kai se on ihan kunnossa?"

"En tiiä ko en oo vastannu sen soittoihin tai viesteihin."

"Miks et?" Joonas ihmettelee.

"Meil tuli riitaa ja en halunnu et se pilaa mun illan."

Vilkuilen ympärilleni etsien puhelintani. Katson lattialla olevia vaatteitani ja alan huomaamattani tärisemään. Näkikö Joonas minut kuitenkin alasti?

"Voiks sie nostaa ton repun lattialta mulle?" kysyn ja Joonas nyökkää ja noukkii reppuni lattialta.

"Onks sul varmasti kaikki hyvin?" Joonas kysyy ojentaen reppuni.

"Joo, sie voit mennä", vastaan etsien puhelintani.

"Sanni mä en oo aikomassa jättää sua yksin. Mitä jos se Aleksi tulee uudestaan ja jatkaa siitä mihin jäi?" Joonas vastaa huolissaan.

"Eiku mul on oikeesti kaikki ihan hyvin", vastaan ja yritän todistaa sen hymyilemällä erittäin feikin hymyn.

"Etkä oo", kuulen Joonaksen vastaavan.

Hymähdän ja jatkan puhelimen etsintää. Tuttu esine osuu käteeni ja nappaan sen. Avaan puhelimen lukituksen ja poistan lentotilan käytöstä. Hetken päästä näyttö täyttyy ilmoituksista. Veetiltä on tullut 38 puhelua sekä 22 viestiä. Veeti ei kuitenkaan ole ainoa, joka on yrittänyt tavoitta minua. Myös Nelliltä on tullut monta viestiä.

Kiusattu ja lätkäjätkäWhere stories live. Discover now