Vad gör man när man sa fel till den snygga killen? Eller fick en finne? Fick sås över hela tröjan? Tog sönder bffens dyra pryl????
Det ska du snart få veta och mycket mera💕• sa helt fel till den snygga killen.
Olika saker man kan säga efteråt
- oj jag trodde du var ____.
- oj , var det du.
- oops..! Jag råkade säga fel.
- eller jag menade _________.• Du är på väg till skolan, då du upptäcker en väldigt synlig finne!
Tips:
• kläm den inte! Då bli det ett mer synligare sår.
•ha en concealer i väskan.
• ta annars en snabb proudukt
Som tar bort finnar och akne.
• Bästa sättet att undvika finnar och akne är att tvätta rent ansiktet morgon o kväll. OBS använd aldrig vanlig tvål , det gör huden torr.
Skippa sminket ibland oxå så att huden kan andas. Använd en peeling.Du satt o åt mat i matsalen men plötsligt , splash ! Och du fick sås över hela tröjan!
Tipsen
• ha en tröja som reserv tröja i väskan
• Gå till en toalett och ta vatten och blöt. Ta sedan fuktigt paper och torka bort.Du råka just ta sönder din bff:s dyraste pryl... här räcker nog inte med ett enkelt förlåt.
• Om det var tex ett plagg eller en väska så kan du kolla vad det kosta och antingen köpa ett nytt eller ge tillbaka så mycket pengar som den kostade.
• det kan ju ha varit något annat, du ska självklart säga förlåt men något som låter bättre är kanske:
- åh herregud vad har jag gjort! Asså förlåt mig så mycket det var verkligen inte med meningen!
• Bjud med bästisen på bad, bio , tivoli eller shopping. Be din mamma att hon skjutsar och hämtar er om det behövs (berätta självklart för din mamma om vad som hänt). Bjud bästisen på så mycket du iaf kan. Tex mat , biljetter o skjuts.Du håller på att börja gråta men du vill verkligen inte det.
Tips:
• försök tänka på något som får dig att skratta.
• tänk såhär :
- ok, jag har 1kg mascara på mig och min livs kärlek kan se mig , så börja inte gråta !Du känner att en skratt attack är på väg men det är helt fel läge att skratta på.
Vad ska man göra? Se nedan
• tänk på någon du saknar , väldigt mycket , för då kommer nästan tårarna.
• var seriösDin livs kärlek ska flytta, långt ifrån dig.
Tips
• Be han om tex telefon numer eller snap , kik , vine eller liknande.
Om du inte hinner fråga , be någon av dina kompisar om hans nummer eller vad du nu än söker.
• Fråga om han kommer komma tillbaka någon gång o hälsa på.
• Ta med några av dina kompisar och åk till han
• bjud in han på en fest.Om du har fler frågor eller tips så kommentera!
YOU ARE READING
Tjej guiden
RandomDetta är den ultimata boken med dom allra bästa tipsen! Du får lära dig hur man får långa naglar , blir väldigt solbrun , håller trenderna och vad som är smartast i tjej världen! Alla är välkomna tjejer, killar, ickebinära och osv. Contact, bussnies...