Komolus: "Oh ya? Kan korang dah dapatkan Tuan Korang balik. Korang tak pulang ke?"
Halilintar(Taufan): "Ya... Tapi sebelum tu... MACAM MANA KITORANG BERDUA DAPAT TUBUH KITORANG BALIK?!! AKU DAH TAHAN DAH PUNYA TUBUH MACAM NI! TAK NYAMAN!"
Thorn: "Tak nyaman macam mana?"
Taufan menghela nafas.
Halilintar(Taufan): "Sebab setiap kali aku gerak atau bahkan diam, renjatan listrik kecil terus renjat aku sebab Hali punya perasa elektrik sekecil apapun"
Blaze: "Tak sakit ke?"
Halilintar(Taufan): "Tak... Sebab aku ada kat tubuh Hali yang boleh tahan Elektrik sampai 10.000 Volt"
Reggaru: "Banyaknya! Biar betul?! Macam mana boleh macam tu?!"
Bagus... Taufan sudah keceplosan. Apa mereka harus mengatakan itu semua karena Halilintar adalah Kuasa Petir? Identitas mereka bisa ketahuan.
Taufan(Halilintar): "Sebab Kuasa aku la, sebab tu aku resis Elektrik sampai 10.000 volt"
Tiba-tiba Halilintar langsung menjawab tanpa masalah dan pandangannya masih sibuk dengan buku yang dia baca.
Reggaru: "Wuish... Best nye!"
Halilintar(Taufan): "Kenapa kau boleh tahan terus direnjat macam ni, Hali? Ni mengganggu"
Halilintar menghela nafas walau iris mata Biru Saphhire yang harusnya milik Taufan itu masih memandangi buku.
Taufan(Halilintar): "Kuasa kau pun mengganggu juga. Aku terus rasa angin-angin yang terus ganggu aku baca buku ni"
Halilintar(Taufan): "(T^T)"
Gempa: "Solar? Kau boleh ke Buat ramuan yang boleh tukarkan diorang balik?"
Solar berpikir sebentar.
Solar: "Iya... Tapi juga tak"
Taufan(Halilintar): "Maksudnya?"
Solar: "Aku mugkin tahu macam mana buat Ramuannya, tapi kita takde bahan tuk buat ramuan tu"
Blaze: "Kalau macam tu tinggal carilah bahan-bahan tu"
Solar: "Ni tak semudah kedengarannya, Blaze. Bahan-bahan ni ada kat Galaxy-galaxy yang belum tentu ada ke tak bahan-bahan tu. Kalau kita nak cari bahan dari 1 Galaxy ke galxy lain. Tu mungkin akan memakan masa ribuan Tahun lebih"
Halilintar(Taufan): "Kalau macam tu kitorang tak boleh balik ke tubuh asal kitorang lah?!"
Taufan langsung berdiri darikursinya terkejut. Solar mengangguk. Taufan langsung berosot kembali duduk di kursinya.
Halilintar(Taufan): "Tak mungkin..."
Boboiboy: "Takde cara lain ke, Solar?"
Solar melipat tangan didepan dada berpikir. Tapi setelah itu dia menggeleng tanda tidak tahu.
Ice: "Kalau macam tu yang paling penting sekarang ialah cara kita balik ke bumi"
Gempa: "Betul, Aku kan hubungi Ochobot pakai jam Kuasa"
Gempa berusaha menghubungi Ochobot, tapi sayangnya dia tidak berhasil.
Solar: "Ada masalah ke, Gempa?"
Gempa: "Takde sinyal kat sini. Aku tak boleh hubungi Ochobot"
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy And Elemental Adventure (Hiatus)
Fantasia|-=(-Book 1-)=-| Bagaimana jika para Elemental Boboiboy keluar dari jam kuasa dengan sebab yang tidak jelas yang bahkan Ochobot sendiri tidak tahu? Ditambah dengan Boboiboy yang diculik oleh sesuatu. Siapa kah yang menculik dia? Petualangan apakah y...